وبلاگ - آخرین اخبار
پارچه برزنت ضخیم

اگرچه یکی از خصوصیات پارچه های برزنت استحکام بالای آن ها نسبت به سایر منسوجات است، اما برای به کارگیری آن ها در صنایع و کسب و کارهای خاص، ضخامتی بسیار زیاد لازم است. چندان مشخص نیست که ابتدا پارچه های برزنتی ضخیم تولید شدند و سپس آن ها را در مشاغل مختلف به کار گرفتند، یا سفارش و نیاز کسب و کارهای مختلف به یک برزنت محکم سبب تولید آن ها شد. اما مهم تحول ایجاد شده در مشاغل مختلف با به کارگیری این محصولات است. برای اینکه بدانیم به چه پارچه هایی برزنت ضخیم می گویند و تفاوت قیمتشان با سایر پارچه ها چقدر است مقاله زیر از الوند را مطالعه بفرمایید.

انواع برزنت

برای مشاهده انواع برزنت و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

پارچه برزنت ضخیم چیست؟

انواع پارچه های برزنت معمولا ضخامت های متفاوت اما متوسط و معینی دارند. به پارچه برزنت هایی که در مراحل تولید، ضخامتشان با اضافه کردن مواد بخصوص یا با استفاده از روش بافت چند لا نخ بالا برود، به طوری که به ضخامت هیچ کدام از برزنت ها نزدیک نباشد، پارچه برزنت ضخیم گفته می شود. این پارچه ها بر خلاف برزنت های نازک، استحکام و مقاومتی چند برابر از حد معمول دارند.

به طور معمول برای محکم کردن آن ها از روش بالا بردن لایه های نخ تار و پود در هنگام بافت استفاده می کنند. اما گاهی برای ضد آب کردنشان، آن ها را به یک لایه مقاوم در برابر آب که از پلی پروپیلن تشکیل شده است، تجهیز می کنند. این محصولات به پارچه های برزنت ضخیم ضد آب معروف هستند.

پارچه برزنت ضخیم چیست

ویژگی های برزنت محکم

برای انتخاب و خرید این برزنت ها بهتر است با ویژگی ها و مزایای مختلف آن به خوبی آشنا شوید. در ادامه سعی می کنیم از میان خصوصیات بسیار پارچه برزنت های ضخیم به بیان مهمترین آن ها بپردازیم:

  • مقاومت بالا: استحکام بسیار زیاد این پارچه ها تا حدی است که باعث شده به آن ها برزنت محکم نیز بگویند. این خصوصیت کمی از میزان انعطاف این پارچه ها کم کرده است.
  • مقاومت در برابر آب: به دلیل اینکه در بیشتر مواقع این پارچه ها را با بافت چند لا نخ تجهیز و ضخیم می کنند، مقاومتشان در برابر آب و رطوبت نیز چند برابر می شود و می توان از آن ها به عنوان برزنت ضد آب نیز استفاده کرد.
  • استحکام در برابر نور آفتاب: به دلیل تاثیر منفی نور آفتاب به بافت برزنت ها، نزدیک به 80 درصد پارچه برزنت های ضخیم به مواد ضد یو وی و ضد آفتاب آغشته شده اند.
  • مقاومت در برابر خط و خش: مستحکم بودن پارچه برزنت های ضخیم، مقاومتشان را در برابر اشیاء تیز و برنده نیز بیشتر می کند.

ویژگی های برزنت ضخیم

  • ضد حرارت: کاربرد این پارچه ها در صنایع و کوره ها باعث می شود در تولید آن ها مانند برزنت های نسوز، به ضد حرارت و ضد آتش کردنشان نیز دقت کنند.
  • قابل شستشو: تمیز کردن و شستشوی این پارچه ها به راحتی امکان پذیر است.
  • چاپ راحت بر روی آن ها: از آنجایی که چاپ روی برزنت برای مصرف کنندگان آن ها بسیار مهم است، نوع الیاف این پارچه ها نیز به گونه ای است که می توان به راحتی روی آن ها آنچه می خواهید را چاپ کنید.

انواع پارچه برزنت های ضخیم

تقسیم بندی این پارچه ها بر اساس گرم و تعداد لایه هایی که به آن ها اضافه می شود صورت می پذیرد. اکثر این پارچه ها از هشتاد درصد نخ پنبه و بیست درصد پلی استر تشکیل شده اند، به همین دلیل به آن ها برزنت پنبه ای ضخیم نیز می گویند.

در صورت نیاز نیز هنگام تولید به مواد ضد حریق و ضد آفتاب نیز آغشته می شوند تا به راحتی بتوان از آن ها به عنوان پارچه چادر برزنت نظامی استفاده کرد.. در ادامه به توضیح انواع آن ها بر اساس چند لا نخ بودن و گرمشان می پردازیم:

انواع پارچه برزنت های ضخیم

پارچه های شش لا در سه لا نخ

منظور از شش لا در سه لا، تعداد لایه های نخ در تار و پود این پارچه ها در مرحله ریسندگی است. وزن برزنت های ضخیم شش در سه لا معمولا 730 گرم است و به عنوان مقاوم ترین نوع این پارچه ها شناخته می شوند. از نمونه های این محصولات می توان به برزنت ماشین سنگین و چادرهای کانتینری اشاره کرد. در صورتی که قصد خرید این پارچه ها را دارید می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید. برای خرید برزنت درجه یک ار فروشگاه گونی الوند بر روی لینک کلیک نمایید.

برای مشاهده انواع برزنت و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

پارچه های برزنت ضخیم سه لا در سه لا نخ

تعداد لایه های نخ این نوع، هم در تار و هم در پود 3لا است. بیشتر آن ها نیز در گرم های 550 تولید می شوند. از نظر مقاومت نیز همچنان بسیار مقاوم هستند و پارچه های ضد آب مرغوبی نیز به حساب می آیند. از این پارچه ها معمولا به عنوان برزنت هایی برای ساخت آلاچیق، پارچه های دوخت سایبان، و برزنت های تریلی و چادرهای کامیون استفاده می شود.

پارچه های برزنت ضخیم سه لا

برزنت های دو لا در سه لا نخ

مقاومت این نوع کمی از سایر پارچه های برزنت ضخیم کمتر است. زیرا در مرحله بافت تار و پود آن ها، از نخ های دو لایه و سه لایه استفاده شده است. به همین دلیل است که اکثرا در بازار ضخامت 450 گرمی آن ها یافت می شود. بیشترین مصرف آن ها نیز به عنوان پوشش بالکن و چادر محافظ بار وانت و نیسان است.

پارچه های یک لا در پنج لا نخ

به دلیل یک لا در پنج لا نخ داشتن تار و پود این محصولات، کمترین میزان مقاومت را در بین انواع دیگر پارچه های برزنت ضخیم دارند. ولی باید در نظر داشت که در مقابل از انعطاف بیشتری برخوردارند. این محصولات معمولا با وزنی معادل 300 گرم در متر مربع تولید می شوند. استفاده از آن ها برای محافظ کولر و چادر برزنتی خاور بهترین گزینه است.

قیمت برزنت ضخیم

قیمت برزنت ضخیم

در نظر داشته باشید که برای خرید این پارچه ها باید علاوه بر بررسی کیفیتشان و نوع نیازتان به پارچه های برزنت ضخیم و انتظاری که از آن ها دارید، باید به قیمت آن ها نیز دقت کنید. فراهم شدن امکان خرید اینترنتی پارچه های برزنت، امکان مقایسه کردن آن ها را از لحاظ کیفیت و قیمت راحت تر کرده است. اما به طور کل عواملی که به طور مستقیم بر قیمت آن ها تاثیر می گذارد عبارتند از:

  • متراژ که برای خرید در نظر می گیرید.
  • چندلا نخ بودن پارچه برزنت های ضخیم.
  • کیفیت مواد و دستگاهی که در ساخت آن استفاده شده است.
  • اضافه کردن مواد مختلف برای بالا بردن کارایی آن ها.
  • وارداتی بودن یا ساخت داخل بودنشان.

امکان مقایسه قیمت در فروشگاه اینترنتی الوند به راحتی امکان پذیر است. علاوه بر اینکه چنانچه سوالی در هر کدام از مراحل انتخاب و خرید برایتان پیش آمد، می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید و با متخصصان این مرکز که فروشنده برزنت در اصفهان هستند مشورت کنید. لازم به ذکر است ارسال به تمامی شهرهای کشور انجام می شود.

شماره تماس09138345996
واتساپ09138345996
اینستاگرامalvand.co.partak

 

 

بهترین پارچه برزنت ضخیم و محکم کدام نوع است و قیمت آن چگونه می‌باشد؟

امروزه از پارچه‌های محکم و عالی مانند پارچه برزنت ضخیم با توجه به ویژگی و مزایایی که دارند، به صورت فراوان برای کاربردهای گوناگون استفاده می‌کنند. البته استفاده از این نوع پارچه در سال‌های گذشته نیز رواج داشته است. ولی امروزه با توجه به تولید متنوع و مختلف از این نوع پارچه، استفاده از آن بسیار زیاد می‌باشد.

با توجه به انواع مختلفی که پارچه‌های محکم برزنتی دارند و مواد با کیفیتی که در تولید آن‌ها به کار می‌رود، می‌توان بهترین نوع این پارچه را به راحتی انتخاب و خریداری کرد. البته در مورد قیمت این نوع پارچه‌ها، عوامل بسیار مختلفی وجود دارد که تاثیرگذار می‌باشد.

در ادامه و در بخش‌های بعدی با ما همراه باشید تا شما را با تمامی این ویژگی‌ها، کاربردها و عوامل موثر بر قیمت پارچه برزنت ضخیم آشنا کنیم.

بهترین پارچه برزنت ضخیم

خرید پارچه برزنت ضخیم

قبل از خرید پارچه برزنت ضخیم بهتر است این سوال را از خود بپرسید که پارچه برزنت ضخیم چه نوع پارچه‌ای است و دارای چه ویژگی‌هایی می‌باشد؟

تارپ، در واقع مخفف پارچه‌های برزنتی ضخیم و محکم می‌باشد. این اصطلاح را در بعضی مواقع برای این نوع پارچه به کار می‌برند. به طور کلی پارچه برزنت ضخیم، یک نوع پارچه محکم و ضخیم است که از الیاف مصنوعی و گاهی طبیعی تولید می‌شود. این نوع پارچه بسیار محکم و منعطف می‌باشد. البته الیاف‌های طبیعی برای تولید کننده‌های پارچه برزنتی، دارای قیمت بسیار بالایی می‌باشد.

به همین منظور ممکن است در تولید این نوع پارچه‌ها از الیاف طبیعی به دلیل به صرفه نبودن آن، استفاده نشود. این مدل پارچه محکم و ضخیم در تولیدی‌ها، به صورت بسیار گوناگون و در 8 مدل متفاوت تولید می‌شوند.

این 8 نوع پارچه برزنتی شامل برزنت یک لایه، برزنت دو لایه، برزنت سه لایه، کانتینری، آهاری، نسوز، چاپی و شمعی می‌باشد. پارچه‌های برزنتی معمولا در سایزهای 100 تا 200 سانتی‌متر تولید می‌شوند.

در زمان‌های قدیم این نوع پارچه‌های ضخیم برای بسیاری از مکان‌ها مورد نیاز بود. اکنون در تمامی تولیدی‌ها انواع مختلف پارچه برزنتی ضخیم با ویژگی و مزایای بسیار زیادی تولید می‌شود. این ویژگی‌ها باعث کارایی و کاربرد بیشتر این نوع پارچه‌ها شده است.

یکی از ویژگی‌ها و مزایای اصلی این نوع پارچه‌های ضخیم، استحکام بالای آ‌ن‌ها است. پارچه برزنتی به صورتی تولید می‌شود که ضدآب باشد. این نیز ویژگی بعدی این پارچه‌ها است. از دیگر مزایا و ویژگی‌های پارچه برزنت ضخیم، مقاومت بسیار بالای آن‌ها در برابر آفتاب، باد، حرارت و حریق می‌باشد. البته این مدل پارچه‌ها، در مقابل هر گونه اجسام و وزن‌های بالا نیز مقاومت زیادی دارند.

پارچه محکم و ضخیم برزنتی همان‌طور که در نوع و جنس آن دارای تنوع است، در رنگبندی نیز دارای تنوع بسیار زیادی می‌باشد. هر یک از انواع این نوع پارچه دارای ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشند و کاربردهای متنوعی نیز دارند که در بخش بعدی بیان خواهیم کرد.

 

خرید پارچه برزنت ضخیم

 

پارچه محکم از جنس برزنت چه کارایی و کاربردهایی در صنایع مختلف دارد؟

همان‌طور که در بخش قبلی با پارچه برزنت ضخیم و انواع ویژگی‌های آن آشنا شدیم، در این قسمت به راحتی می‌توانیم کارایی و کاربردهای هر یک از انواع پارچه برزنتی را بیان کنیم. این پارچه‌ها با توجه به ویژگی‌ها و کاربردهایی که دارا می‌باشند، طرفداران بسیار فراوانی نیز دارند.

هر کدام از انواع این پارچه دارای کاربرد ویژه‌ای نیز می‌باشند. پارچه برزنت شمعی یکی از انواع این پارچه است که در بیمارستان‌ها به صورت فراوان استفاده می‌شود.

از دیگر کاربردهای این نوع پارچه، می‌توان مراکز آتش نشانی را بیان کرد. به طور کلی از کاربردهای دیگر پارچه‌های برزنتی، استفاده از آن‌ها در سقف‌های پارکینگ، انواع مغازه، پاسیو، کافه‌ها و استخرها می‌باشد. به دلیل استحکام بالای این پارچه‌ها از آن‌ها برای دوخت کیف، ساک‌های مسافرتی و کفش‌های متنوع نیز استفاده می‌شود.

از دیگر کارایی و کاربردهای مهم پارچه‌های برزنتی، استفاده از آن‌ها برای باربند تریلی‌ها و ماشین‌های سنگین است. در این مواقع از این نوع پارچه به منظور چادر برای حفاظت بیشتر از بارهای تریلی‌ها استفاده می‌شود. به این نوع کاربرد پارچه برزنتی، چادر کانتینر نیز گفته می‌شود.

البته از این چادرها در هلال احمر نیز استفاده می‌شود. همان‌طور که در بخش قبلی بیان کردیم پارچه برزنت ضخیم یک لایه تا سه لایه نیز وجود دارد. بر همین اساس از نوع یک لایه‌ی آن می‌توان برای تولید لباس، شلوار و کلاه استفاده‌های بسیاری کرد. به عنوان مثال دریانوردان و یا ملوانان نیاز به لباسی دارند که در مواقع ضروری خیس نشود و به اصطلاح ضد آب باشد.

لباس آتش نشانان نیز از همین جنس می‌باشد و به گونه‌ای است که در برابر حریق مقاوم باشد. چادرهای مسافرتی، کاورها و انواع سایبان‌ها نیز از کارایی‌های دیگر این نوع پارچه می‌باشد. کارایی دیگر این نوع پارچه در کارخانه‌جات صنعتی است. در کشاورزی نیز از این پارچه به عنوان روکش وسایل استفاده می‌شود.

قیمت پارچه برزنتی ضخیم و همچنین بهترین نوع این پارچه، بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

به طور کلی می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که با توجه به تولید متنوع از پارچه برزنت ضخیم و ویژگی‌ها و کاربردهای این پارچه، هر کدام از آن‌ها طرفداران خاص خود را دارند. ولی در بین انواع پارچه‌های محکم برزنتی، یک نوع آن دارای محبوبیت فراوانی است و نسبت به انواع دیگر، کاربرد بسیار زیادی نیز دارد. پارچه برزنتی شمعی با توجه به ویژگی‌های زیاد آن به عنوان یکی از بهترین پارچه‌های محکم شناخته شده است.

 

قیمت پارچه برزنتی ضخیم

 

قیمت این نوع پارچه نیز بسیار به صرفه و ارزان می‌باشد. به طور کلی برای پیدا کردن بهترین پارچه محکم برزنتی در ابتدا باید از نوع مواد با کیفیتی که در آن استفاده می‌شود اطمینان حاصل کرد. هر چه درصد الیاف پنبه در این پارچه‌ها بیشتر باشد کیفیت آن نیز بیشتر شده و قیمت نیز افزایش می‌یابد.

مورد بعدی تعداد لایه‌های پارچه برزنتی می‌باشد. در این نوع پارچه‌ها بالا رفتن تعداد لایه‌ها با افزایش ضخامت پارچه برابری می‌کند. هر چه لایه‌ها بیشتر باشند، ضخامت و استحکام پارچه برزنت نیز افزایش می‌یابد. عامل بعدی، ویژگی‌های اصلی یک پارچه برزنت است.

هر چه این ویژگی‌ها بیشتر باشد، کیفیت و قیمت نیز بالاتر می‌رود. به طور کلی عوامل بیان شده در کیفیت و قیمت پارچه برزنت ضخیم تاثیرگذار می‌باشد ولی در بعضی موارد ممکن است اعتبار شرکت، کارخانه و تولیدی پارچه برزنت نیز در قیمت این پارچه تاثیرگذار باشد.

4 پاسخ
  1. ایمان حداد
    ایمان حداد می گوید

    سلام بسیار عالی فروش محصولاتشان رو در این زمینه بیشتر کنید ممنون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.