وبلاگ - آخرین اخبار
پارچه برزنت نسوز

پارچه برزنت نسوز یکی از کاربردی ترین پارچه های مقاوم در برابر آتش برای مصارف صنعتی است. پارچه های برزنتی به دلیل داشتن مصارف صنعتی، باید علاوه بر استحکام و مقاومت بالا و ضد آب بودن، مقاومت بالایی نیز در برابر حرارت و آتش داشته باشند. به دلیل همین احساس نیاز بود که پارچه های برزنت نسوز و ضد حریق تولید شد و در خدمت بخش های مختلف صنعت در آمد. به شما پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این محصولات، قیمت و انواع مختلف آن ها مثل سیلیکونی و صنعتی، به مطالعه این مقاله از الوند ادامه دهید.

انواع برزنت

برای مشاهده انواع برزنت و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

پارچه برزنت نسوز چیست؟

همان طور که از نام این پارچه ها مشخص می شود مقاومت بالای این محصولات در برابر حرارت و آتش دلیل شهرتشان است. الیاف این پارچه ها از موادی مانند فایبرگلاس و فایبر سرامیک تولید شده است. همین امر باعث می شود کاربردهای زیادی داشته باشند. مانند:

  • عایق بندی و درزگیری کوره ها
  • پوشش برای سطوح داغ در کارخانه ها و مراکز صنعتی
  • محافظ برای جوشکاری
  • عایق برای پروژه های ساختمانی

این محصولات نسبت به مواد تشکیل دهنده آن ها میزان مقاومت متفاوتی نیز در برابر آتش دارند. مواد تشکیل دهنده این محصولات باعث شده است ویژگی های منحصر به فردی پیدا کنند. در ادامه به توضیح ویژگی آنها می پردازیم:

پارچه برزنت نسوز چیست

ویژگی پارچه برزنت نسوز

برای به کار بردن پارچه های برزنت نسوز بهتر است با خصوصیات آن ها به طور کامل آشنا شوید. این خصوصیات عبارتند از:

  • مقاومت در برابر حرارت و آتش از 300 تا 1200 درجه سانتی گراد
  • مقاومت در برابر مواد اسیدی
  • مقاومت در برابر روغن های داغ و مواد صنعتی پر خطر
  • جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت
  • استحکام بالا در برابر اشعه های مضر آفتاب و نور خورشید
  • مقاومت مکانیکی بالای برزنت های ضد حریق نسبت به سایر پارچه های برزنت
  • عایق صدا
  • ضد زنگ
  • قابلیت چاپ بر روی این برزنت ها

ویژگی پارچه برزنت نسوز

انواع پارچه برزنت نسوز

همان طور که گفتیم پارچه برزنتی نسوز تنوع زیادی دارد. مواد تشکیل دهنده و اضافه شدن لایه های مختلف به آن ها مقاومتشان را در برابر آتش متفاوت می کند. ساده ترین نوع این محصولات پارچه برزنت ضد آتش فایبر گلاس است که از آن ها به عنوان برزنت تریلی، برزنت کامیون و ماشین سنگین نیز استفاده می شود. همچنین به عنوان پوشش بار وانت و چادر محافظ کانتینر نیز به کار می روند. در زیر به بررسی چند  نوع پارچه های برزنت نسوز از لحاظ مواد تشکیل دهنده و میزان مقاومت می پردازیم:

 پارچه نسوز سیلیکونی

در تولید چادر برزنتی نسوز سیلیکونی از فایبرگلاس همراه با نوعی سیلیکون استفاده می شود. این محصولات علاوه بر مقاومت در برابر آب و رطوبت و ضد حریق بودن، مقاومت بسیار زیادی در برابر روغن های داغ و اسیدها دارند. میزان مقاومت برزنت های نسوز در برابر حرارت 300 درجه سانتی گراد است.

پارچه برزنت نسوز سیلیکونی

برزنت نسوز صنعتی

این محصولات بالاترین میزان تحمل مکانیکی و مقاومت در برابر آتش را از بین برزنت های ضد حریق دارند. این مقاومت بیش از 1260 درجه سانتی گراد است. این پارچه ها در دو نوع سیم دار و بدون سیم تولید می شوند. ویژگی منحصر به فردشان باعث می شود از این نوع برزنت ها در مصارف صنعتی بیشتر استفاده شود.

پارچه برزنت نسوز سرامیکی

مواد تشکیل دهنده این نوع پارچه برزنت مواد سرامیکی همراه با رزین است. به این صورت که مواد سرامیکی تبدیل به سیم های سرامیکی شده و با رزین ترکیب می شوند. مقاومت این پارچه ها در برابر آتش تا 500 درجه سانتی گراد است. مقاومت این محصولات در برابر پوسیدگی و بریدگی نیز بسیار زیاد است.

برزنت نسوز فویل‌دار

میزان مقاومت این پارچه ها در برابر آتش از 500 تا 800 درجه سانتی گراد است. این به دلیل استفاده از فویل های با کیفیت و ضد آتش در ساختار این پارچه ها است که باعث بالا رفتن توان مکانیکی آن ها نیز می شود. وجود این فویل ها باعث مقاومت بالاتر در برابر اشعه های مضر آفتاب نیز شده است.

پارچه برزنت نسوز فویلدار

آیا برزنت های نانو ضد حریق هستند؟

این سوالی است که با تولید، برای کسانی که جزء مصرف کنندگان صنعتی پارچه های برزنت هستند پیش آمده است. ابتدا اجازه دهید شما را به طور مختصر با ماهیت این پارچه ها آشنا کنیم:

برزنت نانو چیست؟

فناوری نانو در واقع توانایی تولید، ترکیب و استفاده از مواد در ابعادی به اندازه نانو متر است. چیزی که باعث بهتر شدن کیفیت ماده و چند برابر شدن ویژگی آن ها می شود همین کوچک شدن ذرات، به اندازه نانو است. در صنعت نساجی نیز پارچه هایی که با استفاده از این تکنولوژی ساخته می شوند، دارای خواص پر رنگ تری هستند. بنابراین مقاومت بالای پارچه های برزنت در برابر فشار بار، آب و آفتاب، در برزنت های نانو چندین برابر شده است.

برزنت نسوز نانو

تولید پارچه های نسوز با فناوری نانو

کسانی که حتی به میزان اندکی با این فناوری و قدرت به کاگیری خواص کوانتومی ماده آشنا هستند، می دانند که تولید برزنت های نسوز با استفاده از این فناوری به طور قطع امکان پذیر است. پارچه هایی که با استفاده از این فناوری تولید می شوند مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارد. اما آنچه مهم است این است که هنوز نتوانسته اند مقاومت برزنت های نسوز را در برابر شعله های آتش داشته باشند.

قیمت برزنت نسوز

قیمت پارچه های برزنتی نسوز نسبت به میزان مقاومتشان در برابر حرارت، کیفیت الیاف و لایه هایی که به آن ها اضافه می شود متفاوت است. بنابراین تهیه کردن لیست قیمت پارچه های برزنت نسوز کار دشواری است. اما هنگام خرید اینترنتی پارچه های برزنتی و مراجعه به سایت های معتبر می توانید قیمت آن ها را نیز مشاهده کنید. به طور مثال معمولا برزنت های فایبرگلاس قیمت کمتری نسبت به سایر پارچه های نسوز دارند. اما قیمت پارچه برزنت نسوز فویلدار از نسوز فایبرگلاس به دلیل اضافه شدن یک لایه فویل به آن، بیشتر است. قیمت پارچه برزنت نسوز صنعتی نیز به دلیل اینکه بیشترین مقاومت را در برابر آتش دارند بیشتر است.

قیمت پارچه برزنت نسوز

خرید پارچه برزنت نسوز

خرید برزنت ضد آب و نسوز با ضخامت های 0.5 تا 3 میلی متر و با عرض 1 متر امکان پذیر است. قبل از انتخاب نیز بهتر است به درستی نیاز خودمان را بررسی کنیم و پس از آن نیز از فروشگاه های معتبر اقدام به خرید کنید. چنانچه در زمینه انتخاب و خرید پارچه های برزنت نیاز به مشاوره دارید، و یا می خواهید از قیمت انواع چادر برزنت نسوز اطلاع پیدا کنید، می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید و با متخصصین فروشگاه الوند صحبت کنید.

7 پاسخ
  1. ایمان
    ایمان می گوید

    سلام و وقت بخیر من از مشتری دائمی شمام برخوردتون با مشتری خیلی خوبه و در مورد محصولاتتون توضیح کامل میدین. موفق باشید

    پاسخ
  2. غلامرضا
    غلامرضا می گوید

    سلام محصولی بسیار کاربردیست. فروش به صورت آنلاین برای سایر شهر ها دارید؟

    پاسخ
    • admin-karavar
      admin-karavar می گوید

      درود و وقت بخیر
      جناب ما از برزنت انواع مختلف داریم که هر کدام کاربردی منحصر به فرد دارند پس حتما ابتدا باید تلفنی کاربرد و محل مورد استفاده مشخص شود و سپس می توان گفت که کدام برزنت مناسبتر است. پس با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.