وبلاگ - آخرین اخبار
انواع برزنت کولر

یکی از کارهایی که باید در فصل گرما انجام داد تا کولر خنک کنندگی بیشتری داشته باشد به کار بردن انواع برزنت کولر است. عدم استفاده از آن می تواند باعث هدر رفتن انرژی شود و هوای محیط نامطبوع بماند. برزنت دریچه کولر از هر جنسی و نوعی که باشد باید هر ساله همراه با تعویض پوشال ها و چک کردن موتور کولر، بررسی و در صورت امکان تعویض شود. در این مقاله که توسط الوند تهیه شده است در مورد لزوم برزنت کولر کشی، انواع و قیمت برزنت کولر صحبت می کنیم:

انواع برزنت

برای مشاهده انواع برزنت و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

برزنت کولر چیست؟

برزنت پارچه ای محکم با ضخامت بالاست که انواع و کاربردهای زیادی دارد. ساختار این پارچه ها به گونه ای است که در برابر آب، آفتاب و در بعضی مواقع شعله های آتش مقاوم است. همچنین هوا از این پارچه ها نفوذ نمی کند. به دلیل همین خصوصیات، از آن ها به عنوان انواع برزنت کولر استفاده می شود. انواع برزنت کولر برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی هنگام استفاده از کولر به کار برده می شود. همچینن از آن ها به عنوان برزنت دریچه کانال کولر و هدایت کردن جریان هوا نیز استفاده می شود.

برزنت کولر چیست

انواع برزنت کولر

همان طور که گفته شد برزنت کولر کاربردهای مختلفی دارد. از هر کدام از کولرها، اعم از گازی و آبی، با هر قدرت و هر برندی که استفاده کنیم استفاده از انواع برزنت کولر امری ضروری محسوب می شود. عدم به کار بردن آن علاوه بر هدر رفتن انرژی، باعث وارد شدن آسیب جدی به خود کولر نیز می شود. در ادامه به بررسی انواع برزنت کولر و کاربرد آن می پردازیم:

برزنت کولر آبی

کاربرد برزنت ها در این مورد به عنوان روکش محافظ کولر های آبی است. همان طور که می دانید کولرهای آبی در بیشتر موارد روی پشت بام خانه ها نصب می شود. به همین دلیل است که در تابستان نور مستقیم آفتاب باعث نفوذ گرما به داخل کولر می شود. همین امر باعث می شود میزان خنک کنندگی کولر کمتر شود. همچنین در فصل هایی با بارندگی زیاد نیز نفوذ آب به داخل کولر شده و باعث آسیب دیدگی موتور کولر می شود. نفوذ خاک نیز خود امری بسیار مهم است. با توجه به آنچه گفته شد پارچه های برزنت کولری که به عنوان روکش به کار برده می شوند باید خصوصیات زیر را داشته باشند:

  • برزنت کولر آبی باید ضد آب بوده تا هنگام بارندگی از نفوذ آب به داخل موتور جلوگیری کند.
  • انواع برزنت کولر آبی باید ضد آفتاب باشد تا در مواجهه با نور مستقیم آفتاب مقاومت زیادی داشته باشد.
  • تا حد امکان بافت برزنت باید به گونه ای باشد که خاک به آن نفوذ نکند.
  • برزنت کولر آبی باید استحکام لازم را در برابر وزش بادهای شدید داشته باشد.

برزنت کولر آبی

طبق آنچه گفته شد پارچه های برزنت شمعی و برزنت کیف برای این منظور مناسب نیستند و بهتر است از انواع برزنت سرامیکی، کانتینری و ضد آب به عنوان برزنت کولر آبی استفاده کرد.

برزنت کولر گازی

این نوع برزنت کولر نیز به عنوان روکش بر روی کولر گازی را گرفته و از آن در برابر گرد و خاک، نور خورشید، برف و باران و وزش باد محافظت می کند. برزنت کولر گازی علاوه بر خصوصیات برزنت کولر آبی باید از انعصاف بیشتری نیز برخوردار باشد. این به این دلیل است که در بعضی از موارد دستگاه کولر از پنجره ساختمان بیرون است و فضای کافی برای کشیدن روکش روی آن نیست. به همین دلیل پارچه های برزنتی کانتینری به دلیل ضخامت زیاد و پارچه های برزنتی شمعی به دلیل امکان آسیب در برابر آفتاب مناسب برزنت کولر گازی نیستند.

برزنت کولر گازی

برزنت دریچه کولر

برزنت دریچه کولر یا برزنت دهانه کولر رابطی است بین دهانه کولر و دریچه کولر. باد خنکی که توسط موتور کولر تولید شده است هنگام هدایت به دریچه کولر باید توسط برزنت دریچه کولر محافظت شود تا از هدر رفتن آن جلوگیری شود. در رابطه با نصب برزنت دریچه کولر، مطالبی هست که باید به آن دقت شود:

  • ابعاد برزنت کولر باید کاملا اندازه دریچه و دهانه باشد. چنانچه اندازه برزنت کولر کوچکتر یا بزرگتر باشد باعث هدر رفتن انرژی می شود.
  • گیره برزنت کولر باید به اندازه کافی محکم باشد تا در برابر بادهای شدید مقاومت کند.
  • بست برزنت کولر به ورقه های گالوانیزه اطرافش باید محکم باشد تا از هم جدا نشوند.

برزنت دریچه کولر

قیمت انواع برزنت کولر

قیمت برزنت کولر بر حسب کاربرد و کیفیت آن متفاوت است. برزنت های کولر آبی به دلیل متراژ زیادشان قیمت بالایی نیز دارند. اما نقش اساسی را در قیمت انواع برزنت کولر کیفیت آن ها ایفا می کند. چنانچه از مراکز معتبری نسبت به خرید انواع برزنت کولر اقدام کنید، علاوه بر کیفیت خوب از قیمتی مناسب نیز برخوردار می شوید. همچنین برای راحتی بیشتر می توانید از مراکز فروش اینترنتی برزنت نسبت به تهیه آن ها اقدام کنید.

3 پاسخ
  1. محمد رضا
    محمد رضا می گوید

    خیلی سایت خوبی دارید معرفی محصولات شما آگاهی ما رو در مورد محصولات بالا میبره

    پاسخ
  2. احمد
    احمد می گوید

    قیمتش خیلی مناسب تر از محصولات بی کیفیته. سایت شما عالیه. محصولات باکیفیتی به مشتری میدین

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.