وبلاگ - آخرین اخبار
پارچه برزنت سبک

درست است که هرچه پارچه های برزنت مستحکم تر باشند، کیفیت بیشتر و به دنبال آن کاربردهای بیشتری نیز دارند، اما پارچه برزنت سبک مزایای زیادی دارد که نمی توان آن را جایگزین برزنت های ضخیم کرد. اما خرید آن ها بسته به نوع احتیاج و نیاز مصرف کنندگان دارد. اگر شما هم قصد خرید برزنت های نازک و نرم را دارید اما می خواهید بیشتر با کاربردها و ویژگی های آن ها آشنا شوید، با این مقاله از الوند با ما همراه باشید:

انواع برزنت

برای مشاهده انواع برزنت و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

پارچه برزنت سبک چیست؟

ابتدا لازم است بدانیم برزنت سبک و نازک به چه پارچه ای گفته می شود. پارچه برزنت به دلیل تولید با مواد مختلف، یکی از با کیفیت ترین پارچه ها هستند که محبوبیت زیادی نیز در بین مصرف کنندگان پیدا کرده است. به گونه ای که تا کنون هیچ یک از پارچه های دیگر نتوانسته اند جایگاه برزنت ها را از آن خود کنند. به طور مثال زمانی که مصرف کنندگان مجبور به انتخاب بین پارچه های برزنت یا پلی استر شدند، بدون هیچ شکی برزنت ها را انتخاب خواهند کرد.

در این بین اگر در تولید این پارچه ها از یک یا دو لا نخ برای بافت تار و پودشان استفاده کنند، برزنت های سبک را تولید کرده اند که خصوصیات خاص خود را دارند. در ادامه به توضیح ویژگی ها و خصوصیات آن ها می پردازیم:

پارچه برزنت سبک چیست

ویژگی های برزنت های نازک و سبک

درست است که میزان مقاومت این پارچه ها کم است، اما خصوصیات منحصر به فرد آن ها باعث می شود طرفداران زیاد خود را داشته باشد. در ادامه به اختصار با چند نمونه از آن ها آشنا می شویم:

  • انعطاف بالا: انعطاف این پارچه ها بسیار زیاد است. به طوری که به راحتی می توان آن ها را برای جا گرفتن کمتر تا کرد.
  • راحتی در دوخت: نازک بودن پارچه برزنت های سبک باعث می شود عملیات دوخت راحت تر انجام شود. چنانچه می توان از چرخ خیاطی های عادی برای دوخت آن ها در اشکال مختلف استفاده کرد.
  • وزن کم: حمل محصولاتی که با این برزنت ها تولید می شود کم است و می توان به راحتی آن ها را جابجا کرد.
  • لطافت نسبی: این پارچه ها نسبت به پارچه های برزنت دیگر از لطافت بیشتری نیز برخوردارند که به کار بردن آن ها در محصولات مختلف، حس خوشایندی را به همراه دارد.
  • قیمت مناسب: با خرید این پارچه ها هزینه کمتری نسبت به سایر برزنت ها می پردازید. این تفاوت قیمت نیز به دلیل یک لا نخ بودن آن هاست.

کاربردهای مختلف پارچه برزنت سبک

در ادامه لازم است شما را با کاربرد پارچه های برزنت سبک در کسب و کارها و صنایع مختلف آشنا کنیم. تنوع این محصولات و مواد با کیفیت که هنگام تولید به آن ها اضافه می شود باعث شده است کاربردهای بسیار زیادی داشته باشند. در ادامه با کاربردهای این پارچه های برزنت نازک بیشتر آشنا خواهیم شد:

کاربردهای پارچه برزنت سبک

پارچه برزنت سبک در صنایع کشاورزی

امروزه شرایط بد آب و هوایی بیشتر کشورهای دنیا باعث شده است میزان بارندگی در حد چشم گیری کم شود. خشک شدن چشمه های آب زیرزمینی و رودخانه ها باعثی شده است کشاورزان به دنبال راه های دیگری برای ذخیره آب مصرفی خود باشند. یکی از این راه ها ایجاد استخرهای پلاستیکی کشاورزی ژئوممبران آب است. از پارچه های برزنت سبک و نازک نیز به منظور عایق بندی داخل استخرها و برای جلوگیری از هدر رفتن آب استفاده می کنند. همچنین از این پارچه ها چادرهایی درست کرده و روی استخرهای پیش ساخته پرورش ماهی را با آن ها می پوشانند تا مانع از ورود حشرات، گرد و خاک و حیوانات به داخل آن شوند.

صنعت ساختمان سازی

اگرچه توری نمای ساختمان بهترین گزینه برای حفاظت از عابرین و کارگران در پروژه های ساختمانی محسوب می شود، اما استفاده از پارچه های برزنت نیز اجتناب ناپذیر است. انجام عملیات جوشکاری، ایجاد اتاقک های کاذب برای جلوگیری از ورود افراد متفرقه به داخل ساختمان، و نصب بنرهایی برای همسایگان جهت اطلاع از پروژه های ساختمانی نمونه هایی از کاربردهای پارچه برزنت های سبک و نازک در صنعت ساختمان سازی محسوب می شود.

برزنت سبک در صنعت ساختمان سازی

چادر محافظ و روکش برای کولرهای گازی و آبی

کولرهای آبی که اکثرا روی پشت بام ها هستند در بیشتر مواقع سال زیر نور مستقیم خورشید و بارش های باران، برف، گرد و خاک هستند. به همین دلیل مانند کولرهای گازی که در تراس نگهداری می شوند به چادر برزنتی کولر احتیاج دارند. به همین منظور می توان از پارچه های برزنت سبک و نازک برای دوخت آن ها استفاده کرد. همچنین از این پارچه ها می توان برای برزنت دریچه کولر نیز استفاده کرد.

چادر اتومبیل با پارچه برزنت سبک

انواع اتومبیل ها و ماشین ها برای حفاظت در برابر تغییرات جوی و آسیب های محیطی احتیاج به چادرهایی دارند که روی آن ها کامل بپوشاند. اگرچه این پارچه ها بیشتر مناسب برای چادر اتومبیل است ولی از انواع به خصوص آن ها برای چادرهای برزنت خاوری نیز استفاده می شود. بهتر است این روکش ها به صورت سفارشی و با برزنت های نازک و برزنت های سفید دوخته شوند. اگر نیاز به سفارش دوخت چادرهای مختلف با بهترین نوع برزنت ها را دارید می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید.

سایبان ها و آلاچیق ها

تغییرات جوی، بارش باد و باران و تابش شدید نور خورشید در روزهای تابستان برای محیط هایی که در فضای باز هستند و افرادی که از این مکان ها استفاده می کنند آزار دهنده است. بنابراین از انواع پارچه برزنت های سبک و نازک برای ساخت سایه بان های برزنتی، محافظ بالکن و ایجاد سقف های کاذب استفاده می شود. سایه بان هایی که جلوی مغازه ها و فروشگاه ها هستند و چادرهای برزنتی روی آلاچیق ها باید ضد آب و مقاوم در برابر اشعه های خورشید باشند. بنابراین در بسیاری از موارد از برزنت های نانو برای این منظور استفاده می کنند.

برزنت سبک برای سایبان ها

تولید پوشاک و کیف با پارچه برزنت سبک

از پارچه های برزنتی، به ویژه پارچه های برزنتی سبک می توان برای تولید انواع پوشاک و کیف و کفش هایی با کاربرد خاص استفاده کرد. به این پارچه ها، برزنت کیفی نیز می گویند. تنوع محصولاتی که با این پارچه ها تولید می شوند بسیار زیاد است. در ادامه سعی می کنیم به ذکر چند نمونه مهم از آن ها اکتفا کنیم:

  • کیف های ضد آب که با برزنت های ضد آب و نازک ساخته می شوند و به دلیل قیمت مناسبشان به راحتی جایگزین کیف های چرمی می شوند.
  • گرم کن ها و لباس های مختلف ورزشی با دارا بودن ویژگی تردد هوا
  • کوله های مسافرتی و کوهنوردی ضد آب برای جلوگیری از نفوذ آب هنگام تغییرات جوی
  • کفش های ورزشی پارچه ای ضد آب ساخته شده با برزنت های رنگی بسیار سبک و مقاوم در برابر پارگی

تولید انواع چادرهای مسافرتی و کمپ ها

برزنت سبک برای چادرهای مسافرتی

انواع چادرهای مسافرتی که برای موارد تفریحی، کوهنوردی یا کمپ های نظامی استفاده می شوند باید از نفوذ باد و باران و گرد و خاک به داخل چادر جلوگیری کنند. علاوه بر این از هر کدام از پارچه های برزنت سبک یا نازک که برای این منظور استفاده می شود، باید مانند برزنت کیفی انعطاف لازم برای برپایی راحت و سریع را داشته باشند. به طور معمول برزنت های شمعی و برزنت های نظامی را برای دوخت چادرهای مسافرتی و چادر کمپ های نظامی به کار می برند. لازم به ذکر است از پارچه های نظامی به دلیل مقاومت و قیمت مناسبشان، برای دوخت لباس های نظامیان و سربازان نیز استفاده می کنند.

قیمت پارچه برزنت سبک

اگرچه قیمت پارچه های برزنت سبک از سایر برزنت ها کمتر است، اما این نشانه بی کیفیت بودن آن ها نیست. در کنار این مساله در نظر داشته باشید که تمامی این محصولات قیمت های یکسانی ندارند. بنابراین چنانچه قصد خرید این پارچه ها را دارید بهتر است به فروشگاه های معتبر خرید اینترنتی پارچه های برزنت سری بزنید و قیمت آن ها را با هم مقایسه کنید.

یکی از این مراکز معتبر فروش پارچه های برزنت در اصفهان، فروشگاه الوند است. این مرکز علاوه بر دوخت سفارشی انواع چادر و روکش برزنتی، امکان مشاوره با متخصصین در این زمینه را نیز برای شما فراهم کرده است. به همین منظور کافیست با شماره تلفن 09138345996 تماس گرفته و نسبت به کسب قیمت ها، سفارش دوخت چادر و مشاوره با متخصصین اقدام کنید.

 

پارچه برزنت سبک یکی از پارچه‌های مفید و ضد آب می‌باشد که از آن می‌توان برای امور مختلفی استفاده کرد. پارچه برزنت از مواد گوناگونی ساخته می‌شود. هر یک از مواد تولید کننده‌ی پارچه‌‌ی برزنت برای یک فعالیت خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از ویژگی‌های اصلی پارچه برزنت استحکام بالای آن می‌باشد. از برزنت در صنایع کشاورزی، ساختمان‌سازی، خودرو، ساخت آلاچیق و … استفاده می‌شود.

قیمت پارچه برزنت از لحاظ اقتصادی بسیار مناسب است علاوه بر این برزنت در صنایع متفاوت کاربرد دارد. به همین دلیل برزنت یکی از پارچه‌های محبوب در تمام مشاغل محسوب می‌شود.

آشنایی با پارچه برزنتی سبک

پارچه برزنت سبک از جنس سیلینیون، نایلون و … تولید می‌شود. این نوع از برزنت‌ها بسیار سبک وزن هستند اما اگر بیش از اندازه خیس شوند امکان دارد که از حالت خود خارج شوند. نوع دیگری از برزنت‌ها، برزنت پنبه و ریپ استاپ هستند. این برزنت از ترکیب پلی استر و پنبه طبیعی ساخته می‌شود.

برزنت‌های کتان پلی استر ضد آب و غیر قابل پاره‌گی هستند. برزنت پلی پروپیلن نیز به هیچ وجه اجازه‌ی خروج آب را نمی‌دهد این نوع برزنت در واقع نوعی پلاستیک سبک و به صرفه با ماندگاری بالا می‌باشد همچنین در مقابل اشعه‌ی ماوراء بنفش بسیار مقاوم هستند و تغییر رنگ نمی‌‌دهند. از این برزنت برای مصارف مختلف استفاده می‌شود.

آشنایی با پارچه برزنتی سبک

کاربرد پارچه ضد آب سبک

کاربرد پارچه برزنتی نازک برای امور مختلف عبارتند از:

  • در مناطق معتدل و مرطوب به منظور محافظت از مصالح ساختمانی از پارچه ضد آب نازک استفاده می‌شود.
  • پارچه برزنت سبک را بر روی اجناس کانتینرها و انبارها قرار می‌دهند و بدین ترتیب از خیس شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.
  • بسیاری از مردم روستا برای محافظت از هیزم خود در مقابل باد و باران پارچه برزنت سبک بر روی آن ها قرار می دهند.
  • پارچه برزنت سبک برای محافظت از بدنه‌ی خودرو، میزو صندلی حیاط و … استفاده می‌شود.
  • از پارچه برزنتی برای ساخت استخر، تجهیزات کوهنوردی، پوشش آلاچیق و … استفاده می‌شود.

ویژگی های پارچه برزنت نازک چیست؟

  1. محافظت از باد و باران: پارچه برزنت سبک به علت خاصیت ضد آبی که دارد به خوبی می تواند از خودرو و سایر اقلام فلزی در مقابل رطوبت محافظت کند. بدین ترتیب وسایل فلزی شما دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی‌شوند.
  2.  وزن کم و حمل و نقل آسان: پارچه برزنت سبک به علت وزن کم به آسانی قابل حمل می‌باشد. بدین ترتیب زمانی که به صورت ناگهانی بارندگی رخ می‌دهد می‌توانید بلافاصله پارچه برزنت را بر روی لوازم خود بکشید.
  3. مقاومت بالا در برابر اشعه فرابنفش: پارچه برزنت سبک مقاومت بالایی در برابر تابش شدید نور خورشید دارد از این رو می‌توان از آن در فصل زمستان و تابستان استفاده کرد.

قیمت پارچه ضد آب نازک

قیمت پارچه برزنت سبک به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • پارچه برزنت سبک ارائه شده در فروشگاه‌ها به صورت توپی، رولی و کیلویی می‌باشد. معمولا پارچه‌های کیلویی قیمت کمتری نسبت به سایر پارچه‌های برزنتی دارند.
  • پارچه های برزنتی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند برخی از مواد به کار رفته در تولید پارچه برزنت سبب گرانتر شدن این پارچه می‌‌شوند.
  • برخی از پارچه‌های برزنت ضدآب و برخی دیگر ساده هستند به طور طبیعی پارچه‌های برزنت ضدآب گرانتر از انواع معمولی آن هستند.
  • الیاف به کار رفته در تولید پارچه برزنت سبک از مواد طبیعی و غیر طبیعی هستند و همین امر موجب تغییر قیمت پارچه‌های برزنت می‌شود.

کاربرد پارچه برزنت در ساخت انواع سایبان

برای ساخت برخی از سایبان‌ها از پارچه برزنت سبک استفاده می‌شود. سایبان‌های برزنتی مدل‌های گوناگونی دارند. برخی از ویژگی‌های سایبان‌های برزنتی عبارتند از: وزن بسیار کم، عمر طولانی،کاربرد زیاد و مقاومت بالا در برابر نور خورشید. مواد تشکیل دهنده‌ی سایبان‌های برزنتی از مقاومت بالایی در مقابل تغییر رنگ پارچه‌ها برخوردار هستند. شما می توانید بارها پارچه‌های برزنتی را با انواع مواد شیمیایی شست‌و‌شو دهید بدون این‌که تار و پود آن‌ها آسیب ببیند.

یکی از عواملی که سبب می‌شود از پارچه‌های برزنتی برای سایبان استفاده شود خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی بودن آن می‌باشد. پارچه برزنت سایبان باید ضد آب باشد و برای ساخت آن از مواد پلی استر استفاده می‌شود. حتما نمونه‌هایی از سایبان‌های برزنتی در جلوی مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و تراس منازل دیده‌اید. بسیاری از فروشگاه‌ها بر روی سایبان‌های برزنتی تبلیغاتی نیز چاپ می‌کنند.

انواع سایبان برزنتی را می توان برای استخر، پارکینگ، کولر، چتر و … استفاده کرد. قیمت سایبان برزنتی به عواملی از قبیل: نوع بازشوهای مکانیکی و الکتریکی سایبان، بزرگی سایبان و … بستگی دارد.

کاربرد پارچه برزنت در ساخت انواع سایبان

کاربرد پارچه برزنت در صنعت کشاورزی

پارچه برزنت سبک یکی از پارچه‌های برزنتی مناسب در صنعت کشاورزی محسوب می‌شود. این پارچه‌ها در مقابل آب مقاوم هستند و از نفوذ آب به محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کنند بدین ترتیب مانع از فساد مواد می‌شوند. صنعت کشاورزی در ایران بسیار پر رونق است. به همین جهت از پارچه برزنت بسیار استفاده می‌شود.

پارچه برزنت از نفوذ نور خورشید به محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کند و با ایجاد سایه روی محصولات موجب کاهش دمای آن می‌شود. برخی از ویژگی‌های پارچه برزنت در صنعت کشاورزی عبارتند از: متراژ مناسب و ظاهر زیبایی دارند، از لحاظ اقتصادی قیمت مناسبی دارند و از مواد مرغوب و با کیفیت تولید شده‌اند.

کاربرد پارچه برزنت در صنعت کشاورزی

کاربرد پارچه برزنتی در کولرهای آبی

برای افزایش راندمان کولر‌های آبی از پارچه برزنت سبک استفاده می‌شود. این نوع از پارچه‌ها مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت و تابش نور خورشید دارند. بدین ترتیب از زنگ زدگی کولر آبی جلوگیری می‌کنند و موجب کاهش دمای درون کولر می‌شوند.

بدین ترتیب کولر هوای درون منزل را به آسانی خنک می‌کند و فشار کمتری به موتور وارد می‌شود. معمولا نیازی به تعویض سالانه‌ی برزنت نیست زیرا از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. برزنت باید به نحوی روی کولر قرار گیرد که مانعی بر روی ورودی کانال نباشد. برای نصب پارچه برزنت بر روی کولر از چسب مخصوص استفاده می‌شود.

کاربرد پارچه برزنت در کیف و کوله

از پارچه برزنت سبک برای ساخت انواع کیف پول استفاده می‌شود زیرا برزنت‌ها مقاومت خوبی در مقابل رطوبت و خیس شدن دارند که موجب حفاظت از پول و مدارک می‌شود. کوله پشتی‌های برزنتی مقاومت بالایی در برابر پاره‌گی و شرایط جوی دارند علاوه بر این از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه می‌باشند.

برزنت را برای ساخت انواع کیف اداری نیز می‌توان به کار برد. امروزه از پارچه‎های برزنتی برای ساخت انواع کیسه‌های پلاستیکی استفاده می‌شوند. این کیسه های پلاستیکی را می توان چندین بار برای خرید به کار برد.

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.