وبلاگ - آخرین اخبار
چادر برزنتی عشایری

چادرهای برزنتی عشایری پناهگاه ایلیاتی کوچ نشینانی محسوب می شود که به طور مداوم در فصول مختلف سال در حال کوچ هستند. این چادرها که به سیاه چادر معروف شده اند به دلیل پایبندی به یک سری آداب و سنون ایلیاتی، کمترین میزان تغییر را در طول سالیان سال داشته است. چیزی که برای بسیاری از آن ها بیشترین اهمیت را دارد جنس پارچه چادر عشایر قشقایی است که توانسته با تغییرات ناچیزی جای خود را به پارچه های برزنت بدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با این مقاله از الوند با ما همراه باشید.

انواع برزنت

برای مشاهده انواع برزنت و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

ساختار چادر برزنتی عشایری

برپایی چادرهای عشایری قشقایی آدام و رسوم خاصی دارد که طی گذشت سال های بسیاری از آن، توانسته است جایگاه خود را بدون تغییر در بین ایل های مختلف قشقایی و بختیاری حفظ کند. این سیاه چادرها که سرپناه ایلیاتی ها محسوب می شوند توسط زنان ایل و بدون دخالت مردان دوخته می شوند. یک چادر عشایر بختیاری، اجزاء مختلفی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شویم:

ساختار چادر برزنتی عشایری

چادر دوخته شده

در گذشته صفر تا صد چادرها توسط زنان عشایر تولید می شد. پارچه چادرها از بافته شدن موی بز به هم تولید می شود. به این صورت که از موی بزهای ریسیده شده پارچه هایی تهیه می شود که به آن لت می گویند. پس از آن، این لت ها به هم دوخته شده و چادرهایی را در ابعاد مختلف تشکیل می دهند. لت ها، مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب و آفتاب و گرد و خاک دارند. با مرور زمان و تولید پارچه های برزنت، چادر عشایری برزنت جایگزین پوست بز شد. خرید چادر عشایری برزنتی در حال حاضر به صورت کاملا دوخته شده و در اندازه های مختلف امکان پذیر است.

ستون و پایه سیاه چادرهای قشقایی

از آن جا که تمام اجزای تشکیل دهنده سیاه چادرهای عشایری برگرفته از طبیعت است، ستون این چادرها نیز از چوب ساخته شده اند. این ستون ها در مرکزیت محیط چادر قرار داده می شدند. اگرچه کوچ نشینان کمتر زیر بار جایگزین کردن ستون های فلزی می روند اما در حال حاضر تهیه چارچوب های آماده و فلزی از مغازه هایی که مخصوص فروش چادرهای عشایری هستند، امکان پذیر است. اما باید در نظر گرفت که قیمت سیاه چادرهای عشایر که به صورت آماده عرضه می شوند، از چادرهایی که خود عشایر تولید می کنند بیشتر است.

ستون سیاه چادرهای برزنتی عشایری

میخ و طناب های اتصال به زمین

چادرهای برزنتی عشایر توسط میخ و طناب به زمین متصل می شوند. طناب ها با همان روش ریسیدن موی بزها تهیه می شوند. الیاف تولید شده به هم بافته می شوند و طناب های محکمی را تشکیل می دهند که مقاومت بسیار بالایی دارند. امروزه طناب های آماده ای نیز برای اتصال چادرها موجود است.

برزنت مناسب برای تولید چادر برزنتی عشایری

اگرچه پایبندی به اصول برای بسیاری از کوچ نشینان مهم است، اما برخی از آن ها نیز ترجیح می دهند از پارچه های آماده برای برپایی چادرهایشان استفاده کنند. برزنت های رنگی و برزنت های ضخیم، مناسب ترین پارچه ها برای جایگزین کردن آن ها هستند. این پارچه ها باید ویژگی هایی داشته باشند که تولیدکنندگان برزنت هنگام تولیدشان باید به آن ها توجه کنند. در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم:

مقاومت در برابر نور مستقیم آفتاب

از آن جایی که چادرهای برزنتی عشایر، سقف خانه های کوچ نشینان محسوب می شوند، جدای از حفظ سنت بهتر است عایق بندی لازم برای آن ها صورت گیرد. به طور مثال، از آن جایی که تقریبا هر روز سال را زیر نور آفتاب هستند، بارزترین مشخصه برای پارچه های آن ها این است که مانند برزنت های نظامی، ضد آفتاب باشند.

برزنت مناسب برای چادر برزنتی عشایری

مقاومت در برابر نفوذ آب

به طور قطع بارش باران و نفوذ آب به داخل چادرها، باعث سخت تر شدن شرایط زندگی عشایر می شود. این مساله باعث می شود افرادی که در چادر هستند حتی از امکان خوابیدن نیز محروم شوند. بنابراین استفاده از پارچه های برزنتی که ضد آب باشند مانند برزنت کامیون و چادر تریلی برای آن ها ضروری به نظر می رسد.

استحکام و مقاومت بالا

به دلیل مرتعی بودن زمین های اطراف چادرهای برزنتی عشایری، امکان ورزش بادهای شدید نیز وجود دارد. به همین دلیل است که پارچه هایی که برای دوخت چادرهای برزنتی عشایر انتخاب می شوند، مانند لت ها، باید در برابر وزش باد مقاوم باشند. در غیر این صورت پس از چندین بار مواجهه با وزش طوفان و بادهای شدید، چادرهایی که سرپناه آنان است پاره می شوند. برزنت های ماشین سنگین و چادر خاوری برای دوخت آن ها مناسب به نظر می رسد.

پارچه برزنت برای چادر برزنتی عشایری

 انعطاف بالا برای چادر برزنتی عشایری

کوچ نشینان با جابجایی فصل ها و یا پایان یافتن مراتع برای دام هایشان، مجبور به جابجایی یا به اصطلاح خودشان کوچ فصلی می شوند. با وجود چنین شرایطی پارچه چادرهای برزنتی عشایری منعطف نباشد، و جمع کردن و بستن آن ها به راحتی انجام نشود، مشکل بزرگی برای حمل آن ها برای کوچ نشینان به وجود می آورند. برای مشاهده و خرید برزنت از فروشگاه گونی الوند در مدل های مختلف بر روی لینک کلیک کنید.

خرید چادر برزنتی عشایری

چادرهای برزنتی عشایری در حال حاضر به صورت کاملا آماده قابل دسترس است. این محصولات به شکل سنتی آن ها و یا به صورت خیمه هایی که روی چارچوب های فلزی سوار می شوند به فروش می رسند. بر همین اساس قیمت چادرهای عشایری نیز تغییر می کند. کوچ نشینانی که قیمت چادر برزنتی عشایری برایشان مهم است می توانند تنها با صرف هزینه ای برای خرید پارچه های برزنت متری مناسب و دوخته نشده و استفاده از همان ستون های چوبی، با حداقل قیمت صاحب یک چادر با کیفیت شوند.

خرید چادر برزنتی عشایری

مشاوره در زمینه خرید پارچه برزنت مناسب

از آن جایی که به کار بردن برزنت های مختلف برای دوخت این چادرها در قیمت چادر برزنتی عشایری تاثیر مستقیم دارد بهتر است اگر قصد خرید پارچه برای سیاه چادر را دارید، با مشاورینی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت هایی که خرید اینترنتی پارچه برزنت دارند، انواع مختلف این پارچه ها را همراه با قیمتشان با هم مقایسه کنید. فروشگاه الوند یکی از معتبرترین مراکز فروش برزنت در اصفهان است که با داشتن متخصصین مجرب در این زمینه، شما را به سمت خریدی بهتر هدایت می کنند. برای اطلاع از قیمت ها و سفارش دوخت این محصولات از سراسر کشور می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید.

قیمت چادر برزنتی عشایری

چادر برزنت از نوع عشایری که از ترکیبی از الیاف پنبه طبیعی و پلی استر مصنوعی بهره می برد.
ضد آب و قابل تنفس به علاوه ضد پارگی. با این حال، برزنت پارچه ای رنگی هم می تواند برای چادر عشایر اجرا شود.
برزنت پلی پروپیلن که همان برزنت چادر عشایری است، یک پلیمر پروپن (در اصل نوعی پلاستیک). بافته شده است، اما اجازه عبور آب را نمی دهد.
مقرون به صرفه، سبک وزن و ماندگار است. برای دریافت لیست قیمت چادر برزنتی عشایری اصفهان با کارشناسان گونی الوند تماس بگیرید.

چادر برزنتی عشایری برای ماشین

برزنت های پلی پروپیلنی در مواجهه با اشعه ماوراء بنفش نیز رنگ خود را حفظ کرده و پوسیده نمی شوند. قابل استفاده برای 100 چیز مختلف هستند که یکی از آن برای ماشین است:

  • چادر برزنتی عشایری برای نیسان
  • چادر برزنتی عشایری باربند
  • چادر برزنتی عشایری بار
  • چادر برزنتی عشایری پشت تراکتوری
  • چادر برزنتی عشایری پراید
  • چادر برزنتی عشایری پیکان وانت
  • چادر برزنتی عشایری پراید وانت
  • چادر برزنتی عشایری پرورش قارچ
  • چادر برزنتی عشایری تریلی
  • چادر برزنتی عشایری تیبا
  • چادر برزنتی عشایری تراس
  • چادر برزنتی عشایری جیپ
  • چادر برزنتی عشایری حیاط
  • چادر برزنتی عشایری رانا
  • چادر برزنتی عشایری سمند
  • چادر برزنتی عشایری ساینا
  • چادر برزنتی عشایری ضد آب ماشین
  • و چندین مصرف دیگر

مرکز فروش چادر برزنتی عشایری

برزنت عشایر، همان برزنتی است که از آن لباس می سازند. برزنت های پلی استر وقتی بعداً با ماده PU آغشته شوند ضد آب می شوند.
با این حال، برخی پارچه چادر برزنتی عشایر سبک هستند و به داشتن نویز در باد معروف هستند.

پارچه چادر برزنت ضخیم

محکم و ساخته شده برای مقاومت در برابر استفاده زیاد و شرایط آب و هوایی مختلف. کمتر مستعد پارگی است و عملاً برای هر چیزی قابل استفاده است.

چادر برزنتی عشایری ضد اب

برزنت پلی اتیلن هم به آن گفته می شود که با پلاستیک محکم پوشیده شده که ضد آب است. مقرون به صرفه و سبک وزن. برای پوشش و سرپناه استفاده می شود.

توضیح در مورد چادر برزنتی عشایری:

اکثر مردم کوچ‌نشین و عشایر، در فصل‌های موسمی از چادر برزنتی عشایری در جهت محافظت از اشیاء خود در مقابل عوامل محیطی چون: باد، باران، برف بهره می‌برند. جنس چادر کوچ نشینان از مواد قابل انعطاف، سخت و ضد آب تولید شده است، که به آسانی در هر مکان مناسب می‌توان آن را برپا کرد. این نوع محصولات از ویژگی‌های زیادی بهره‌مند هستند. از بارز‌ترین آن‌ها می‌توان به وزن سبک و انعطاف‌پذیری مناسب آن‌ها اشاره کرد.

چادر برزنتی عشایری

چادر برزنتی عشایری چیست؟

استفاده از چادر برزنتی عشایری باعث کاهش سختی‌های مردم کوچ‌نشین شده است. چادر‌های سنتی عشایری زیبایی چشم گیری دارند، اما همواره ایلات در زمان استفاده از آن‌ها با مشکلات زیادی رو به رو می‌شدند. با توجه به اینکه ایلات و عشایر زندگی خود را به سبک کوچ نشینی می‌گذرانند. این چادر‌ها به عنوان مأمن و پناه گاه بی‌همتا برای زندگی در سفر‌های ییلاقی و قشلاقی محسوب می‌شود. شناسه معروف این کوچ نشینان همان چادر‌های عشایری است که با نام چادر‌های سیاه نیز یاد می‌شوند.
مشکلات و سختی‌ها در زندگی کوچ نشینی، باعث شده چادر برزنتی عشایری جایگزین چادر‌های سنتی شود. اما به این معنا نمی‌باشد باعث تغییرات در سبک زندگی ایلات باشد، و کماکان تمام اصول زندگی همچون گذشته با الهام گرفتن از طبیعت بر جای خود باقی است. پارچه‌های برزنت سبک وزن هستند. همین ویژگی باعث می‌شود که جا به جایی آن‌ها به راحتی انجام شود. همچنین مقاومت بالایی نسبت به عوامل طبیعی دارند و دچار پوسیدگی نمی‌شوند. با وجود این خصایص و ویژگی‌های بارز می‌توان گفت این محصولات بهترین مورد برای جایگزین شدن به جای چادر‌های سنتی و قدیمی هستند.

اجزای چادر:

اجزای چادر برزنتی عشایری نیز همچون سیاه چادرها می‌باشد. به این صورت که ستون‌هایی از جنس چوب دارد که محل قرارگیری آن‌ها در مرکزیت فضای چادر می‌باشد. این چادرها نیز وسیله میخ و طناب به زمین متصل می‌شوند. جنس این چادر‌ها باید مقاومت بالایی داشته باشند و عایق‌بندی مناسب بر روی آن‌ها صورت گیرد. تا در زمان بارش باران و یا تابش نور مستقیم خورشید دچار آسیب نشوند.

پارچه برزنت:

از پر کاربرد‌ترین پارچه‌های صنعتی می‌توان به پارچه برزنت اشاره کرد. امروزه این پارچه بر طبق تکنولوژی و فناوری به روز طراحی تولید می‌شود. از ویژگی قابل توجه این پارچه‌ها می‌توان به:

  • • مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • • ضد آب
  • • ضد کپک
  • • عایق حرارت
  • • مقاومت بالا و عمر طولانی
  • • تنوع در رنگ و… اشاره کرد.

این نوع پارچه از انعطاف خوبی بهره‌مند است. جنس پارچه برزنت از پلی استر می‌باشد. این نوع پارچه‌ها بر حسب نوع کاربری و مقدار کیفیت آن در انواع مختلفی مشاهده می‌شود. از درجه یک‌ترین پارچه برزنت که جزء پرکاربرد‌ترین و مقاوم‌ترین نوع پارچه هاست، در ساخت چادر عشایری قشقایی استفاده می‌کنند.

جنس چادر کوچ نشینان

ویژگی‌های چادر برزنتی عشایری:

از ویژگی‌های منحصر به فرد و مهم چادر برزنتی عشایری می‌توان به طول عمر بالای این محصولات اشاره کرد. این محصولات وزن کمی دارند و به راحتی قابل نصب هستند. از این چادر‌ها می‌توانید برای اسکان دائم یا موقت بهره ببرید. این نوع چادر عشایری علاوه بر وزن سبک، مقاومت بالایی نسبت به عناصر طبیعی دارند. از پر کاربرد‌ترین مصارف این محصول می‌توان به، اسکان عشایر و کوچ نشینان و ایجاد سر پناه یا یک مکان سر پوشیده برای نگهداری از دام‌های عشایری اشاره کرد.

لازم به ذکر است که از این محصولات، سازمان‌ها و ارگان‌های زیادی نیز بهره می‌برند. مثلا سازمان امداد و نجات و هلال احمر برای مستقر کردن تجهیزات و نیروهای خود برای کمک‌رسانی به افراد آسیب دیده در شرایط سخت، از این محصول استفاده می‌کنند. این چادر‌ها با توجه به اینکه از ویژگی‌های خوبی برخوردار هستند، امروزه طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است. شما به راحتی می‌توانید این محصولات را با مراجعه به مراکز و نمایندگی‌های معتبر در تمامی نقاط کشور تهیه نمایید.

چادر عشایری قشقایی

نکات مهم در مورد چادر برزنتی عشایر:

در حین خرید چادر برزنتی عشایری باید نکاتی را مد نظر قرار دهید، تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. استحکام مناسب این نوع چادر ها، کمک شایانی به شما در شرایط آب و هوایی سخت می‌کند. زمانی که شما قصد خرید این محصولات را دارید، بهتر است به نوع پارچه توجه کنید. می‌توانید برای کسب اطلاعات مناسب نسبت به نوع پارچه به کار رفته در محصول از کارشناس فروش مشاوره دریافت نمایید. پارچه‌ای که از موادی مانند: بوم، پلی اتیلن و… تولید شده باشد، مقاومت بالا‌تری دارد. به این صورت می‌توان گفت هر چه پارچه قوی‌تر باشد، در برابر نفوذ اشعه آفتاب یا بارش باران مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد.
از دیگر نکات که باید توجه کنید، دوام این نوع چادر‌ها است. نگهداری از آن نیاز به شرایط خاصی نداشته باشد و در صورت نیاز به راحتی بتوانید آن‌ها را ترمیم کنید. در هر زمان که شما انتظار دارید به راحتی بتوانید این چادر‌ها را تنظیم کنید. محدوده‌ی دمایی و نوع شرایط آب و هوای را نیز باید در نظر داشته باشید، و بر حسب آن محصول مورد نظر خود را تهیه کنید.
از جمله نکات مهم که باید توجه خاصی به آن داشته باشید، حجم این محصولات است. به چه صورت قصد دارید آن‌ها را جا به جا کنید؟ تا بر اساس نحوه‌ی جا به جایی، گزینه مناسب را انتخاب نمایید. از دیگر نکات می‌توان به:

  • • مکان مورد نظر شما برای اسکان
  • • میزان وزن چادر در زمان حمل و نقل
  • • حریم خصوصی و احساس امنیت
  • • مقدار تهویه چادر و تراکم آن اشاره کرد.

با در نظر گرفتن این نکات در زمان خرید می‌توانید در بازار فروش چادر برزنتی عشایری، بهترین و مناسب‌ترین چادر را با توجه به نیاز خود تهیه نمایید. در صورت خرید غیر حضوری و آنلاین می‌توانید از مشاورین سایت اطلاعات کافی نسبت به این محصول را کسب نموده و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.