وبلاگ - آخرین اخبار
پارچه برزنت شمعی

از برزنت شمعی می توان به عنوان محبوب ترین پارچه های برزنت نام برد. این محبوبیت به دلیل پر کاربرد بودن پارچه برزنت شمعی در صنایع مختلف و حتی در مصارف خانگی است. یکی از دلایل پر کاربرد بودن آن نیز مربوط می شود به وزن، رنگ و ضخامت آن. در واقع برزنت شمعی نازک ترین، سبک ترین و منعطف ترین پارچه در بین برزنت ها است. این مسئله باعث می شود دوختن آن ها کار دشواری نباشد و بتوان به راحتی از آن ها برای تهیه لباس، کیف، کوله، بارانی و کفش استفاده کرد. در این مقاله از الوند به شما هر آنچه درباره پارچه برزنت شمعی نیاز است بگوییم ارائه خواهیم داد.

انواع برزنت

برای مشاهده انواع برزنت و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

برزنت شمعی چیست؟

پارچه برزنت شمعی یکی از جدیدترین انواع برزنت ها است. این محصول جدید از خانواده برزنت ها به دلیل احساس نیاز مشاغل و صنایع مختلف به نوعی از برزنت بود که علاوه بر خاصیت مقاومت در برابر آب و آفتاب، ضخامت و خشکی کمتری نسبت به سایر برزنت ها داشته باشد. همین امر باعث شد تا کارخانه جات تولید پارچه های برزنت از ترکیب الیاف نخ پنبه و پلی استر، پارچه های برزنت شمعی را تولید کنند تا کاربرد و مصارف برزنت بالاتر برود.

هنگام تولید این پارچه ها آن ها را به صورت یک لا نخ، دو لا نخ، سه لا نخ، چهار لا نخ، پنج لا نخ و شش لا نخ تولید می کنند. به طور مسلم محصولات یک لا نخ کمترین ضخامت را در بین سایرین دارند. از شش لا نخ نیز می توان در مواردی که به بیشترین ضخامت نیاز است استفاده کرد.

برزنت شمعی چیست؟

ویژگی پارچه برزنت شمعی     

یکی از بارزترین ویژگی پارچه های برزنت شمعی ضد آب بودن آنها است. این به دلیل استفاده از پلی استر در مواد اولیه آن ها می باشد. در کنار آن استفاده از نخ پنبه نیز باعث شده است از لطافت بیشتری نسبت به سایر پارچه های برزنتی داشته باشد. فروش برزنت شمعی در لایه ها یا گرم های مختلف (220 الی 720 گرم ) و در عرض های یک تا دو متری، باعث شده است به راحتی در مواقع مختلف با خریدشان نیاز افراد برطرف شود. در ادامه به ذکر ویژگی های آن ها می پردازیم:

  • کش سانی نسبتا زیاد نسبت به سایر برزنت ها
  • انعطاف بالاتر برزنت های شمعی
  • مقاومت در برابر نور خورشید و آفتاب
  • ضخامت کمتر و لطافت بیشتر در مقایسه با سایر برزنت ها

ویژگی پارچه برزنت شمعی

کاربرد برزنت شمعی

ویژگی های برزنت شمعی همراه با تولید آن ها در ضخامت های مختلف باعث شده است متقاضیان زیادی داشته باشد. این ویژگی ها دلیل خوبی شده است تا حتی جای سایر پارچه های برزنت را در صنایع مختلف بگیرد. از مواد مصرف برزنت شمعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید لباس های ورزشی
  • روکش آلاچیق ها
  • ساخت لانه حیوانات
  • لباس ها و روکش های بیمارستانی
  • ساخت سایه بان
  • روکش اجناس در سوله ها و انباری ها
  • سقف های موقت هنگام بارندگی
  • برپایی چادرها و خیمه های نظامی در فضای باز

کاربرد برزنت شمعی

در ادامه به ذکر مهمتری کاربردهای این محصول می پردازیم:

روکش اتومبیل و ماشین سنگین

روکش هایی که برای ماشین های سواری به کار برده می شوند باید از پارچه برزنت تولید شده شوند تا در برابر آب و آفتاب مقاوم باشند. پارچه های برزنت شمعی به دلیل سهولت در دوخت در اندازه ها و شکل های مختلف، گزینه مناسبی برای روکش های ماشین هستند. همچنین گاهی این محصولات جایگزین چادر برزنتی ماشین سنگین می شوند و به عنوان برزنت کامیون و تریلی از آنها استفاده می شود. در این مواقع پارچه های شمعی روکش خوبی برای محافظت محموله ماشین های سنگین در برابر آب و هوای بد جوی است.

چادرهای مسافرتی

پرکاربردترین مصارف پارچه های برزنت شمعی تولید و دوخت انواع چادرهای مسافرتی است. انعطاف بسیار زیاد این پارچه ها نسبت به سایر پارچه های برزنت باعث شده است در این زمینه بیشتر از آن ها استفاده شود. چنانچه قصد خرید چادرهای مسافرتی در اندازه های مختلف را دارید می توانید به فروشگاه الوند مراجعه کنید. در این مرکز چادرهای مسافرتی در اندازه های شش، هشت و دوازده نفره، در رنگ ها و طرح های مختلف آماده فروش است.

همچنین الوند می تواند این چادرها را طبق سفارش شما تهیه کند. برای اطلاع از قیمت ها نیز می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید.

چادرهای مسافرتی

برزنت کولر

حفاظت از کولرهای گازی و آبی در برابر شرایط بد جوی با استفاده از پارچه های برزنت امکان پذیر است. پارچه های برزنت شمعی یکی از پارچه هایی است که به عنوان برزنت کولر مناسب هستند. این به این دلیل است که سبک هستند و جابجایی و استفاده از آن کار راحتی است. همچنین به دلیل ضخامت کم آن می توان در منزل نیز نسبت به دوخت آن ها اقدام کرد. این پارچه ها به راحتی از موتور و بدنه کولر در برابر نفوذ آب، گرد و خاک، و تابش آفتاب محافظت می کنند.

تولید کیف و کفش و لباس  

قبل از تولید این پارچه ها، به منظور تولید کیف، کوله، کفش و لباس هایی که نیاز به ضد آب بودن آن ها بود از پارچه هایی استفاده می کردند که از پلی استر تولید شده بودند. اما بزرگترین مشکل این پارچه ها پلاستیک خالص بودن آن ها بود که باعث بروز حساسیت در پوست می شد.

به همین دلیل در حال حاضر در صنایع تولید لباس و کیف و کفش به جای پلی استر از پارچه های برزنت شمعی استفاده می کنند. از این محصولات مخصوصا در دوخت کوله های مسافرتی و کوه نوردی استفاده می شود. مهم ترین دلیل آن نیز سبک بودن در عین ضد آب بودن آن هاست.

تولید کیف و کفش و لباس

خرید پارچه های برزنت شمعی

از آن جا که قیمت برزنت شمعی از سایر برزنت ها کمتر است، متقاضیان زیادی در بین تولید کنندگان لباس، صنایع ساختمان سازی و شهرسازی، باشگاه های ورزشی و بیمارستان ها دارند. هر کدام از خریداران در قشرهای مختلف جامعه ابتدا باید بر حسب نیاز خود، پارچه ای را انتخاب کنند که گرم و ضخامت مناسب برای رفع نیازشان را داشته باشد. آنچه مسلم است قیمت برزنت شمعی بر اساس همین ضخامت، گرم پارچه و جنس پارچه متفاوت است. برای مقایسه نوع و قیمت آن ها می توانید بدون مراجعه حضوری به فروشگاه ها، از مراکز فروش اینترنتی پارچه برزنت استفاده کنید.

3 پاسخ
  1. محمد
    محمد می گوید

    پارچه های برزنتی همیشه برای همه ی فصل ها خوب و کارآمد بوده. شما فروش به صورت عمده هم دارین؟

    پاسخ
    • admin-karavar
      admin-karavar می گوید

      سلام و عرض ادب. بله ما تولید کننده هستیم و بیشتر فروشمان به صورت عمده است

      پاسخ
  2. فرزاد
    فرزاد می گوید

    سلام ممنون از سایت خوب شما .محصولاتتون بسیار کارآمد و با کیفیته. موفق باشید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.