وبلاگ - آخرین اخبار
معابب استخر پیش ساخته

تنوع استخر پیش ساخته و آماده و استفاده آن ها برای مصارف خانگی و پرورش ماهی و ذخیره آب کشاورزی باعث شده است بیشتر افراد به فکر تهیه آن ها به جای استخرهای بتنی باشند. اما برای این منظور باید معایب استخر پیش ساخته ژئوممبران، فلزی، فایبرگلاس را نیز در نظر بگیریم. به همین دلیل کلینیک الوند مقاله ای تهیه کرده است که تمامی نقاط ضعف هر کدام از انواع آن ها را توضیح داده است.

استخر پیش ساخته چیست؟

امروزه استخرها علاوه بر کاربرد تفریحی آن ها، مصارف دیگری نیز در کسب و کارهای مختلف پیدا کرده اند که سفارش استخر پیش ساخته پرورش ماهی در صدر آن است. در این میان هزینه های زیادی که ساخت استخرهای بتنی و سیمانی در بر دارد، در کنار صرف زمان زیادی که هنگام احداث و نصب به خود اختصاص می دهد، باعث شده است انواع استخرهای آماده با مواد مختلف وارد بازار شوند و به سرعت جای استخرهای بتنی و سیمانی و آجری را بگیرند. این استخرهای آماده با وجود معایبی که دارند برای کاربردهای مختلفی ساخته می شوند که در ادامه به ذکر سه مورد از مشخص ترین آن ها می پردازیم:

  • استخرهای پرورش ماهی
  • استخرهای ذخیره آب کشاورزی
  • استخرهای پیش ساخته خانگی و تفریحی

استخر پیش ساخته چیست

 معایب استخرهای پیش ساخته

استخرهای آماده هر کدام با مواد مختلفی ساخته می شوند و بنابر مواد تشکیل دهنده آن ها کاربردهای متعددی نیز دارند. به طور معمول از توری های سایبان نیز برای روکش محافظ آن ها استفاده می شود. انتخاب از بین هر کدام از استخرهای فلزی، فایبرگلاس، اینتکس و سایر این کالاها بسیار سخت است. چرا که در حال حاضر تنوع آن ها بسیار زیاد شده است. از آنجا که برای انتخاب هر کدام از آن ها باید علاوه بر نقاط مثبت، نقاط منفیشان را نیز دانست، و همچینن به دلیل اینکه بسیاری از مطالب در سایت های مختلف مربوط به مزایای این محصولات است، ما در اینجا برای راهنمایی بیشتر شما به بر شمردن معایب انواع استخرهای پیش ساخته می پردازیم:

معایب استخر ژئوممبران

بگذارید ابتدا توضیح مختصری در مورد ژئوممبران بدهیم. ژئوممبران در واقع یک ورق ساخته شده از جنس پلیمر و پی وی سی است که به عنوان روکش روی استخرهای خاکی، بتنی یا فلزی کشیده می شود. همچنین در استخرهای اینتکس جای پارچه های برزنتی را می گیرند. در ادامه شما را با معایب استخرهای پیش ساخته پرورش ماهی ژئوممبران آشنا می کنیم:

  • خشک بودن جنس این ورقه ها باعث عدم انعطاف پذیری لازم و ایجاد مشکلاتی در پهن کردن آن در گوشه های استخر می شود.
  • قیمت این ورقه ها نسبت به برزنت های ضد آب و برزنت های کانتینری استفاده شده در استخرهای اینتکس بیشتر است.
  • مرگ و میر ماهی ها در استخرهای عایق بندی شده با این ورقه ها، از جمله معایب استخرهای پیش ساخته پرورش ماهی هستند.
  • از دیگر مشکلات استخرهای ساخته شده با این ورقه ها ایجاد جلبک کف این استخرها است.
  • قابل اشتعال بودن ورقه های عایق ژئوممبران یکی دیگر از نقاط ضعف آن ها محسوب می شود.

معایب استخرهای پیش ساخته

معایب استخر فایبرگلاس

این استخرها که به استخرهای پلاستیکی پرورش ماهی نیز معروف هستند، با فایبرگلاس ساخته شده اند که در اندازه های مختلفی ساخته شده و روی آن ها نیز روکش های ژله ای کشیده می شود. اگرچه از آن ها به عنوان بهترین استخر پیش ساخته پرورش ماهی و ذخیره آب کشاورزی استفاده می شود اما بیشتر این استخرها به عنوان استخرهای تفریحی خانگی کاربرد دارند. در هر صورت این استخرهای پیش ساخته مدرن نیز معایب خاص خود را دارند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • این استخرها طرح های پیش ساخته ای دارند که باید تنها از بین آن ها نمونه مورد نظر را انتخاب کرد. بنابراین طرح، عرض، طول و عمق آن ها در بیشتر اوقات قابل تغییر و اضافه شدن نیستند.
  • این استخرها اگر داخل خاک کار گذاشته نشوند به مرور زمان و در برخورد با آفتاب پوسیده شده و از بین می روند.
  • اگر پوشش ژله ای این استخرها از بین برود امکان بازسازی کامل آن ها وجود ندارد.
  • این استخرها به اندازه استخرهای بتنی استحکام و مقاومت مورد نیاز در برابر اجسام بسیار سنگین را ندارند. چنانکه شکسته شوند نیز دیگر قابل تعمیر نیستند.
  • یکی دیگر از معایب این استخرهای خانگی این است که رنگ های محدودی برای انتخاب دارند.

 

معایب استخر پیش ساخته فایبرگلاس

معایب استخر پیش ساخته اینتکس

استخرهای پیش ساخته اینتکس از پایه های فلزی یا وینیل ساخته شدند که روی آن ها به طور کامل از پارچه های برزنت ضد آب یا سایر جنس های برزنت پوشیده شده است. به همین دلیل به آن ها استخرهای وینیل نیز می گویند. ارزان بودن و راحتی راه اندازی و نصب آن ها از دلایل پرطرفدار بودن و کاربردشان در صنعت کشاورزی و پرورش ماهی است. اما این استخرها علی رقم مزایایی که دارند، نقاط ضعفی نیز دارند. در زیر معایب این استخرهای پیش ساخته را بیان می کنیم:

  • درست است که پایه های نگهدارنده این استخرها از آلومینیوم یا استیل ساخته شده است، اما هنگام افتادن اجسام سنگین روی آن ها می شکنند.
  • عایق های پلیمری استخر یا برزنت هایی که به عنوان پوشش از آن ها استفاده می کنند، مقاومت لازم در برابر اشیاء تیز و برنده و داغ را نداشته و در صورت پاره شدن باید به کلی عوض شوند.
  • پیدا کردن جای مناسب برای این استخرها نسبت به سایر استخرهای پیش ساخته سخت تر است، چرا که باید کاملا هموار باشد تا استخر ظاهری کج نداشته باشد و آب یک طرف آن جمع نشود.

معایب استخر پیش ساخته اینتکس

معایب استخر پیش ساخته فلزی

یکی دیگر از استخرهای پیش ساخته، استخرهای فلزی، گالوانیزه یا زینکالیوم هستند. این استخرهای ساخته شده با این ورقه ها، به عنوان استخرهای ذخیره آب کشاورزی و استخرهای پرورش ماهی استفاده می شوند و کاربرد کمی برای استخرهای پیش ساخته خانگی دارند. در ادامه معایب استخرهای پیش ساخته فلزی را نیز بیان می کنیم.

  • بزرگ ترین عیب این استخرها جذب بالای حرارت است. این مساله در روزهای گرم تابستان بدترین اثر را در درجه حرارت آب و سلامت ماهی ها می گذارد.
  • امکان هدر رفتن آب از بین درزهای آن وجود دارد برای همین باید حتما آن ها را با عایق های پلیمری استخر یا با خرید برزنت ها عایق بندی کرد.
  • هنگام برخورد اجسام خیلی سنگین به آن ها امکان تغییر شکلشان وجود دارد.

معایب استخر پیش ساخته فلزی

معایب استخر پیش ساخته بادی

یکی دیگر از استخرهای آماده، استخرهای بادی هستند که تنها جنبه تفریحی در خانه ها و باغ های شخصی یا پارک های آبی کودکان دارند. این استخرها از مواد پلیمری ساخته می شوند که مانند توپ های بادی داخل آن ها با باد پر شده و حجم پیدا می کنند. در ادامه معایب این استخرهای پیش ساخته بادی را می خوانید:

  • این استخرها به راحتی با برخورد اشیاء تیز پاره و سوراخ شده و باد آن ها خالی می شود.
  • تعمیر آن ها در بسیاری از مواقع امکان پذیر نیست و با خراب شدن آن ها کلا باید آن ها را دور بیندازید.
  • ابعاد آن ها معمولا محدود است و قابل خرید در اندازه های بزرگ نیست.

مشاوره در زمینه خرید استخرهای پیش ساخته

در این نوشته سعی کردیم نقاط ضعف هر کدام از استخرهای پیش ساخته را بیان کنیم. اما چنانچه هنگام خرید استخرهای آماده و آگاهی از معایب هر کدام از استخرهای پیش ساخته نیاز به مشورت با متخصصان در این زمینه داشتید، می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس گرفته و با مشاوران الوند در این زمینه صحبت کنید. همچنین با مراجعه به فروشگاه الوند می توانید نسبت به خرید انواع برزنت برای عایق بندی استخرها و یا عایق های پلیمری استخرهای آماده و توری های سایبان اقدام کنید.

قیمت استخر پیش ساخته

برخی از بزرگترین معایب مربوط به استخر پیش ساخته به دلیل ماهیت اساسی آن است، اندازه آن از پیش تعیین شده است و نمی توان آن را تغییر داد و این محدودیت‌ها می‌توانند اذیت کننده باشند.

نکاتی در زمان نصب باید مورد توجه گیرد که در صورتی که به آنها توجه نکنید باعث آسیب به کل برنامه ها و سازه می شود. زمان نصب استخر پیش ساخته باید یک سوراخ چند سانت بزرگتر از استخر حفر کنید و بعد از قرار دادن استخر در داخل آن اطراف استخر که بزرگتر است را تا سطح با شن و ماسه و سیمان پر کنید تا اینجای کار آسان به نظر می آید اما اگر به درستی و با دقت این فضا را پر نکنید ممکم است بعد از پر شدن استخر پیش ساخته از آب یا هر مایع دیگر فشار به دیوارها بیاید و جاهایی که خالی از سیمان و شن است را بشکند یا ترک بردارد و کل استخر از بین برود. به همین دلایل قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس و فلزی کمتر از استخرهای پیش ساخته برزنتی، استخر پلاستیکی ژئوممبران است.

قیمت استخر پیش ساخته کشاورزی

استخر پیش ساخته کشاورزی نسبتا کم عمق هستند. اکثر آنها در واقع حداکثر عمق 1 الی 2 متری دارند. استخر پیش ساخته کشاورزی معمولا برای ذخیره آب بدون هدر رفت استفاده می شود. و بسته به نوع ورق مصرفی برای ساخت آن همچنین طول، عرض و ارتفاع قیمت متفاوتی پیدا می کند.

استخر پیش ساخته کشاورزی معمولا بر روی اکثر زمین ها قابل ساخت است. حتی می توان از این استخرهای پیش ساخته کشاورزی هم برای ذخیره آب و هم برای پرورش ماهی به صورت همزمان استفاده کرد. بسیاری از گیاهان، مانند نیلوفر آبی را می توان در این استخرها رشد داد تا علاوه بر زیبایی از تبخیر زیاد آب نیز جلوگیری کنند.

 

خرید و فروش استخر پیش ساخته ارزان

خرید و فروش استخر پیش ساخته ارزان: گروه تولید فروشگاه گونی الوند تمام سعی خود را به کار بسته است که ویژگی های کامل خرید و فروش استخر پیش ساخته را برای شما بازگو کنند. اکنون باید به یک نکته دقت کنید تا خرید استخر پیش ساخته و فروش استخر پیش ساخته شما به درستی و ارزان صورت پذیرد. نکته مورد نظر این است که فروشگاه گونی الوند تنها نمایندگی استخر پیش ساخته در ایران همواره با تخفیفات عالی و قیمت ارزان، خدمات پس از فروش همراه با ضمانت را برای استخرهای پیش ساخته خود قرار داده است تا علاوه بر رضایت بالا مشتریان بتواند بهترین محصول را ارائه کند.

مزایای انواع استخر پیش ساخته

 

استخر پیش ساخته برزنتی

استخر پیش ساخته برزنتی اغلب به عنوان “پاسخ” به بسیاری از معضلات نصب استخر و به عنوان راهی آسان و مقرون به صرفه برای ساخت استخر معرفی می‌شوند. با این حال، در حق معرفی آن توسط بازاریابان اغلب کوتاهی شده است. در واقع، بسیاری از اوقات، برزنت ها از پیش ساخته شده در مقایسه استخرهای پیش ساخته دیگر انعطاف پذیر، هزینه کمتری دارند، نصب آن آسان تر است، دوام بیشتری دارند و می توانند مشخصات طراحی را برای کاربردهای مختلف استخر پیش ساخته برآورده کنند.

استخر پیش ساخته پلاستیکی

آیا به خرید استخر پیش ساخته پلاستیکی فکر می کنید اما دوست ندارید نصب آن خیلی طول بکشد؟ ما تولید کنندگان استخر پیش ساخته پلاستیکی و کارشناسان استخرهای داخلی هستیم و می دانیم که ساخت استخرها ممکن است ماه ها طول بکشد. تکمیل استخرهای بتنی حتی می تواند تا نیم سال طول بکشد.

اما اگر بتوانید استخر پیش ساخته پلاستیکی درون زمینی را سریعتر و بدون هزینه زیاد بسازید چه؟

اگر این یک سناریوی ایده آل به نظر می رسد، یک استخر پیش ساخته پلاستیکی ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

استخر پیش ساخته پلاستیکی یک استخر آماده نصب روی زمین است که به طور کامل در یک تاسیسات ساخته می شود و سپس برای نصب به مکان شما ارسال می شود. این استخرها معمولاً بسیار سریعتر از استخرهایی که باید در محل ساخته شوند نصب می شوند.

استخر پیش ساخته پلی اتیلن

استخر پیش ساخته پلی اتیلن ساخته شده از پلاستیک تقویت شده با الیاف هستند. استخر پیش ساخته پلی اتیلن از ورق های برش خورده تولید می شوند. این تقریباً هر شکل و اندازه ای را ممکن می کند. با این حال، اتصالات قابل مشاهده است و این اتصالات از طریق پرس بزرگ انجام می‌گیرد که در همان محل شما برش خرده و پرس شده آماده تحویل داده می شود. از استخر پیش ساخته پلی اتیلن نیز برای پرورش ماهی نیز استفاده می شود برای مشاهده و خرید استخر پیش ساخته پرورش ماهی بار کارشناسان گونی الوند مشورت نمایید.

 

نحوه ساخت استخر پیش ساخته

عکس استخر پیش ساخته

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.