وبلاگ - آخرین اخبار
توری سبز سایبان

امروزه یکی از ملزومات راه اندازی یک گلخانه، حفاظت از گیاهان داخل آن توسط توری سبز سایبان یا شید گلخانه ای است. البته کاربرد این محصولات تنها محدود به استفاده به عنوان توری گلخانه ای نمی شود و به دلیل کیفیت خوب و مناسب بودن آن ها به عنوان سایبان، برای پارکینگ ها، حیاط و اماکن مختلف دیگر نیز به کار برده می شوند. در این مقاله از کلینیک الوند قصد داریم بیشتر در مورد این محصولات صحبت کرده و در مورد مزایا و کاربردهای توری پلاستیکی سایبان به شما بگوییم:

انواع شید گلخانه (توری سایبان)

برای مشاهده لیست قیمت شید گلخانه (توری سایبان) بر روی دکمه کلیک نمایید.

توری سبز سایبان یا شید گلخانه چیست؟

در گذشته احداث گلخانه ها در فضای باز و بدون سقف، علاوه بر مزایای بسیار آن، معایبی داشت که در بیشتر مواقع باعث آسیب جدی به محصولات می شد. به طور مثال اگر چه باعث رفت و آمد هوای آزاد به داخل گلخانه و تنفس بهتر گیاهان می شد، اما هنگام بارندگی یا در روز های بسیار گرم سال آسیب های جدی برای گیاهان را به همراه داشت. به همین دلیل تولیدکنندگان توری های سایبان، دست به ساخت محصولاتی زدند که جای انواع گونی های پلاستیکی، توری های پارچه ای و پلاستیک ها را گرفت.

توری سبز سایبان یا شید گلخانه چیست

توری های جدید مشبک هستند و علاوه بر رد و بدل شدن هوا، میزان تابش نور خورشید را نیز کنترل می کردند. تولید این محصولات به مرور زمان پیشرفت های چشمگیری کرد و اکنون توری سبز سایبان با نام شید گلخانه و با الیافی ساخته شده از مواد پلیمری و به خصوص پلی اتیلن در دسترس می باشد.

این محصولات معمولا در دو رنگ توری سایبان سبز و شید گلخانه سفید تولید می شوند که هر کدام نیز درصد سایه اندازی متفاوتی دارند. این میزان سایه اندازی بین 30 تا 90 درصد متغیر است که دست خریداران را در تهیه این محصولات نسبت به نیازشان بازتر نگه داشته است.

مزایای شید گلخانه و توری سبز سایبان

هنگام مراجعه به گلخانه های بزرگ سطح شهر یا عبور از کنار آن ها، متوجه می شویم که هر کدام از آنها نسبت به اولویت های خود، از انواع پوشش برای این محیط ها استفاده کرده اند. گاهی آن را بدون سرپوش قرار داده اند، و گاهی از پلاستیک های شفاف استفاده کرده اند، برخی از آن ها نیز هزینه بیشتری مصرف کرده و دورتادور گلخانه شیشه کار گذاشته اند.

در این میان بعضی از گلخانه داران نیز هزینه متوسطی پرداخته و آن را به توری های سبز سایبان یا توری گلخانه ای مجهز کرده اند. اگر برای شما نیز سوال شده که این محصولات نسبت به نمونه های دیگر آن چه مزایایی دارد، به شما پیشنهاد می کنیم ادامه این نوشته را مطالعه کنید:

مزایای شید گلخانه و توری سبز سایبان

کاهش شدت تابش نور خورشید و تغییر زاویه آن

سایه انداختن روی گلخانه برای حفظ سلامتی گیاهان و جلوگیری از آفتاب سوختگی آن ها ضروری است. الیافی که در ساخت این توری های پلاستیکی سایبان به کار برده شده است باعث کاسته شدن شدت تابش نور خورشید می شوند. افرادی که از این محصولات استفاده می کنند می توانند بر حسب شرایط آب و هوایی محل زندگیشان، این توری های سبز سایبان را با درصدهای مختلفی تهیه کنند. به طور مثال نوع 90 درصد آن برای مکان هایی که شدت تابش آفتاب بسیار زیاد است توصیه می شود.

علاوه بر ایجاد سایه، خرید توری های سبز سایبان یا شیدهای گلخانه به دلیل ضد آفتاب بودن الیافشان، باعث تغییر نسبی زاویه تابش نور خورشید می شوند. همین امر باعث معتدل شدن هوای داخل گلخانه در روزهای گرم تابستان می شود و گیاهان آسیب کمتری می بینند. در فصل های سرد و پر بارش سال نیز می توان روی آن ها را با پلاستیکی هایی پوشاند تا از ورود آب به داخل جلوگیری شود.

نصب توری سبز سایبان برای پارکینگ

صرفه جویی در مصرف آب

همانطور که می دانید گرمای زیاد و تابش نور خورشید باعث تبخیر بیشتر آب می شود. هنگامی که این مساله برای گلخانه ای پیش می آید نیاز است که آبیاری بیشتری انجام شود. بنابراین میزان مصرف آب نیز بالا می رود. اما هنگامی که به دلیل استفاده از توری سبز سایبان گلخانه، سایه ای بر محیط انداخته می شود، علاوه بر شادابی بیشتر گیاهان، میزان تبخیر آب نیز کمتر شده و در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود.

مزایای توری سبز سایبان

مقاوم در برابر اشیاء تیز و وزش باد

گلخانه هایی که سقف های باز دارند یا از پلاستیک ها برای مسقف کردن محیط استفاه می کنند در خطر حمله پرندگان، جانوران و حشرات هستند. همچنین هنگام وزش بادهای شدید امکان آسیب دیدن محصولاتشان وجود دارد. اما نصب توری سبز گلخانه و شید باعث جلوگیری از ورود هرگونه پرنده، حشره، حیوان و صدمه دیدن محصولات در برابر وزش باد می شود.

کاربرد توری سایبان برای پارکینگ

صرفه جویی در هزینه با انتخاب توری سبز سایبان

از آنجایی که مجهز کردن محیط به شیشه هزینه زیادی در بر دارد و زیاد بودن خرابی های سقف های پلاستیکی گلخانه باعث پرداخت هزینه اضافی می شود، استفاده از توری سبز سایبان گلخانه برای این منظور به صرفه تر به نظر می رسد.

مقاومت بالای الیاف آن ها باعث می شود میزان پوسیدگی و خرابی آن ها بسیار کم باشد و در صورت جزئی بودن آن، امکان تعمیر نیز وجود دارد. لازم به ذکر است در برخی از موارد می توان از شید گلخانه دست دوم نیز استفاده کرد.

نمونه توری سایبان کرمی و سبز

کاربردهای توری سبز سایبان و شید گلخانه

اکنون که با مزایای توری سبز سایبان گلخانه آشنا شدید می توانید حدس بزنید که ویژگی های منحصر به فرد این محصولات باعث می شود استفاده از آن ها محدود به گلخانه ها نشود. بنابراین در ادامه به توضیح کاربردهای دیگر آن ها می پردازیم:

کاربردهای توری سبز سایبان

توری سایبان سبز گلخانه های منازل

استفاده از توری های سبز سایبان گلخانه تنها محدود به گلخانه های بزرگ نمی شود. مزایای زیاد آن ها باعث می شود برخی از افراد جهت سایه اندازی روی باغچه های حیاط منزل خود یا برای مسقف کردن گلخانه های داخل تراس این محصولات با به کار ببرند تا بتوانند دمای محیط را معتدل کرده و از تابش شدید نور خورشید جلوگیری نیز کنند.

توری سایبان پارکینگ

بسیاری از پارکینگ های عمومی سطح شهر یا منازل شخص از این توری های سبز سایبان یا شیدهای گلخانه برای مسقف کردن این مکان ها استفاده می کنند. با این روش علاوه بر استفاده از مزایای محیط باز برای پارکینگ ها، با ایجاد سایه، آسیب کمتری نیز در اثر تابش آفتاب به بدنه ماشین ها می رسد.

توری سایبان پارکینگ

توری سایبان حیاط

علاوه بر حفاظت از گیاهان و ماشین ها، نصب توری سبز سایبان و شید گلخانه باعث ایجاد سایه ای دلپذیر در حیاط خانه ها می شود. در چنین شرایطی در مکان هایی که آب و هوای گرمی ندارند می توان از آن ها به جای برزنت های سایبان یا آلاچیق های برزنتی استفاده کرد.

توری سبز سایبان حیاط

توری سایبان برای باغ های بزرگ موجود در شهر

یکی دیگر از کاربردهای اساسی توری های سبز سایبان گلخانه ای، حفاظت از باغ های بزرگ گل، باغ وحش ها و مکان های عمومی نگهداری از پرندگان است. نصب این محصولات در این مکان ها علاوه بر متعادل کردن دمای محیط، باعث می شود از خروج پرندگان، حمله حیوانات و افتادن اجسام سنگین به داخل آن ها جلوگیری شود.

توری سایبان استخرهای پرورش ماهی

صاحبان استخرهای پیش ساخته پرورش ماهی و استخرهای پلاستیکی کشاورزی از دیگر افرادی هستند که به طور معمول از این توری های سبز سایبان و شیدهای گلخانه استفاده می کنند. چرا که از نمونه های 90 درصد این توری ها می توان به عنوان سرپوش های استخر استفاده کرد تا جلوی ورود حشرات و حیوانات را به داخل آب این استخر ها را بگیرند.

توری سایبان استخرهای پرورش ماهی

مرکز فروش توری سبز سایبان و شید گلخانه

اگر شما هم به دنبال معتبرترین مرکز فروش برای تهیه این محصولات هستید، به شما پیشنهاد می کنیم سری به فروشگاه کلینیک الوند بزنید. این مرکز یکی از بهترین فروشگاه های توری سبز سایبان و شید گلخانه در اصفهان است که محصولات خود را به سراسر کشور ارسال می کند.

همچنین با استفاده از خدمات خرید اینترنتی توری گلخانه این مرکز، می توانید محصولاتی با کیفیت و قیمتی مناسب تهیه کنید. برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید.

توری سایبان برای دامداری

شید گلخانه برای دامداری مناسب است، توری سایبان برای دامداری آخرین مورد در لیست ما است، اما نباید آن را بدیهی تلقی کرد. آخرین، به هیچ وجه کم اهمیت نیست!

این ماده تنفسی هوا را به گردش در می آورد و همزمان گرمای اضافی خورشید را مسدود می کند. این شید گلخانه ای در چندین اندازه موجود است.

توری سایبان دارای حلقه‌های فلزی است که در هر انتها نصب شده است، که وقتی امروز به گلخانه، دامداری، حیاط و یا هر کجای دیگر متصل می‌شود، محکم می‌شود. علاوه بر این، چهار گوشه آن به صورت نواری تاشو به سمت داخل ساخته شده اند که استحکام بیشتری را تضمین می کند.

اگر می‌خواهید محصول بیشتر دوام بیاورد، هنگام نصب، مطمئن شوید که توری سایبان را خیلی محکم نکشید. برخی بر این باور هستند که کشیدگی باعث ساییدگی می شود. همچنین توجه داشته باشید که یکی از مواردی که اهمین به سزایی دارد این است که آن را از شعله های باز دور نگه دارید زیرا ممکن است آتش بگیرد.

توری سایبان برای دامداری

بهترین توری سایبان را انتخاب کنیم

هنگام انتخاب توری سایبان برای گلخانه، مهم است که عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • آب و هوای منطقه ای که شید گلخانه شما در آن قرار دارد
  • اقلیمی که سعی می کنید در آن گلخانه و توری سایبان خود را اضافه کنید
  • درصد توری سایبان انتخابی برای استفاده
  • مقدار نور خورشید که شید گلخانه و گلخانه دریافت می کند
  • نوع گیاهانی که در گلخانه کشت می شوند
  • اندازه گلخانه
  • بهترین پارچه سایه برای گلخانه به آب و هوا و نور خورشیدی که گلخانه دریافت می کند بستگی دارد.

گلخانه ها در آب و هوای گرم عموماً نسبت به گلخانه هایی که در آب و هوای سردتر هستند به محافظت بیشتری در برابر نور خورشید نیاز دارند. گلخانه‌هایی که بیشتر روز نور مستقیم خورشید را دریافت می‌کنند، نسبت به گلخانه‌هایی که فقط نور غیرمستقیم خورشید را دریافت می‌کنند، نیاز به عملکرد سنگین‌تری دارند.

همچنین مهم است که توری سایبانی را انتخاب کنید که از یک ماده بادوام  برای ایجاد سایه استفاده کند. توری های سایبان ارائه شده در فروشگاه الوند از پلی اتیلن (PE) یا PVC ساخته شده اند که معمولا دوام بیشتری نسبت به توری سایبان ساخته شده از نایلون دارند.

بهترین توری سایبان

 

درباره توری سبز سایبان

محیط مناسب برای هر فعالیت بیولوژیکی لازم است و در این راستا توری سبز سایبان می‌تواند گزینه ایده آلی باشد.

اگر محیط مناسب نباشد، فعالیت بیولوژیکی در گلخانه ها با سرعت کم رشد می‌کند یا به طور کامل متوقف می‌شود. زندگی گیاهی یا جانوری نیز بر اساس این اصل اداره می‌شود.

در کشاورزی تلاش می‌شود تا محیطی مناسب برای محصولات به دست آید که در آن حداکثر بهره وری حاصل شود. برای این منظور علاوه بر تامین نیازهای اولیه مانند، آبیاری و کود دامی ‌و کاشت به موقع می‌بایست تصمیمی ‌اتخاذ شود که نور خورشید برای برخی از گونه‌های گیاهی آسیب نرساند.

شید گلخانه چیست؟

توری سبز سایبان که در محافل مختلف از آن به عنوان شید گلخانه یا پارچه توری سبز یاد می‌شود می‌تواند تا حد زیادی نیازها را پاسخگو باشد.

توری سبز سایبان یک گزینه مناسب و ارزان قیمت برای سالها استفاده است که توانسته محبوبیت زیادی کسب کند. آنها پارچه یا به اصلاح توری هایی هستند که کشاورزان در اواسط قرن گذشته برای پوشش گلخانه‌ها از آن استفاده می‌کردند.

تنوع زیادی از پارچه شید گلخانه تقویت شده و آبگریز در بازار وجود دارد. وظیفه اصلی آنها این است که ورود آفتاب را کنترل کنند و روی دمای گلخانه نیز تاثیر بگذارند.

همچنین هنگام استفاده از هر نوع پارچه توری سبز، یک اثر غشایی ایجاد می‌شود که در آن رطوبت و هوا ضعیف عبور می‌کند. چنین پوششی برای ۱ الی۳ فصل دوام می‌آورد و نمی‌تواند از دوام بالایی برخوردار باشد.
البته قضیه نوع تقویت شده آن کمی ‌متفاوت است. توری سبز سایبان تقویت شده استحکام و عمر طولانی‌تری نسبت به پارچه گلخانه‌ای معمولی دارد.

شید گلخانه

پارچه روی گلخانه

هنگام تنظیم یک گلخانه در کشور، مهم است که تمام تفاوت های ظریف، از جمله انتخاب پارچه سبز سایبان مناسب برای گلخانه را فراهم کنید. این موضوع نه تنها ظاهر ساختار، سهولت و هزینه مراقبت از آن، بلکه کمیت و کیفیت محصول گلخانه‌ای را نیز تعیین می‌کند.

مواد پوششی یا همان توری سقف گلخانه، باید دارای تعدادی ویژگی باشند:

  • توانایی انتقال نور خورشید به طور معمول
  • جلوگیری از ورود اشعه ماوراء بنفش و اطمینان از حفظ گرما
  • عدم ایجاد تراکم در داخل سازه یا روی آن
  • باید در برابر اثرات باد و برف مقاومت کند
  • این ماده نباید پاره شود یا بشکند
  • همچنین جنس آن باید طوری باشد که اجازه ندهد میکرو فلور مضر روی سطح جمع شود

توری سبز سایبان طوری طراحی و ساخته می‌شوند که به راحتی می‌توان آن را برش داد و به قاب محکم کرد. آنها به راحتی تمیز می‌شوند و تا حد امکان ارزان هستند.

پارچه سایبان سبز می‌تواند دسته بندی مختلفی در بازار داشته باشد که با توجه به نیاز گلخانه خود می‌توانید از آنها استفاده کنید.
برای مثال می‌توانید آنها را در تراکم کم یا زیاد (۳۰تا ۸۰ درصد) از بازار خریداری کنید. پارچه گلخانه تنوع رنگ نیز دارند و معمولا متداول ترین آن سبز است.

پارچه روی گلخانه

جنس شید گلخانه

مواد پوششی نسل جدید این امکان را برای شید گلخانه فراهم می‌کند تا به غیر از جلوگیری از اشعه خورشید، گرما را نیز در سخت ترین آب و هوا با موفقیت نگهداری کند.

با این حال، برای انجام وظایف محول شده به آنها باید تا حد امکان کارآمد باشند. آنها باید دارای ویژگی‌ها و کیفیت‌های کیفی خاصی باشند. جنس توری سبز سایبان می‌تواند متفاوت باشد، امروزه دامنه محصولات به طور قابل توجهی گسترش یافته است. با این حال، هر ماده ای که استفاده می‌شود، به طور جداگانه تعدادی ویژگی مثبت و منفی خواهد داشت. بنابراین، انتخاب آن باید با دقت ویژه انجام شود.

از متداول ترین جنس‌ها می‌توان به پلاستیک، الیاف پروپیلن، الیاف پلی اتیلن و غیره اشاره کرد. پروپیلن یکی از بهترین مواد مدرن است که می‌توان آن را بدون هیچ مشکلی جدا کرد، به طور فشرده تمیز و تا کرد، مستعد ترک خوردن نیست.

هنگام نصب، کاملاً برش داده می‌شود، در حالی که یکپارچگی حفظ می‌شود، کار با آن راحت است. این روزها از این ماده تور پلاستیکی سبز می‌سازند که کاربرد خوبی دارد.

جنس شید گلخانه

پارچه روی گلخانه

توری پلاستیکی محکم و بادوام است و می‌توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. البته بغیر از توری می‌توان از این ماده گونی سبز رنگ و گونی گلخانه‌ای درست کرد.
گونی پلاستیکی سبز مقاومت بالایی در برابر آب و هوا و به خصوص رطوبت دارد و می‌تواند نیاز شما در گلخانه‌ها را رفع کند.

مزایای شید گلخانه

توری سبز سایبان یک پوشش قابل اعتماد برای محافظت از گلخانه در برابر عوامل خارجی است. از آنجایی که پارچه ایده آلی که تمام ویژگی‎های فوق را با هم ترکیب می‌کند هنوز اختراع نشده است، هر ماده ای مزایا و معایب خود را دارد.

بهترین کار این است که بتوانید خوب ترین آن را از بازار خریداری کنید. اطمینان از مقاومت مواد اولیه در برابر استحکام، نوسانات دما، آسیب‌های مکانیکی، اثرات هر گونه بارش جوی، باد و اشعه ماوراء بنفش باید مد نظر شما باشد.

مزیت‌های پارچه سبز گلخانه‌ای بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. آنها به عنوان سایبان پارچه ای سبز نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند از انسان‌ها نیز در برابر آفتاب محافظت کنند. شما می‌توانید از آنها به عنوان توری سبز حیاط استفاده کنید و در روز‌های تابستان در زیر آن از هوای آزاد و بدون آفتاب لذت ببرید.

مزایای شید گلخانه

پارچه گلخانه

تور سبز حیاط گزینه خوبی برای استراحت و خوشگذرانی خانواده به شمار می‌رود. حتی در رستوران‌های روباز نیز کاربرد دارد.
توری پلاستیکی ضد آفتاب را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر با قیمت ارزان تهیه کنید. شما در مراکز فروش به تنوع زیادی از سایبان توری سبز دسترسی دارید.

اگر می‌خواهید در هزینه‌های خرید سایبان سبز گلخانه صرفه جویی کنید، سایبان گلخانه دست دوم می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.
برخی از سایبان‌های توری سبز دست دوم کیفیت بالایی دارند و شما می‌توانید بدون نگرانی از کوتاه بودن عمر آنها، در مناطق مختلف از آنها استفاده کنید.

کلام پایانی

عملکرد توری سبز سایبان طوری است که می‌تواند در برابر آفتاب سوزان از محصولات گیاهی در گلخانه‌ها محافظت کند. آنها کاربرد دیگری نیز دارند که به آنها اشاره می‌کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.