وبلاگ - آخرین اخبار
شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان

آیا میدانید شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان چیست و چه کاربردی دارد؟ بدون تردید برای شما هم این سوال پیش آمده است، که گلخانه‌ها چگونه همیشه از یک دمای مناسب برخوردارند؟ در این خصوص، شید گلخانه حکم یک سایبان و محافظ برای گل‌ها و گیاهان و حتی مزارع کشاورزی را دارد. می‌توان گفت یکی از مهمترین تجهیزاتی که برای گلخانه‌ها استفاده می‌شود، شید گلخانه است.

به طور کلی برای اینکه در فصل‌های مختلف سال بتوان فضای مناسبی برای گل‌ها و گیاهان فراهم نمود، باید از یک وسیله مناسب استفاده کرد. شید گلخانه همان وسیله مناسبی است که شرایط مطلوب سرمایشی و گرمایشی را در گلخانه برای گیاهان مهیا می‌کند. در واقع از این شیدها در زمستان به منظور مقاوم‌سازی استفاده می‌شود.

انواع شید گلخانه (توری سایبان)

شید مخصوص گلخانه؛ توری سایبان

استفاده از شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان در 25 درجه یا 60 درجه زیر صفر، کمک می‌کند تا محصولات داخل گلخانه در برابر سرما دوام آورده و دچار یخ‌زدگی نشوند. به این دلیل که سرمای زیاد برای گیاهان مضر است و به آنها آسیب شدیدی وارد می‌کند. علاوه بر آن باید بگوییم سایبان‌ها نیز در این خصوص بسیار موثر هستند. پس گیاهان و محصولات داخل توری سایبان گلخانه، محافظت شده و در برابر هرگونه عامل خارجی‌ای دوام می‌آورند و دپار آسیب نمی‌شوند.

همچنین لازم به ذکر است که، شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان به گونه‌ای ساخته شده، که در فصل تابستان نیز گیاهان را در برابر گرما مورد محافظت قرار می‌دهد. به این صورت که با کاهش مستقیم نور آفتاب و رساندن تابش حداقل برای گیاهان، آنها را مصون نگه می‌دارد.

شیدهای گلخانه‌ای می‌توانند حکم سایبانی را داشته باشند که ضریب تبخیر آب در خاک را تا حد قابل توجهی کم می‌کنند. پس می‌توانیم بگوییم شیدهای گلخانه در تمام فصول سال به مراقبت از گیاهان کمک کرده و از افزایش بی‌رویه هر نوع انرژی و منابعی برای آنها جلوگیری می‌نمایند.

برای مشاهده لیست قیمت شید گلخانه (توری سایبان) بر روی دکمه کلیک نمایید.

مشخصات شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان

توری‌های سایبان که از آنها به عنوان شید گلخانه نیز یاد می‌شود، در تنوع بالایی تولید می‌شوند. مهمترین کاربرد این توری‌ها در گلخانه‌ها بوده و در طول 50 متر و عرض متغیر از 2 متر تا 10 متر تولید و به بازار عرضه می‌گردند. رایج‌ترین شیدها بر اساس درصد تراکم یا میزان سایه اندازی آن ضریب‌گذاری می‌شوند؛ که از جمله ضرایب آنها برای سایه‌اندازی باید به ضرایب 30، 50، 60 و 80 درصد اشاره کنیم.

همچنین باید بگوییم در شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان از مواد آنتی یو وی استفاده می‌شود؛ که آن را در برابر اشعه مخرب ماورا بنفش نور خورشید مقاوم می‌سازد. همین ویژگی مهم سایبان باعث افزایش طول عمر مفید آن نیز می‌شود. در زمان سفارش سایبان‌ها بسته به نیاز و طرح پروژه امکان سفارش‌سازی طول و عرض توری توسط کارخانه وجود دارد. پس خریداران می‌توانند شید مورد نظر خود را سفارش داده و تحویل بگیرند.

معمولا برای شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان از توری‌هایی استفاده می‌شود که بافت شبکه‌ای دارند و از مواد پلی اتیلن با کیفیت بالا تولید شده‌اند. افرادی که برای گلخانه‌ی خود نیاز به تهیه شید دارند، باید به وزن توری بسیار توجه کنند. زیرا انتخاب مناسب‌ترین وزن در سهولت نصب سایبان‌ها بسیار تاثیرگذار است.

همچنین برخی مواقع مشاهده می‌شود برای تقسیم بندی شید از مشخصه رنگ نیز استفاده می‌شود؛ که برخی از خریداران به این مسئله نیز توجه نشان می‌دهند و سایبان‌ها را در رنگ مشکی، قرمز، آبی، زرد و… خریداری می‌کنند. البته سالهاست که دیگر سایبان‌ها در رنگ سبز تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. از این رو می‌توان این محصولات را به راحتی از فروشگاه‌های معتبر خریداری کرد و مورد استفاده قرار داد.

شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان

کاربرد شیدهای مخصوص گلخانه

مسلما استفاده از شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان کاربردهای خاصی را به همراه خواهد داشت. از جمله مهمترین این کاربردها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از سایبان‌ها برای گلخانه، ایجاد تعادل در نور دریافتی توسط گلخانه می‌کنند. از این رو شیدهای گلخانه می‌توانند انتخاب مناسبی برای پوشش‌دهی کافی و سایه‌اندازی مورد نیاز گلخانه باشند. همچنین  این تجهیزات می‌توانند به کاهش دمای گلخانه و حفظ گیاهان در برابر نور خورشید نیز کمک شایانی نمایند.
  • شید مخصوص گلخانه از هجوم پرندگان و سایر حیوانات به داخل گلخانه جلوگیری می‌کند.
  • مانع آفتاب ‌سوختگی گل‌ها و پوست میوها می‌شود.
  • برای میوه و گیاهانی که از حساسیت بالایی در برابر نور برخوردارند، در فصل تابستان همچون محافظ عمل می‌کند. میوه‌هایی همچون گوجه فرنگی و…
  • شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان برای گلخانه‌های دارای گل‌های زینتی نیز مناسب است. البته پرورش گیاهان زینتی در گلخانه‌هایی با شیدهای متفاوت از نظر رنگ و عملکرد نیز ممکن است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این توری‌های سایبان در فصل زمستان، دمای گلخانه را نسبت به بیرون افزایش می‌دهند و منجر به افزایش رشد گیاهان نیز می‌شوند.
  • شیدهای گلخانه‌ای برای تنظیم دمای محیط، میزان تابش نور آفتاب و همینطور جلوگیری از تابش نور مضر UV مناسب هستند. همه این عوامل از مهمترین عوامل برای بازدهی مناسب گیاه نیز به شمار می‌روند.

کاربرد شیدهای مخصوص گلخانه

مزایای عمده استفاده از شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان

عمدتا شید گلخانه مزایای بسیاری دارد، که از جمله مهمترین مزایای شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پوشش دهی و همینطور عایق‌بندی مورد نیاز در برابر سرما و گرما
  • کاهش مصرف آب به میزان قابل توجه در گلخانه
  • نیاز کم به آبیاری به دلیل عدم تبخیر آب گیاهان در فضای گلخانه
  • ایجاد نوردهی مناسب برای گل و گیاه در تمام فصول سال
  • ایجاد یک سایبان مناسب برای مصارف متعدد
  • محافظت از محصولات در برابر تابش مستقیم نور خورشید
  • قیمت هر متر شید گلخانه یا توری سایبان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود
  • وزن پایین شیدهای گلخانه برای نصب
  • و موارد دیگر

پس با تهیه شید گلخانه از مرکز عمده و خرده فروشی شید گلخانه (توری سایبان) نه تنها می‌توان از گیاهان در برابر هرگونه آسیب و صدمه‌ای جلوگیری کرد، بلکه می‌توان آنها را در یک محیط مطلوب و مناسب پرورش داد. امروزه بیشتر کشاورزانی که در گلخانه‌ها به پرورش گیاهان مختلف می‌پردازند، شید گلخانه خریداری کرده و از آن استفاده می‌کنند. آنها می‌دانند که استفاده از شیدهای گلخانه‌ای تا چه میزان کاربردی هستند. از این رو بدون تردید اقدام به خرید این محصول می‌نمایند.

ساده‌ترین روش برای خرید شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان، مراجعه به مراکز فروش یا نمایندگی شید گلخانه در اصفهان معتبر است. البته امروزه فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی بسیاری نیز وجود دارند که این محصول را به خریداران عرضه می‌کنند. می‌توان با خرید از این فروشگاه‌ها، قیمت مقرون به صرفه‌ای پرداخت کرد و شید گلخانه باکیفیت و مناسبی را نیز تهیه نمود.

برای تهیه لیست قیمت شید گلخانه و یا اطلاع از قیمت هر کیلو توری سایبان با کارشناسان گونی الوند تماس حاصل نمایید.

مزایای عمده استفاده از شید مخصوص گلخانه (مناسب) توری سایبان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.