وبلاگ - آخرین اخبار
توری سایبان گلخانه

توری سایبان گلخانه عمدتاً برای اهداف سایه زنی و حفاظت مکانیکی محصولات استفاده می‌شوند. بافت تورهای سایبان به گونه‌ای است که سطوح سایه بین 20 تا 90 درصد را فراهم می‌کند و در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. توری سایبان گلخانه یک پارچه بازتابنده بافتنی است که در سطوح مختلف سایه مورد نیاز شما در کلینیک الوند وجود دارد.

در این محتوا ابتدا تعریف کاملی از توری سایبان گلخانه ارائه شده و سپس به بیان ویژگی‌ها، کاربردها و عوامل مهم حین انتخاب شید گلخانه پرداخته ‌شده‌است.

انواع شید گلخانه (توری سایبان)

توری سایبان گلخانه به چه چیزی گفته می‌شود؟

توری سایبان گلخانه وظیفه‌اش ایجاد یک لایه پوششی و محافظ در برابر نور خورشید می‌باشد. به این دلیل که تابش بیش از حد نور خورشید بر محصولات گیاهی می‌تواند آسیب‌های جدی را به آن‌ها وارد کند. نام دیگر توری سایبان گلخانه، شید گلخانه می‌باشد. از شید گلخانه در سایر مکان‌های مسکونی و یا صنعتی از جمله استخرهای پرورش ماهی، پارکینگ‌ها و غیره نیز استفاده می‌شود.

شیدهای گلخانه آنتی uv مناسب‌ترین نوع توری‌ها برای گیاهان به‌شمار می‌روند. به این دلیل که این نوع توری‌های سایبان در برابر امواج مختلف نور خورشید مقاومت بالایی از خود نشان داده و مانع از تابش مستقیم می‌شوند. کیفیت یک شید گلخانه را می‌توان از روی دوام و میزان طول عمر مفید آن تشخیص داد. طبیعتاً هرچه توری سایبان گلخانه دارای طول عمری بیشتری باشد، می‌توان گفت توری با کیفیت‌تری است. البته عوامل مهمی نیز در بحث نگه‌داری از توری سایبان دخیل هستند که تأثیر مستقیمی بر افزایش طول عمر می‌گذارند.

توری سایبان گلخانه به چه چیزی گفته می‌شود؟

دلایل علمی اثر گذاری توری بر روی بازدهی محصولات گیاهی

برای اینکه به اثر بخشی توری سایبان گلخانه بر روی گیاهان پی ببریم باید با نحوه عملکرد گیاهان و عواملی که در رشد آن‌ها تأثیر مستقیم دارند آشنا شویم. در باور عمومی خیلی از مردم، گیاهان برای رشد به نور خورشید بسیار زیادی نیاز دارند.

در حالی که اصلاً هم‌چین موضوعی از نظر علمی مورد تائید نیست. هرچه شدت تابش نور مستقیم خورشید بر روی سطح محصولات گیاهی، گل‌ها و گیاهان بیشتر باشد، میزان فتوسنتز و فرآیند رشد و تولید محصول آن‌ها را کاهش می‌دهد. بنابراین باید با استفاده از تجهیزات و روش‌هایی جلوی تابش بیش از اندازه نور خورشید را گرفت. مخصوصا در باغات و گلخانه‌ها که مساحت زیادی دارند و جلوگیری نکردن از این موضوع می‌تواند به خسارت‌های مالی جبران ناپذیری منجر شود.

 

برای مشاهده لیست قیمت شید گلخانه (توری سایبان) بر روی دکمه کلیک نمایید.

 

یکی از بهترین تجهیزاتی که می‌تواند در گلخانه‌ها برای محافظت از گیاهان در برابر حرارت و تابش خورشید مورد استفاده قرار گیرد، توری سایبان گلخانه یا شید گلخانه می‌باشد. یکی از فاکتورهای مهم برای سنجیدن و ارزیابی نور خورشید، اندازه طیف دامنه آن می‌باشد. هر یک از موجودات زنده روی کره زمین از جمله حیوانات و گیاهان برای بقا و رشد به میزان ثابتی از نور آفتاب با دامنه طیف مشخصی نیاز دارند.

این میزان دامنه طیف نور برای محصولاتی که در داخل گلخانه قرار دارند تقریباً میان 450 تا 750 نانومتر می‌باشد. بنابراین اگر نور خورشید تابیده شده به گیاهان خارج از این محدوده باشد، باعث وارد شدن صدمات جدی به آن‌ها می‌شود. بنابراین حتی در محیط داخلی گلخانه نیز باید از توری‌های سایه انداز استفاده نمایید. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز فروش شید گلخانه (توری سایبان) در تهران همچنین مراکز معتبر محصولات کشاورزی، شید گلخانه با کیفیتی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع خریداری نمایید.

دلایل علمی اثر گذاری توری بر روی بازدهی محصولات گیاهی

انواع توری سایبان گلخانه

توری سایبان گلخانه از نظر نوع استفاده به انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود که یکی از آنها توری سایبان (شید گلخانه) باغ و باغچه است. از مهم‌ترین این توری‌های سایبان می‌توان به شید گلخانه 60 درصد، 80 درصد و 90 درصد اشاره نمود. از هر کدام از این توری‌ها با توجه به میزان قابلیتی که در جذب نور خورشید دارند می‌توان در کاربردهای مختلف استفاده نمود. اما وقتی می‌گوییم یک توری سایبان گلخانه دارای ضریب سایه اندازی 60 درصد است دقیقاً منظورمان چیست؟ در این قسمت به این موضوع می‌پردازیم.

هر شید گلخانه با یک ضریب سایه اندازی مشخصی شناخته شده و دسته‌بندی می‌شود. همان‌طور که اشاره شد در نور خورشید اشعه‌های مضری (مانند اشعه فرابنفش) نیز وجود دارند که باعث ایجاد اختلال در عملکرد گیاهان می‌شوند. این آسیب و اختلال باعث کاهش باروری و هم‌چین کاهش بازدهی تولید محصول می‌شود. مخصوصا در گلخانه‌ها که حجم زیادی از محصولات گیاهی در زیر یک سقف پرورش داده می‌شوند.

وقتی ضریب سایه اندازی یک توری سایبان گلخانه مثلاً 60 درصد است، این بدین معناست که توری جلوی 60 درصد از تابش نور خورشید را گرفته و فقط 40 درصد از آن را از خود عبور می‌دهد. طبیعتاً هرچه این ضریب بیشتر باشد، جلوی نور آفتاب بیشتری گرفته می‌شود و سایه بیشتری تولید می‌شود. در بازار، توری سایه انداز با هر ضریبی را نمی‌توان پیدا کرد. شرکت‌های سازنده در اکثر کشورهای دنیا مقادیر استانداردی را در نظر می‌گیرند.

انواع توری سایبان گلخانه

ویژگی‌ها و مزایای توری سایبان گلخانه

شید گلخانه از نظر ابعاد دارای استانداردهای مشخص در متراژ طول و عرض می‌باشد. اما بعضی از اوقات کارخانه‌های تولید کننده بر اساس درخواست مشتری در متراژهای بسیار زیاد به‌صورت سفارشی با طول و عرض معین تولید و برش‌کاری می‌کنند. از جمله مواد شیمیایی که در فرایند تولید توری‌های سایبان بکار می‌روند می‌توان به پلی پروپیلن و پلی اتیلن اشاره نمود. نوع بافت بکار رفته در این نوع توری‌ها بسته به نوع مواد اولیه می‌تواند به‌صورت شبکه‌ای و یا حلقوی باشد. هر کدام از مواد شیمیایی گفته شده ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

ویژگی‌ها و مزایای توری سایبان گلخانه

 

به‌ عنوان نمونه پارچه‌ای که با پلی اتیلن ساخته می‌شود از آنجایی که خیلی سبک وزن بوده، مقاومت بسیار بالایی در برابر پاره شدن از خود نشان می‌دهد. در حالی که ماده دوم یعنی پلی پروپیلن برای فصل‌های سرد سال مناسب‌تر می‌باشد، چون از وزن زیادی برخوردار است. اما از آنجایی که در این مقاله تمرکز بر روی توری‌های سایبانی است که بتوان در گلخانه‌ها از آن‌ها استفاده کرد، توصیه می‌شود توری سایبان گلخانه از جنس پلی اتیلن را از نمایندگی شید گلخانه (توری سایبان) در اصفهان خریداری نمایید. استفاده کردن از شید گلخانه فواید متعددی را نیز در پی دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای این نوع توری‌ها می‌توان به فهرست زیر اشاره نمود.

  1. انعطاف پذیری را همواره می‌توان جزء اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای توری سایبان دانست.
  2. ارزان بودن و داشتن قیمت مقرون به‌صرفه در مقایسه با سایر تجهیزات ایجاد کننده سایه.
  3. داشتن سختی و مقاومت بالا در برابر وارد شدن خسارت‌های جزئی و احتمالی.
  4. خنک‌سازی و ایجاد بازه دمای مناسب هم در محیط داخلی گلخانه و هم محیط بیرونی.
  5. افزایش کارایی و بازدهی محصولات گیاهی که منجر به تولید پر بار محصول می‌شود.

برای انتخاب توری سایبان گلخانه مناسب فاکتورهای مختلفی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه نمود. مکان جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید را می‌توان جزء اولین عامل دانست. زیرا ضریب سایه اندازی توری که قرار است خریداری نمایید باید بر اساس میزان تابش نور آفتاب تعیین گردد. فاکتور مهم دیگر ابعاد و اندازه محیط گلخانه می‌باشد که حتما باید آن را در نظر گرفت و بر اساس آن سفارش داد. توجه به تمامی این عوامل کمک می‌کند تا مناسب ترین توری سایه‌انداز را از مرکز خرده فروشی شید گلخانه (توری سایبان) خریداری نمایید.

توری سایبان گلخانه

برای دریافت قیمت هر کیلو شید گلخانه (توری سایبان) یا قیمت هر متر شید گلخانه (توری سایبان) با کارشناسان گونی الوند تماس بگیرید تا لیست قیمت شید گلخانه را در اختیار شما قرار دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.