وبلاگ - آخرین اخبار
قیمت هر کیلو شید گلخانه

هزینه ساخت گلخانه بسته به قیمت هر کیلو شید گلخانه، برای موقعیتهای مکانی و آب و هوای مختلف فرق می‌کند. قیمت توری بسته به کیفیت و دوام مواد سازنده آن متفاوت است.

انواع شید گلخانه (توری سایبان)

اهمیت استفاده از شید گلخانه چیست؟

اطلاع از قیمت هر کیلو شید گلخانه یا قیمت هر متر از شید گلخانه (توری سایبان) از این نظر مهم است که استفاده از توری‌های سایه بان از دیر باز در کشاورزی مفید بوده اند. استفاده از این توری‌ها در حال حاضر نیز ادامه دارد و بعید است به این زودی‌ها تغییر کند. کاربرد آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود، به خصوص برای کشاورزانی که بدون توجه به شرایط آب و هوایی خارج از گلخانه، به دنبال هرچه بیشتر کردن محصولات خود و به حداکثر رساندن بازده گلخانه خود می‌باشند.

 

برای مشاهده لیست قیمت شید گلخانه (توری سایبان) بر روی دکمه کلیک نمایید.

 

دلیل عمده استفاده از شبکه توری گلخانه یا house Shade net جهت محافظت از گیاهان در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید است. همچنین کاربرد دیگر شید گلخانه که مورد نظر صاحبان گلخانه‌ها است به منظور حفاظت گیاهان از شرایط جوی و محیطی مانند باد یا سرما می‌باشد.

از شید گلخانه به طور معمول در گلخانه‌های تجاری و نشأ خانه‌های پرورش نهال استفاده می‌شود. با ساخت سازه‌های توری می‌توانید برای محافظت از گیاهان خود در برابر عوامل خارجی یا شرایط آب و هوایی خطرناک، یک خانه امن ایجاد کنید.

بنابراین حتی اگر هنوز موقع برداشت محصول شما نرسیده باشد، بهتر است از قیمت هر کیلو شید گلخانه مطلع شوید. زیرا هنوز ارزش آن را دارد که برای محافظت از محصولات خود توری سایه بان نصب کنید. اما ابتدا باید بدانید که طرز استفاده از آن‌ها چگونه است.

قیمت هر کیلو شید گلخانه

کاربردهای سایه بان گلخانه چیست و چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟

استفاده از شید گلخانه در موارد زیر موثر است:

  • شدت اشعه‌های زیان‌آور نور خورشید را کم کرده و از گیاهان در برابر تابش تشعشعات مضر محافظت می‌کند.
  • امکان تنظیم شدت نور خورشید را بگونه‌ای فراهم می‌کند که گل‌ها و سبزیجات رشد موثرتری داشته باشند.
  • درجه حرارت حاصل از نور شدید خورشید در گلخانه‌ها را کاهش می‌دهد و فضای خنک‌تری را در فصول گرما ایجاد می‌کند.
  • از آنجا که تبخیر سطحی خاک در زمان آبیاری کاهش می‌یابد، مصرف آب جهت آبیاری گیاهان در گلخانه کمتر می‌شود.
  • از تشکیل جلبک در منبع آب موجود در گلخانه و تبخیر سطحی آن جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از توری‌های سایه بان در محوطه‌سازی گلخانه‌ها کاربرد زیادی دارد.
  • با پوشاندن گلخانه‌های فضای باز توسط توری‌های سایه بان تبخیر آب به حداقل می‌رسد و بنابراین در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.
  • گلخانه‌های دارای سایه بان توری برای تولید محصولات صیفی و سبزیجات که به مصرف غذایی می‌رسند بسیار مناسب است. زیرا گیاهان را با امکان
  • حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش می‌پوشانند و شرایط بهینه‌ای برای رشد آن‌ها ایجاد می‌کنند. علاوه بر آن با حذف اختلاف دما، شرایط متعادل و
  • بهینه‌ای برای رشد گیاهان در تمام طول سال ایجاد می‌نمایند.

قیمت هر کیلو توری سایبان

با توجه به قیمت هر کیلو شید گلخانه هزینه خالص برای پوشش گلخانه چقدر است؟

هزینه خالصی که برای نصب سایه بان برای هر هکتار زمین گلخانه محاسبه می‌شود، بستگی به قیمت هر کیلو شید گلخانه دارد. به طور معمول توری‌های سبز نسبت به انواع نایلون، توری‌های فلزی یا سایه‌بان‌های بتنی قیمت کمتری دارند. البته به دلیل آنکه امکان خم شدن یا پاره شدن مکرر در این توری‌ها بیشتر است، ممکن است برای راه اندازی، نصب و نگهداری متحمل هزینه بیشتری شوید.

هزینه ساخت یک سایه بان برای گلخانه با توجه به قیمت هر کیلو شید گلخانه، بسته به عوامل مختلفی از جمله موقعیت مکانی و آب و هوا فرق می‌کند. لیست قیمت شید گلخانه (توری‌های سایبان) مانند بسیاری از مواد دیگر، به خاطر کیفیت و دوام مواد سازنده آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به عنوان مثال، توری‌هایی ممکن است قیمت کمتری داشته باشند ولی در عوض در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید مقاوم نباشند، بنابراین احتمال دارد فقط یک سال بتوانند دوام بیاورند. توری‌هایی که از جنس مواد گران‌تر و بادوام‌تر باشند، می‌توانند مدت طولانی‌تری مثلا پنج سال یا بیشتر دوام بیاورند.

قیمت هر کیلو شید گلخانه بسته به کیفیت، ابعاد و اندازه و نو یا دست دوم بودن آن متفاوت است. هنگامی که قیمت خالص شید را به ازای هر کیلوگرم آن محاسبه می‌کنید، مطمئن شوید که آن‌ها را بر اساس مساحت و متر مربع آن‌ها نیز مقایسه میکنید. هرچه پروژه گلخانه شما بزرگتر باشد، مصرف سایه بان آن بیشتر است و بر میزان هزینه نیز تاثیر می‌گذارد. هرچه شید گلخانه کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت بیشتری نیز دارد. به عنوان نمونه توری‌های سایه بان نایلونی نسبت به سایه بان‌های از جنس مواد پلی پروپیلن در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت بهتری دارند.

قیمت هر کیلو توری سایبان

تعیین هزینه ساخت گلخانه با توجه به قیمت هر کیلو شید گلخانه چگونه است؟

هزینه تاسیس گلخانه بسته به قیمت هر کیلو شید گلخانه، اندازه، موقعیت و ویژگیهای آن و جنس مواد متفاوت است. یک گلخانه که خودتان با استفاده از توریهای در دسترس بسازید، به طور معمول ارزانتر از یک گلخانه از پیش مونتاژ شده در می‌آید. اما ساخت گلخانه بسته به وسعت آن به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

اگر شید گلخانه را به صورت عمده خریداری کنید، قیمت هر کیلو شید گلخانه بسیار مناسب خواهد بود. استفاده از توریهای سبز ابزاری مقرون به صرفه است، زیرا بسیار کاربردی بوده و برای کاهش هزینه‌های سرباری و افزایش کارایی موثر است. گلخانه‌های توری برای سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و فلفل و همچنین درختان میوه، درختچه‌های زینتی و بسیاری از گیاهان عالی هستند.

فروشندگان شید گلخانه اطلاعات کاملی را در مورد ساخت گلخانه توری در اختیار شما قرار می‌دهند. در ساده‌ترین شکل آن، یک گلخانه توری با استفاده از توریهای مستطیلی یا مربعی شکل ایجاد می‌شود که در بالای قفسه‌ها یا ردیف‌های سبزیجات قرار می‌گیرند. در این صورت سایه‌های محافظی در برابر نور مستقیم خورشید ایجاد می‌کنند.

دیواره‌های جانبی و کناره‌های این سازه‌ها توسط تیرهایی نگه داشته می‌شوند که می‌توانند از چوب درختان، چوب خیزران یا سایر مواد گیاهی باشند. این روش ساخت و ساز برای ساخت گلخانه‌های سایه دارِ ارزانقیمت است که بدون ماشین آلات پیچیده یا مصالح ساختمانی گران قیمت، کار را برای کشاورزان آسان می‌کند.

در آخر هم یک نکته را در نظر بگیرید که یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که همواره برای مالکان گلخانه‌ها و… وجود دارد میزان تابش نور خورشید و طول عمر شید گلخانه (توری سایبان) است. پس توصیه می‌کنم برای افزایش طول عمر شید گلخانه مقاله آن را به صورت دقیق مطالعه نمایید.

قیمت هر کیلو شید گلخانه

جمع بندی

البته هزینه خالص تاسیس گلخانه‌های کشاورزی با سایه بان، ارزانتر از چیزی است که شما انتظار دارید، به خصوص اگر بخواهید تعداد زیادی را به طور همزمان راه اندازی کنید. به طور معمول بسته به اینکه عملیات شما چقدر بزرگ است و چه نوع آفاتی را می‌خواهید از بین ببرید، هزینه‌ها را می‌توان ظرف دو سال پس از تولیدِ محصول، پوشش داد. سایر هزینه‌ها شامل نیروی کار برای راه‌اندازی، نگهداری و همچنین اجاره تجهیزات می‌باشد.

برای دریافت هر گونه کمک در زمینه قیمت هر کیلو توری سایبان یا شید گلخانه با کارشناسان گونی الوند تماس حاصل نمایید.

2 پاسخ
  1. ناشناس
    ناشناس می گوید

    سلام
    قیمت هر کیلو توری سایبان رنگی مثلا سفید، کرمی سبز یا راه راه با هم یکی است؟

    پاسخ
    • admin-karavar
      admin-karavar می گوید

      درود و روز بخیر
      بله قیمت هر کیلو توری سایبان رنگی سفید، کرمی سبز یا راه راه و… با هم برابر است

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.