وبلاگ - آخرین اخبار
تولید انواع کیسه گونی پلی پروپیلن

امروزه تولید گونی های پلی پروپیلن در تمام کشورها امر مهمی محسوب می شود. اهمیت آن به دلیل کیفیت این کیسه هاست. کیسه های پلی پروپیلن به دلیل قیمت پایین، انعطاف پذیری بالا و استحکام نسبتا بالایشان طرفداران زیادی در تمام زمینه ها دارند. این امر آن ها را به عنوان اقتصادی ترین و کم هزینه ترین گونی ها معروف کرده است. مصرف بالای پلی پروپیلن در امر واردات و صادرات کالا، بسته بندی در تمام زمینه های صنعتی و کشاورزی و شهرسازی، باعث شده است تولید کنندگان گونی های پلی پروپیلن زیاد شوند. در مقاله زیر از گونی الوند به توضیح مختصری از مراحل تولید پارچه گونی های پلی پروپیلن و انواع آن ها می پردازیم:

انواع گونی ضد آب (لمینت)

 

برای مشاهده انواع گونی لمینت (ضد آب) و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

پلی پروپیلن چیست؟

پلی پروپیلن (polypropylene) یا به اختصار PP یکی از محبوب ترین مواد پلیمری دنیا محسوب می شود. تولید صنعتی این ماده پلیمری به طور رسمی از سال 1954 آغاز شد. با گذر زمان و پیشرفت علم کارخانه های تولید کیسه پلی پروپیلن نیز به سرعت گسترش پیدا کرد. در ایران نیز اخیرا خط تولید گونی پلی پروپیلن راه اندازی شده است. با گسترش این خطوط تولید روز به روز نیاز به واردات این پارچه های پلیمری به داخل کشور کمتر می شود.

پلی پروپیلن چیست؟

مراحل تولید گونی های پلی پروپیلن

تولید کیسه های پلی پروپیلن مراحل مختلفی دارد. هر کدام از این مراحل کاری تخصصی محسوب می شود که نیاز به دانش و دقت زیادی دارد. تولید پارچه های گونی پلی پروپیلن در کارخانه هایی انجام می شود که از نظر ماشین آلات پیشرفته یا نیمه پیشرفته هستند. هرچه ماشین آلات به کار برده شده در کارخانه جات به روز تر و پیشرفته تر باشند، کیفیت پارچه های پلی پروپیلن نیز بیشتر است. در ادامه به اختصار به توضیح مراحل تولید پارچه گونی های پلی پروپیلن می پردازیم:

مراحل تولید گونی های پلی پروپیلن

ریسندگی پارچه گونی پلی پروپیلن

برای تولید پارچه کیسه پلی پروپیلن، نسبت خاصی از گرانول پلی پروپیلن و مواد نرم کننده مخصوص با هم ترکیب می شوند. پس از ترکیب در این مرحله با برخورد با المنت حرارتی ذوب می شوند. پس از طی کردن مراحل دیگر تولید به سمت دوش هایی می روند که این مواد را با فشار بیرون می دهند. پس از آن به سمت کانال های خنک کننده می روند. آخرین مرحله، عبور از مرحله کشش است.

ریسندگی پارچه گونی پلی پروپیلن

بافندگی پارچه گونی پلی پروپیلن

مرحله دوم بافندگی و تولید رول های پارچه کیسه پلی پروپیلن است. نوارهایی که از آن رول های پارچه تولید می شوند توسط ماشین های بافندگی صنعتی ساخته می شوند. این کار به سه روش تار و پودی، حلقوی تاری و حلقوی پودی انجام می شود. استفاده از هر کدام از این سه روش بر اساس کاربرد و موارد مصرف این گونی ها خواهد بود. در آخر این پارچه ها به صورت رول هایی در می آیند. رول هایی که برای فروش مستقیم به بازار عرضه نمی شوند، برای مرحله بعدی و تولید گونی وارد بخش مجزایی می شوند.

 برش و دسته بندی گونی های پلی پروپیلن

در این قسمت از تولید گونی پلی پروپیلن، رول هایی که برای ساخت گونی استفاده می شوند برش می خورند. ابعاد این برش ها بر اساس نیاز و سفارش مشتری، یا استاندارد بازار انجام می شود. پس از اینکه برش ها به وسیله تیغه های حرارتی انجام شد، گونی ها برای عرضه در بازار بسته بندی می شوند.

برش و دسته بندی گونی های پلی پروپیلن

انواع گونی و کیسه پلی پروپیلن

در تولید گونی های پلی پروپیلن از مواد مختلفی استفاده می کنند. استفاده از هر کدام از این مواد، کاربرد این گونی ها را تغییر می دهد. در زیر به توضیح انواع این پارچه ها می پردازیم:

تولید کیسه پلی پروپیلن ساده

مراحل تولید گونی های پلی پروپیلن کاملا ساده و بدون استفاده از مواد دیگری است. این به این معنی است که این گونی ها مقاوم در برابر آب و آفتاب نیستند. قیمت این گونی های ساده نیز در مقایسه با سایر گونی ها کمتر است. با این حال این نوع از گونی ها مصارفی مانند جابجایی مواد کشاورزی و ساختمانی، قیرگونی و نمای ساختمانی کوچک را دارند.

تولید کیسه پلی پروپیلن ضد آب

تولید کننده در ساخت این گونی های پلی پروپیلن ضد آب، از یک لایه لمینت شده استفاده می کند. این کار هنگام تولید رول گونی های پلی پروپیلن انجام می شود و باعث می شود این پارچه ها دولایه شوند. به این گونی ها، گونی های پلاستیکی لمینت شده نیز می گویند. این پارچه ها کاربردهای زیادی دارند. مثل جابجایی موادی که در برخورد با آب آسیب می بینند،  نمای ساختمان هایی که نیاز به جلوگیری از نفوذ آب دارند.

تولید کیسه پلی پروپیلن ساده

تولید کیسه پلی پروپیلن ضد آفتاب

در تولید این پارچه های گونی پروپیلن از مواد ضد یو وی استفاده می شود. به این روش که هنگام تولید الیافشان، آن ها را به مواد ضد آفتاب آغشته می کنند. این کار باعث مقاومت بیشتر این پارچه ها در برابر نور آفتاب و پوسیدگی کمترشان می شود. این گونی های ضد آفتاب کاربردهای خاص خود را دارند. مانند کیسه های جابجا کننده مواد و نمای ساختمان.

تولید کیسه پلی پروپیلن ضد آب و آفتاب

گاهی تولید کنندگان، پارچه های آغشته شده به مواد یو وی را با استفاده از لمینت، دو لایه می کنند. این کار آن ها را به پارچه های ضد آب و آفتاب پلی پروپیلن تبدیل می کند. کاربرد این پارچه ها نیز بیشتر به عنوان سایه بان و نمای ساختمان است.

کیسه پلی پروپیلن ضد آفتاب

ویژگی های پارچه های پلی پروپیلن

هر کدام از پارچه هایی که تولید کنندگان پارچه های پلی پروپیلن به کار می برند، خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارند. ویژگی های منحصر به فرد این مواد باعث افزایش تولید کیسه های پلی پروپیلن شده است. در زیر به بررسی ویژگی های این پارچه ها می پردازیم:

  • این پارچه ها نسبت به گونی هایی مثل گونی کنفی قیمت کمتری دارند.
  • وزن این پارچه ها نسبتا کمتر است، بنابراین حمل و نقل آن ها راحت تر است.
  • انعطاف پذیری و کش سانی پارچه های پلی پروپیلن.
  • امکان آغشته کردن الیاف آن ها با مواد ضد یو وی.
  • امکان دولایه کردن این پارچه ها و تبدیلشان به پارچه های ضد آب.

کیسه پلی پروپیلن ضد آب

تفاوت الیاف پلی اتیلن و پلی پروپیلن

پلی اتیلن شباهت زیادی به الیاف پلی پروپیلن دارد. اما تفاوت های ساختاری آن ها باعث می شود تولید پارچه های پلی پروپیلن نسبت به پلی اتیلن بیشتر شود. در ادامه سعی می کنیم به اختصار به بیان تفاوت های آن ها بپردازیم:

  • الیاف پلی پروپیلن مقاومت بیشتری در برابر ترک خوردگی دارند.
  • امکان تولید الیافی شفاف با استفاده از مواد پلیمری پلی پروپیلن بیشتر است.
  • امکان چاپ تصاویر روی پارچه های تولید شده از این الیاف بیشتر از پلی اتیلن می باشد.
  • استحکام و مقاومت الیاف پلی پروپیلن نسبت به پلی اتیلن بیشتر است.

• استحکام و مقاومت الیاف پلی پروپیلن

بهترین تولیدکننده گونی پلی پروپیلن

همان طور که گفته شد هرچه ماشین آلات خط تولید گونی پلی پروپیلن پیشرفته تر باشد کیفیت الیاف تولید شده نیز بالاتر است. بنابراین پیشنهاد می شود برای خرید به سراغ تولید کنندگان معتبر گونی پلی پروپیلن بروید. با این کار از کیفیت بیشتری نیز بهره مند می شوید. فروشگاه گونی الوند، یکی از معتبرترین تولیدکنندگان گونی پلی پروپیلن در اصفهان است. این فروشگاه بهترین عرضه کننده انواع گونی ها با مناسب ترین قیمت می باشد.

برای کسب اطلاع درمورد قیمت انواع گونی ها ازجمله گونی پلی پروپیلن می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس حاصل فرمائید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.