وبلاگ - آخرین اخبار
گونی نمای ساختمان

یکی از مهمترین کارهایی که باید در حین ساختمان سازی انجام شود، ایجاد شرایط امن کاری می باشد. اهمیت این مساله در دهه های اخیر بسیار پر رنگ شده است. به کار بردن گونی نمای ساختمانی در حین ساختمان سازی یکی از روش های برقراری ایمنی می باشد. گونی نمای ضد آفتاب در بسیاری از مواقع جای توری های ساختمانی را می گیرند. در مقاله زیر از الوند به معرفی گونی نمای پلاستیکی، ضد آفتاب، ضد آب، گونی نمای الوان و…می پردازیم. در ادامه توضیح کوتاهی نیز در مورد انواع و ویژگی های گونی نمای ساختمان می دهیم.

انواع گونی ضد آب (لمینت)

 

برای مشاهده انواع گونی لمینت (ضد آب) و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

گونی نمای ساختمانی چیست؟

با زیاد شدن ارتفاع ساختمان های در حال ساخت، مشکلات جدیدی نیز برای ساختمان سازان به وجود آمده است. یکی از این مشکلات پرت شدن مصالح ساختمانی به بیرون ساختمان و خطر سقوط کارگران به پایین است. به همین دلیل به کار بردن محافظی مناسب برای جلوگیری از بروز چنین خطراتی در پروژه های ساختمانی، جزء جدایی ناپذیر ساختمان سازی مدرن شده است. بهترین روش برای بر قراری ایمنی در این شرایط این است که دور تا دور ساختمان را با پارچه هایی که استحکام لازم را داشته باشند پوشیده شود. این پارچه محافظ که به آن گونی نمای ساختمان گفته می شود انواع و کاربردهای متفاوتی دارند. در ادامه سعی می کنیم به شرح ویژگی آن ها بپردازیم.

گونی نمای ساختمانی با کیفیت

گونی های نمای ساختمانی با کیفیت، از مواد مختلفی ساخته می شوند. این مواد معمولا شامل الیاف پلی اتیلن یا پلی پروپیلن می باشند. ویژگی این دو ماده پلیمری استحکام مناسب، کش سانی، و سبک بودن آن است. کیفیت گونی هایی که با این مواد ساخته می شوند چندان تفاوتی با هم ندارند. تنهای چیزی که در ساخت این گونی ها مهم است این است که ضد آب یا ضد آفتابشده اند یا نه. اهمیت این مساله در شرایط خاص ساختمان سازی مشخص می شود. زیرا گاهی نیاز به استفاده از گونی نمای ساختمان ضد آب و ضد آفتاب داریم. در چنین شرایطی باید حتما در نظر بگیریم که این گونی ها ضد آفتاب، یا لمینت شده و دو لایه باشند.

انواع گونی های نمای ساختمان

پارچه گونی نما انواع مختلفی دارد. هر کدام از آن ها نیز بسته به خصوصیاتشان، کاربردهای خاص خود را دارند. این پارچه ها را می توان از جهات مختلف دسته بندی کرد. یکی از انواع این تقسیم بندی ها، برای جنس گونی نما است. در زیر به اختصار به شرح آن می پردازیم:

  • گونی نمای ساختمانی ساده: این نوع از گونی نما یک لایه است. در الیاف آن ها نیز از مواد ضد آفتاب استفاده نشده است. بنابراین مقاومت کمتری در برابر اجسام، آب، و نور خورشید دارند. این گونی ها به گونی نمای آبی نیز معروف است.
  • گونی نمای ساختمان ضد آب: این گونی ها که به گونی نمای الوان نیز معروف است، اکثرا با به کار بردن یک لایه لمینت داخل آن، ضد آب می شوند. این امر باعث می شود در هنگام بارش باران و برف، آب به داخل ساختمان نفوذ نکند. اما به کار بردن گونی هایی که ضد آب نباشند نیز برای مناطقی که آب و هوای گرم و خشک دارند مرسوم است.

گونی نمای ساختمانی ضد آب

  • گونی نمای ساختمانی ضد آفتاب: گونی نمای ضد آفتاب آغشته به مواد ضد یو وی می باشد. همین امر باعث می شود در برابر نور مستقیم آفتاب، مقاومت بیشتری داشته باشد و کمتر دچار پوسیدگی شود.
  • گونی نمای ضد آب و ضد آفتاب: این گونی ها علاوه بر آغشته شدن به مواد ضد یو وی، لمینت شده نیز هستند. همین امر باعث می شود در پروژه هایی که نیاز به استحکام و مقاومت بیشتر حفاظ ساختمان است از این محصولات استفاده شود. از این گونی ها به نام گونی نمای پینک نیز نام برده می شود.

ویژگی های گونی نمای ساختمان

همانطور که گفته شد بهترین روش برای به کار بردن این گونی های ساختمانی این است که دور تا دور ساختمان با آن ها پوشیده شود. بنابراین اگر این گونی ها استحکام لازم را نداشته باشند و در برابر برخورد اجسام و نور آفتاب به راحتی خراب و پوسیده شوند، کارایی لازم را برای برقراری ایمنی ندارند. در ادامه با چند ویژگی این گونی ها آشنا می شویم:

  • این گونی ها از ریختن ذرات جوشکاری و خرده های مصالح ساختمانی به بیرون از ساختمان جلوگیری می کنند.
  • گونی های ساختمانی تا حدی مانع از نفوذ هوای سرد و گرم، برف و باران و وزش باد به داخل ساختمان می شوند.
  • گونی های نمای ساختمان سبک هستند و این باعث می شود حمل و نقل و نصب آن ها آسان تر باشد.
  • مانع ورود نور خورشید به داخل ساختمان نمی شوند و از تاریک شدن محیط جلوگیری می کند.
  • حفاظ مناسبی برای انجام پروژه های ساختمانی کوچک محسوب می شوند.

گونی نمای حفاظ

محدودیت های گونی نمای ساختمان

این محصول علاوه بر مزایای بسیارش، محدودیت هایی نیز دارد. این محدودیت ها بیشتر به دلیل بافت پلاستیکی آن های می باشد. در زیر به اختصار به شرح آن ها می پردازیم:

گونی نمای پلاستیکی ضد حریق نیست     

بافت اکثر این گونی ها به بافت پلاستیک شبیه هستند. بنابراین مهمترین عیب گونی های نمای پلاستیکی این است که ضد حریق نیستند و در برابر شعله های آتش مقاومت کافی را ندارند. به همین دلیل توصیه می شود در پروژه هایی که خطر آتش سوزی در آن ها هست از توری های ساختمانی استفاده شود.

گونی نمای پلاستیکی

عدم مقاومت در برابر اجسام سنگین

این گونی ها مقاومت زیادی در برابر وزن سنگین را ندارند. بنابر این استفاده از این گونی نمای رولی در پروژه هایی که ارتفاع زیادی دارند توصیه نمی شود. در چنین شرایطی با مواجهه کارگران با خطر سقوط، امکان پارگی گونی، و خطر جانی برای آن ها وجود دارد. در این موارد بهتر است از توری های ساختمانی برای حفاظت استفاده شود.

عدم مقاومت در برابر اجسام تیز

پارچه این گونی ها، نسبت به پارچه های گونی کنفی و توری های ساختمانی، آسیب پذیری بیشتری در برابر برخورد اجسام تیز دارند. بنابراین توصیه می شود در مواردی که امکان برخورد اجسام ریز هست، از گونی های نمای پلاستیکی استفاده نشود.

عدم مقاومت در برابر مواد اسیدی

این گونی ها مورد مناسبی برای استفاده در پروژه هایی که با مواد اسیدی و بازی سر و کار دارند نیست. این به این دلیل است که نسبت به این مواد کاملا آسیب پذیر هستند.

قیمت گونی نمای ساختمان

قیمت گونی نما، در برابر محصولاتی مثل توری های ساختمانی و شیدها کمتر است. استفاده از آن ها در پروژه های ساختمانی کم درآمد توصیه می شود. قیمت این گونی ها نسبت به مواد به کار برده شده در آن ها نیز تغییر می کند. مثلا گونی نمای ساده جزء گونی های نمای ارزان به حساب می آیند. آنچه مسلم است قیمت گونی نمای ضد آفتاب و ضد آب بیشتر است. اما چیزی که مهم است این است که در هنگام خرید باید به دقت نیاز خود را از خرید آن ها بررسی کنید. پس از آن با خرید از مراکز فروش معتبر، بهترین گونی نمای ساختمانی را تهیه کنید.

گونی نمای رولی

 فروش گونی های نمای ساختمانی

تولید گونی نما معمولا در ابعاد مختلف و به صورت رولی می باشد. گونی نمای ساختمان رولی معمولا با عرض های 2.2متر، 3متر و یا 4 متر موجود است. همچنین در طول های متعددی مثل 125، 273، 80 متر و … در بازار موجود است. رنگ های مختلفی از این گونی ها موجود است که هر کدام از آن ها خصوصیات مختلفی دارند. این ابعاد بر اساس نیاز و سفارش مشتری نیز قابل تغییر می باشد.

رنگ های مختلف آن ها نیز نشان دهنده کیفیت متفاوت آن ها می باشد. مثلا گونی های نمای سفید رنگ، ضد آفتاب، گونی های طوسی-سفید ضد آب و ضد آفتاب. گونی های آبی تنها ضد آب می باشند. طبق آنچه گفته شد خرید گونی نمای ساختمانی مناسب، نیاز به اطلاعات وسیعی دارد. فروشگاه گونی الوند یکی از مراکزی است که این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد.

4 پاسخ
  1. فرخ
    فرخ می گوید

    کیفیت محصولاتتون عاااالی سایتتون و معرفی محصول و برخوردتون با مشتری عااالی. خدا قوت

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.