وبلاگ - آخرین اخبار
آموزش تعویض برزنت کولر

تعویض برزنت کولر مساله بسیار مهمی محسوب می شود. در صورتی که نخواهیم برای هر بار تعویض و نصب برزنت دریچه کولر، کار را به افراد غریبه بسپاریم، باید به خوبی با نحوه انجام این کار آشنا باشیم. هنگام تعویض برزنت کولر باید به صورت کامل با اجزاء و چگونگی نصب آن آشنا باشیم. در غیر این صورت هوای ساختمان به درستی خنک نشده و باعث اتلاف انرژی بیشتری می شود. در مقاله زیر از الوند روش نصب برزنت کولر را آموزش می دهیم:

انواع برزنت

برای مشاهده انواع برزنت و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

برزنت دریچه کولر چیست؟

برزنت در واقع پارچه ای محکم و ضدآب است که کاربردهای زیادی دارد. از پارچه های برزنت علاوه بر برزنت کولر به منظور برزنت دریچه کولر نیز استفاده می کنند. برزنت دریچه بین دهانه کولر و دریچه کانال کولر قرار می گیرد. این کار باعث می شود هوایی که به داخل کانال کولر هدایت و به داخل ساختمان وارد می شود حفاظت شده و به خارج نفوذ پیدا نکند.

همین امر باعث عملکرد بهتر کولر می شود. برزنت دریچه کولر هنگام نصب اولیه کولر توسط نصاب وصل می شود. اما هر ساله با شروع فصل گرما و استفاده از کولرها، باید علاوه بر چک کردن موتور کولر و پوشال ها، برزنت دریچه کولر نیز بررسی شود. همین امر لزوم یادگیری نحوه تعویض برزنت کولر را مشخص می کند. در ادامه به آموزش نصب برزنت کولر می پردازیم. برای خرید انواع برزنت از فروشگاه الوند دیدن نمایید.

چگونه برزنت کولر را عوض کنیم؟

تعویض برزنت های آماده کولر معمولا کار راحتی است. روش عوض کردن برزنت کولر بر اساس نوع اتصال آن متفاوت است. در بعضی از مواقع این برزنت ها بوسیله خود افراد ساخته شده اند و با تسمه های لاستیکی به هم متصل شده اند. در این صورت باید هنگام تعویض آن دقت بیشتری به کار برده شود. گاهی نیز برزنت های کولر آماده به کار برده می شود. در ادامه به بیان نکات مهم در راهنمای نصب برزنت کولر می پردازیم:

چگونه برزنت کولر را عوض کنیم

ارتفاع یکسان دریچه کانال و دهانه کولر

 اولین نکته ای که هنگام تعویض برزنت کولر باید به آن دقت کرد ارتفاع یکسان دریچه کانال و دهانه کولر است. در هنگام نصب برزنت دریچه کولر، دریچه کولر را با استفاده از چهارپایه فلزی با دهانه کولر هم طراز کرده اند. چنانچه این طراز به هم بریزد، باعث می شود عملکرد برزنت کولر نیز به هم بخورد. طریقه تعویض برزنت کولر باید به گونه ای باشد که در پایان کار همچنان دریچه کانال و دهانه کولر با هم هم ارتفاع باشند.

تعویض برزنت

هنگام بررسی کولر باید از سالم بودن برزنت نیز اطمینان حاصل کرد. چنانچه برزنت پوسیده شده باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. برزنت جدیدی که تهیه می شود باید با کیفیت باشد. همچنین جای پیچ ها یا عبور کابل لاستیکی از آن تعبیه شده باشد. برزنت های ماشین سنگین یا ترانزیتی معمولا برای این کار مناسب هستند. برای تهیه این برزنت ها می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس گرفته و به بررسی قیمت آنها بپردازید.

انتخاب پارچه برزنت مناسب

هنگام نصب پارچه برزنت باید پارچه مناسب برای این کار انتخاب شود. برزنت انواع مختلفی دارد که بر اساس انتظاراتی که از برزنت کولر داریم، به نظر می رسد که برزنت های شمعی و برزنت های کیفی برای این کار مناسب نباشند. اما پارچه های برزنت ترانزیتی، کانتینری یا ماشین سنگین برای برزنت کولر مناسب تر از پارچه های شمعی هستند.

همچنین برای این منظور از پارچه های برزنت ضد آب و سرامیکی نیز با اطمینان بیشتر می توان استفاده کرد. فروشگاه الوند یکی از مراکز فروشی است که پارچه برزنت کولر را بر اساس سفارش شما و در ابعاد مختلف تهیه می کند.

ابعاد برزنت کولر

ابعاد برزنت کولر

هنگام تعویض برزنت کولر باید به اندازه برزنت کولر نیز دقت کرد. چنانچه برزنت دقیقا اندازه دهانه و دریچه کولر نباشد نصب برزنت کولر به خوبی انجام نشده است. برزنت های آماده موجود در بازار معمولا در اندازه های مختلفی عرضه می شوند. آموزش نصب برزنت کولر آماده نیز کار چندان سختی نیست. اما چنانچه این برزنت ها توسط خود افراد نصب می شوند کار کمی مشکل می شود و باید قبل از تهیه آن ها اندازه دریچه و دهانه به درستی بررسی شده باشد.

باز و بسته کردن بست های برزنت

نحوه اتصال برزنت های آماده با پیچ و مهره یا گیره های فلزی است. نحوه جداسازی برزنت در این نوع نیز به راحتی و با کمک آچار انجام می شود. اما نحوه تعویض برزنت کولرهایی که آماده نباشند متفاوت است. اتصال آن ها با کابل های لاستیکی است. باید دقت داشته باشیم که هنگام بررسی پارچه های برزنت، از سالم بودن این کابل ها نیز مطمین شویم. فردی که آموزش نصب برزنت کولر را دیده باشد به خوبی با نحوه تعویض آن ها نیز آشناست.

زمان تعویض برزنت کولر

بهترین زمان برای تعویض برزنت کولر قبل از شروع فصل گرما است. آنچه مهم به نظر می رسد این است که تحت هیچ شرایطی از مشکلات پیش آمده برای برزنت کولر چشم پوشی نکنید. زمان کافی باید برای تعویض و آموزش نصب برزنت کولر در نظر بگیرید تا با خیال راحت در فصل گرما از کولر استفاده کنید. قبل از اقدام به تعویض آن بهتر از زمان کافی برای آموزش نصب برزنت کولر در نظر بگیرید.

5 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.