وبلاگ - آخرین اخبار

اگر می‌خواهید یک چادر مسافرتی ارزان مناسب برای سفرهای خود تهیه کنید، اولین مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که کدام یک از آن‌ها برای نیاز شما مناسب است. با توجه به تولید چادرهای مسافرتی جدید، نسل محصولات سنگین و قدیمی گذشته است و دیگر برای برپایی یک چادر نیاز به یک دفترچه راهنمای چند صفحه‌ای نخواهید داشت. با توجه به پیشرفت‌های فناوری ارائه شده در چادرهای مسافرتی مدرن محصولات جدیدی از آن‌ها در بازار عرضه می‌شود که می‌توانید بر اساس نیاز خود هر کدام از آن‌ها را تهیه نمایید.

مدل‌های مختلف چادر مسافرتی ارزان

قبل از آنکه برای خرید یک چادر اقدام کنید بهتر است رایج‌ترین مدل‌های آن را به همراه مزایا و معایب هر یک بشناسید تا بدانید که چگونه می‌توانند به شما کمک کنند:

  • چادر گرده ماهی
  • مدل گنبدی
  • مدل تونلی
  • مدل ژئودزیک
  • چادرهای کابین
  • چادرهای هرمی شکل

چادر مسافرتی گرده ماهی

 

یکی از مدل‌های رایج در محصولات کمپینگ مدل‌های گرده ماهی یا A شکل هستند. این مدل‌ها معمولا شامل یک تیر آلومینیومی سبک در بخش میانی هستند که حالت مثلثی شکلی به خود گرفته‌اند. برای استقامت بیشتر معمولا آن‌ها به کمک طناب به زمین محکم می‌شوند.

جنس پارچه آن‌ها از پلی استر و نایلون ضد آب می‌باشد. این مدل چادرهای مسافرتی مدرن برای دو نفر مناسب هستند.

مزایا

– مقاوم در برابر بارش باران

– مستحکم در شرایط آب و هوایی مختلف

– برپایی آسان

معایب

– کمبود فضا

– وزن زیاد

چادر مسافرتی گنبدی

از رایج‌ترین و متنوع‌ترین مدل‌های چادر، انواع گنبدی شکل آن است که معمولا از دو میله منعطف ساخته شده‌اند که از بالای گنبد عبور کرده و خم می‌شوند تا هر چهار گوشه چادر را در زمین متصل کنند. می‌توانید در قسمت‌های بیرونی چادر یعنی بخش ورودی درب و پنجره پشه بند نصب نمایید.

اگرچه این محصولات در اندازه‌های مختلف موجود هستند، با این حال برای ۴ نفر مناسب می‌باشند و هر چقدر بزرگ‌تر شوند ناپایداری آن‌ها بیشتر می‌شود.

مزایا

– برپایی و جمع آوری آسان

– سبک وزن

– بسته بندی کوچک و مناسب

– فضای کافی برای ۴ نفر

معایب

– ناپایداری در شرایط جوی

– ناپایداری در اندازه‌های بزرگ

چادرهای مسافرتی تونلی

این چادرهای مسافرتی برای گروه‌های بزرگ و خانواده‌ها بسیار مناسب هستند و جزء چادر مسافرتی ارزان و به صرفه برای خانواده هستند، زیرا فضای زیادی برای جای دادن افراد زیاد فراهم می‌کنند و نیاز نیست برای افراد با تعداد بالا چندین چادر خریداری نمود. از یک سری میله‌های انعطاف پذیر تشکیل شده‌اند که از یک طرف چادر به سمت دیگر آن حلقه زده‌اند و شکل یک تونل را تشکیل داده‌اند. این محصولات می‌تواند در آب و هوای بد به خوبی مقاومت کنند و در مدل‌های بزرگ نیز پایدار هستند.

مزایا

– برپایی و جمع آوری آسان

– فضای ذخیره سازی زیاد

– مناسب برای گروه‌های بزرگ

– پایدار در شرایط جوی

معایب

– وزن زیاد و مناسب برای کمپینگ با اتومبیل

– عدم پایداری در بارش شدید باران

چادرهای مسافرتی ژئودزیک

پس از رواج یافتن چادرهای گنبدی شکل طراحان به طور مداوم ساختار اساسی و اولیه آن را بهبود داده است تا باعث مقاومت بیشتر در برابر عوامل متفاوت شود. نتیجه آن چادرهای ژئودزیک بود که در اصل همان چادر گنبدی شکل است اما تیرها و میله‌های بیشتری دارند.

به طور کلی هر چقدر میله‌های بیشتری از یکدیگر عبور کنند، مقاومت چادر مسافرتی بیشتر خواهد بود. این مدل‌ها برای کمپینگ با اتومبیل و اردو زدن در بیابان بسیار مناسب هستند. هر چند که با توجه به کیفیت بالا قیمت بالاتری دارند.

مزایا

– پایداری در هوای بد و وزش شدید باد

– با دوام و خوش‌ ساخت

– فضای مناسب

– سبک وزن

معایب

– گران قیمت

– نامناسب برای گروه‌های بزرگ

چادرهای کابین

نمونه‌های کابین از تیرها و میله‌های آلومینیومی تشکیل شده‌اند که در کنار هم قرار می‌گیرند و قاب آن شبیه کابین یک اتومبیل می‌باشد. آن‌ها از پلی استر و یا نایلون ضد آب تولید شده که دیوار و سقف کابین را در برابر شرایط جوی نامناسب مقاوم می‌سازند. به راحتی می‌توانید در این چادرها زندگی کنید، در آن بایستید و به کمک اتاق‌های جدا کننده آن را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. به همین دلیل این نمونه‌ها برای اردوی خانوادگی بسیار مناسب هستند.

آن‌ها از نظر قیمت و کیفیت مناسب بوده و به دلیل توانایی مقاومت در آب و هوای بد بسیار قابل توجه می‌باشند.

مزایا

– بزرگ و جادار

– مناسب برای خانواده‌ها و گروه‌های بزرگ

معایب

– سنگین

– برپایی دشوار

چادرهای هرمی شکل

این مدل چادرهای مسافرتی بسیار ساده هستند و تشکیل شده از یک تیر مرکزی هستند که در بخش وسط چادر قرار می‌گیرند. این مدل‌ها هر چقدر بزرگ‌تر شوند از ثبات کمتری برخوردار می‌شوند. این روزها مدل‌های متنوع‌تری از چادرهای مسافرتی وجود دارد، با این حال این مدل حالت سنتی خود را همچنان حفظ کرده است.

مزایا

– راه اندازی آسان

– وزن پایین در نسخه‌های مدرن

– پایداری در شرایط بد آب و هوایی

معایب

– کمبود فضای کف داخلی

– محدود بودن دیواره‌ها

دسته بندی دیگر از چادر مسافرتی ارزان

یک روش دیگر در تقسیم بندی چادرهای مسافرتی شامل این موارد می‌باشد:

مدل کوهنوردی: یکی از مهم‌ترین مزایای این مدل‌ها این است که بسیار سبک وزن بوده و حجم کمی را اشغال می‌کنند. از این رو اگر قصد شما از مسافرت کمپینگ در کوه و محیط‌های مشابه آن است، چادرهای کوهنوردی با توجه به استقامت بالایی که دارند گزینه خوبی هستند.

مدل‌های کمپینگ: اگر به دنبال محصولاتی هستند که فضای داخلی آن‌ها زیاد باشد، بهتر است مواردی را انتخاب کنید که در این دسته بندی جای دارند. این مدل‌ها برای خانواده‌ها و گروه‌ها با تعداد بالا مناسب هستند.

چادرهای فستیوال: برای زمانی که در طبیعت گردی و کمپینگ مبتدی هستید، این محصولات مناسب به شمار می‌آیند. برپایی آسان آن‌ها باعث شده تا طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهند.

چادرهای ویژه: این مدل از چادرهای مسافرتی طراحی ویژه‌ای دارند که برای کسانی که همواره در سفر و کمپینگ با دوچرخه و موتور خود هستند، مناسب می‌باشد. مهم‌ترین مزیت آن‌ها این است که برای یک نفر سبک و کم حجم هستند. در نتیجه حمل این محصولات به خوبی امکان پذیر است.

مدل نجات: احتمالا چادرهای هلال احمر را که در کنار جاده‌ها و و در شرایط بحرانی برپا شده‌اند را دیده‌اید. بسیاری از ارگان‌ها در موقعیت‌های ضروری از این محصولات استفاده می‌کنند. با توجه به ویژگی‌های خاص راه اندازی و جمع آوری آسان گزینه‌های مناسبی در این موقعیت‌ها به شمار می‌آیند. برای اطلاع از ویژگی‌های بهترین چادر مسافرتی توصیه می‌کنم مقاله ما را مطالعه نمایید. برای مشاهده انواع مدل های چادر با فروشگاه الوند تماس حاصل نمایید.09138345996 کارآور

از چادرهای فروشگاه الوند دیدن نمایید

منبع زبان اصلی مقاله: coolofthewild

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.