وبلاگ - آخرین اخبار
ویژگی های بهترین چادر مسافرتی

برای انتخاب بهترین چادرهای کوله پشتی و مسافرتی مواردی نیاز است. جزء اولین ویژگی های بهترین چادر مسافرتی این است که بسته‌بندی آن‌ها سریع و آسان باشد، ورود و خروج به آن به راحتی شکل بگیرد و وزن آن برای هر نفر کمتر از یک کیلو گرم باشد. بررسی این مسائل به موارد و ویژگی‌های متعددی نیاز دارد که بهتر است آن‌ها را در نظر داشته باشید:

نکاتی که قبل از خرید چادر مسافرتی باید بدانید

برای خرید چادرهای مسافرتی بهتر است انواع مختلفی از آن‌ها را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که قصد شما از سفر و تعداد افرادی که با آن‌ها سفر می‌کنید، می‌تواند در انتخاب این چادرها برای مسافرت تاثیر داشته باشد.

علاوه بر چادرهایی که با آن‌ها می‌توانید به کمپینگ بروید، نمونه‌هایی هستند که بر روی اتومبیل شما قرار می‌گیرند. با این حال دارای وزن بیشتری بوده و اغلب برای مسافرت‌های گروهی گزینه مناسبی می‌باشند. این پناهگاه‌های سیار فضای داخلی و راحت زیادی دارند، اما بیش از حد سنگین هستند و ممکن است برای جابجایی آن‌ها به کار گروهی نیاز داشته باشید.

خرید چادر مسافرتی

از ویژگی های بهترین چادر مسافرتی این است که به اندازه کافی جمع و جور است و می‌توانید تا چندین کیلومتر آن را بر دوش خود حمل کنید. اکثر چادرهای کمپینگ از پارچه‌های محکم و مقاوم‌ترین  نسبت به چادرهای سبک ساخته شده‌اند و دارای مساحت و فضای خواب بیشتری هستند. همچنین در مقایسه با دیگر چادرهای کوله پشتی کوچک‌تر و سبک بوده و به راحتی راه‌ اندازی می‌شوند آن‌ها چادرهای همه کارهایی هستند که برای ماجراجویی طراحی شده‌اند.

چادرهای کوله پشتی انواع مختلفی دارند به عنوان مثال سبک دوجداره آن بسیار مقاوم و محکم است. به طور معمول آن‌ها شامل بدنه داخلی هستند که از نایلون‌های سبک ساخته شده و بخش خارجی ضد آب است. شکاف بین بخش داخلی و خارجی از تجمع مرطوب است، به داخل فضای چادر مسافرتی جلوگیری می‌کند. این چادرهای دوجداره باعث شده تا افرادی که از آن استفاده می‌کنند احساس بهتری داشته باشند. هر چند علاوه بر این محصولات گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که بر اساس نیاز و خواسته‌های خود می‌توانید هر یک از آن‌ها را تهیه کنید.

چگونه باید چادر مسافرتی انتخاب کنید؟

هنگام انتخاب خرید چادر کمپینگ باید چند ویژگی اساسی را در نظر گرفته باشید. شما می‌توانید با توجه به خواسته‌ها و نیازهای خود این جنبه‌های مختلف را ارزیابی کرده و در نهایت محصولی را انتخاب کنید که برای شما مناسب می‌باشد. برای اطلاع از نحوه خرید چادر مسافرتی برای کمپینگ به شما توصیه می‌کنم مقالات ما را در اینباره مطالعه نمایید.

چادر مسافرتی

ظرفیت چادر مسافرتی

یکی از اولین سوالاتی که قبل از خرید باید از خود بپرسید این است که چند نفر قرار است در چادر اسکان داشته باشند؟

بهترین روش برای سنجش اینکه آیا یک نفر به راحتی در چادر جای می‌گیرد یا نه این است که مدل‌های آن را امتحان و آزمایش کنند. در شرایط استاندارد ۲ نفر باید حدود ۹ متر مربع فضای داخلی کف برای چادر کمپینگ خود داشته باشند.

بعضی از چادرها نیز وجود دارند که بزرگ‌تر هستند و برای افرادی که قد بلندی دارند انتخاب خوبی می‌باشند.

وزن چادر

وزن، یکی دیگر از مواردی است که باید به آن‌ها توجه کنید. اگر چادرهای مسافرتی شما سنگین باشند، در هر مرحله از سفر دچار مشکل و چالش جدیدی خواهید شد. با این حال امروزه چادرهای کمپینگ و کوله پشتی وزن کمی دارند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را با خود در طول سفر حمل کنید. سبک‌ترین  چادرهای موجود وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارند و مقرون به صرفه‌ترین  گزینه برای شما محسوب می‌شوند. با این حال موارد متعددی مثل بسته بندی وجود دارد که می‌تواند در وزن نهایی محصول تاثیرگذار باشد.

چادر مسافرتی

بسته بندی چادر

بسیاری از چادرها حجیم هستند، اما هر چه کوچک‌تر و جمع و جورتر باشند، راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را حمل کنید. اگر یک چادر مسافرتی سبک وزن دارید که در حال بسته بندی شده وزن کمی دارد، بسیار خوش شانس هستید. اندازه چادرهای مسافرتی با یکدیگر متفاوت است، با این حال برای انتخاب آن‌ها وزن و اندازه کسانی که قرار است در آن اقامت داشته باشند نیز اهمیت دارد.

دوام چادر مسافرتی

مواد با کیفیت بالا باعث می‌شود که دوام چادر مسافرتی افزایش پیدا کند. هر چند این مسئله باعث افزایش قیمت نیز می‌شود. اگر پارچه و میله‌های آن از نظر سختی مقاوم باشد ارزش هزینه کردن را خواهند داشت. تولیدکنندگان از نایلون و پلی استر‌های مختلف به عنوان بدنه چادر استفاده می‌کنند. به همین دلیل هر چه جنس آنها محکم‌تر باشد دوام چادر مسافرتی بیشتر خواهد بود.

در مورد میله چادرها مدل‌هایی هستند که از آلومینیوم و برخی از کربن تولید شده‌اند. میله‌های کربنی سبک‌تر، نازک‌تر و محکم‌تر هستند، اما در صورت شکست در ترمیم آن‌ها دشوار است. موارد دیگر مثل فرایند دوخت، کیفیت زیپ و نوار دوزی چادرها نیز می‌تواند در دوام آن‌ها تاثیر داشته باشد.

چادر مسافرتی

سهولت در نصب

زمانی که برای کمپ اقدام می‌کنید، هیچ چیز نمی‌تواند بدتر از باز کردن اشتباه یک چادر مسافرتی و یا حتی بدتر از آن اشتباه نصب کردن آن باشد. در نتیجه ممکن است مجبور باشید چند بار این کار را انجام دهید.

مواردی نیز هستند که سریع‌تر و راحت‌تر راه اندازی می‌شوند و می‌توانند گزینه مناسبی برای شما در هنگام سفر باشند، اما مواردی نیز هستند که گنبدی شکل می‌باشند و باز کردن و بستن آن‌ها سخت است. نحوه اتصال میخ و میله‌ها به چادر مهم است به این دلیل که فشار دادن و کشیده شدن بیش از حد آن‌ها می‌تواند باعث شکستن میله و یا پاره شدن چادر مسافرتی شود. از این رو بهتر است به باز و بسته کردن آن و سهولت در نصب هنگام خرید توجه داشته باشید. چادرهایی که نیاز به گره میخ و طناب ندارد و به راحتی برپا می‌شوند گزینه مناسبی هستند که به راحتی توسط شما قابل باز کردن و بسته بندی خواهند بود.

از چادرهای فروشگاه الوند دیدن نمایید

ویژگی های بهترین چادر مسافرتی

برخی از چادرهای مسافرتی هستند که با امکان نور داخلی و همراه با انرژی خورشیدی یا باتری روشن می‌شوند. در نتیجه حتی می‌توانید هنگام شب از نور کافی بهره مند شوید که البته این مورد باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود. به همین دلیل باید در نظر بگیرید که آیا واقعا به آن نیاز دارید و یا خیر؟ مواردی مانند وجود دو درب ورود و خروج، امکانات و جیب‌های متعدد، زیپ‌های دو طرفه و مواردی مانند آن همگی می‌توانند از مزایای چادر کوله پشتی به شمار بیایند.

از فروشگاه چادر الوند دیدن نمایید و مدل های مختلف ما را مشاهده نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.