وبلاگ - آخرین اخبار
ویژگی های گونی ساختمانی

یکی از انواع محصولات ساختمانی که به عنوان پوشش نما بر روی داربست مورد استفاده قرار می‌گیرد گونی‌های پلاستیکی هستند که از جنس پلی پروپیلن ساخته شده‌اند و به همین دلیل به آن‌ها گونی نما یا ساختمانی گفته می‌شود. این محصولات با توجه به مواد اولیه‌ای که از آن ساخته شده‌اند، بسیار وزن کمی دارند و مقاوم و مستحکم می‌باشند که این دو مورد جزء اولین ویژگی های گونی ساختمانی است.

این محصولات معمولا بر اساس نیاز مشتریان و با توجه به جایی که قرار است از آن استفاده کنند، تولید و عرضه می‌شود، به همین دلیل قابل سفارشی سازی هستند. با این حال توجه داشته باشید که این محصولات را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید و به ابعاد، رنگ، استحکام و سایر ویژگی‌هایی از آن که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد توجه داشته باشید.

انواع گونی ضد آب (لمینت)

 

 

از آنجایی که مواد و مصالح ساختمانی ممکن است اسیدی باشند این گونی‌ها در برابر آن‌ها نیز مقاومت می‌کنند از مستربچ‌های قرمز، آبی، سفید، سیاه و سبز این گونی‌های پلاستیکی تولید می‌شوند و فرایند چاپ بر روی این محصولات انجام می‌گیرد.

نمونه‌های معمولی و مقاوم در برابر نور خورشید ۲ مدل متنوع این محصولات به شمار می‌آیند. در مدل‌هایی که مقاوم در برابر نور خورشید هستند نخ‌های پروپیلن دارای یو وی می‌باشند.

ویژگی های گونی ساختمانی

گونی‌های ساختمان به شکل رول پیچ در بازار عرضه می‌شوند و معمولاً از آن‌ها یک تا چهار متر می‌باشند، بنابراین بسته به نیاز خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را خریداری نمایید.

انواع زیادی از گونی‌ها وجود دارد که نه تنها در موارد ساختمان‌ سازی بلکه برای صنایع مختلف و کشاورزی به کار گرفته می‌شوند.

به کار گرفتن این گونی‌ها بسته به جنس کیفیت که ارائه می‌دهند و اندازه آن‌ها متفاوت است و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. همانطور که گفتیم یکی از این محصولات گونی‌های ساختمانی هستند که مزایای زیادی ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید درباره گونی پلاستیکی لمینت اطلاعاتی داشته باشید توصیه می‌کنم این مقاله را در دسته مقالات مطالعه نمایید.

ویژگی های گونی ساختمانی چیست؟

این گونی‌ها معمولاً از پارچه‌های زمختی تولید شدند که معمولاً برای حمل مصالح ضایعات و یا حتی به عنوان نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند قبلا الیاف طبیعی متداول‌ترین مواد برای تولید محصول به شمار می‌رفتند، با این حال به مرور الیاف مصنوعی به بازار آمده و گونی‌های پلاستیکی امروزه بیشتر از گذشته مصرف می‌شوند.

گونی‌های نما در دسته محصولات لمینیتی قرار می‌گیرند و این محصولات نیز از پلیمر و الیاف پلی پروپیلن ساخته شده‌اند. همانطور که گفتیم آن‌ها مقاومت خوبی از خود ارائه می‌دهند و در برابر فشارهای کششی دچار پارگی و پوسیدگی نمی‌شوند.

ویژگی های گونی ساختمانی

گونی نما را از چه موادی می‌سازند؟

ماده‌ای که بسیار برای تولید گونی نما مورد استفاده قرار می‌گیرد پلی پروپیلن است که در دسته ترموپلاست‌ها می‌باشد. نه تنها در بحث ساختمان سازی بلکه در پزشکی، خودروسازی، صنعت غذایی و بسیاری از صنایع دیگر از این محصولات استفاده می‌کنند. این نمونه‌های ساختمانی به عنوان گونه‌های نخاله ساختمانی نیز شناخته می‌شوند، به این دلیل که می‌توانید برای حمل و نقل مصالح ساختمانی ضایعات آن از این محصولات استفاده کنید و یا اینکه در صنعت کشاورزی برای بخش مواد شیمیایی کود و پلیمر آن‌ها را به کار ببرید.

فرایند تولید گونی‌های ساختمانی

معمولاً در طی چهار مرحله یعنی ریسندگی، بافندگی، دوخت و بسته‌ بندی گونی‌های نما با استفاده از مواد پلی پروپیلن ساخته می‌شوند و در بازار عرضه می‌گردد.

زمانی که نخ‌های پلی پروپیلن در مرحله ریسندگی قرار دارند، در طی یک فرایند پیچیده برای تبدیل شدن به گونی آماده می‌شود، سپس با استفاده از دستگاه‌های بافندگی رول می‌شوند. شرایط بافتن گونی‌ها در سه شکل تار و پودی حلقوی تاری و حلقوی پودی انجام می‌گیرد.

قبل از اینکه گونی‌ها وارد بخش دوخت شوند آن‌ها را با استفاده از تیغه‌های حرارتی برش می‌دهند. پس از آن گونی‌های ساختمانی دوخته می‌شوند و با استفاده از چرخ‌های مخصوص این مواد پلاستیکی قلاب دوزی روی آن‌ها انجام می‌گیرد تا از استحکام کافی برخوردار باشند. در مرحله بعدی فرایند بسته‌ بندی محصولات انجام می‌گیرد و معمولاً آن‌ها را در بسته‌های ۵۰۰ تایی به بازار عرضه می‌کنند.

ویژگی های گونی ساختمانی

خصوصیت گونی‌های ساختمانی

اگر انواع مختلف گونی‌های نما را بشناسید می‌توانید بهترین مدل‌های آن را انتخاب کنید تا برای کاربردهای مختلف از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال به منظور بسته بندی مواد و مصالح و یا انتقال ضایعات ساختمانی این محصولات گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.

اندازه‌های گونی: بر اساس نیاز مشتری ابعاد گونی‌های ساختمانی قابل تغییر خواهند بود. از این رو می‌توانید بر اساس نیاز خود آن‌ها را انتخاب کنید، معمولاً عرض گونی‌ها ۲۰۰ سانتیمتر است و طول آن‌ها با توجه به سفارش مشتری عرضه می‌شود.

فرایند دوخت: بخش پایانی گونی‌های ساختمانی را با یک یا دو ردیف می‌سازند تا با توجه به نیاز مشتری از استحکام کافی برخوردار باشند. این مسئله خیلی مهم است به خصوص زمانی که قرار باشد مواد مصالح ساختمانی را به کمک آن‌ها انتقال دهید.

فرایند رنگ‌ آمیزی و چاپ: مورد بعدی این است که گونی‌های ساختمانی در رنگ‌ها متفاوتی عرضه می‌شود و شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان هر یک از این گونی‌ها را در عرصه‌های مختلف سفارش دهید و موارد مورد نظر را بر روی آن‌ها چاپ نمایید.

افزایش مقاومت: بر اساس متریال به کار در این محصولات می‌توانید مقاومت و استحکام آن‌ها را نیز تعیین نمایید. این مورد بسته به استحکام پلی پروپیلن دارد حتی می‌توانید موارد را انتخاب کنید که در برابر نور خورشید مقاوم هستند و در کوتاه مدت دچار پوسیدگی نمی‌شود.

ویژگی های گونی ساختمانی

از فروشگاه گونی لمینت الوند دیدن نمایید

قیمت گونی‌های ساختمانی

برای خرید این گونی‌ها ابتدا لازم است در نظر بگیرید که چه مقداری از آن را نیاز دارید. به این دلیل که این مورد برای خرید بسیار اهمیت دارد. مدل‌های مختلف در رنگ اندازه و فرایند دوخت خاص در بازار عرضه می‌شود که می‌توانید به صورت متری و اساسی نیاز خود آن‌ها را خریداری نمایید.

از آنجایی که این گونه‌ها کاربرد زیادی دارند تقاضا برای آن‌ها زیاد است. به عنوان مثال گونی‌های پلاستیکی بسیار متداول هستند و تقاضا برای آن‌ها بیشتر است. معمولاً این محصولات به صورت رول خرید و فروش می‌شوند و به همین دلیل است که محدودیتی در طول آن‌ها وجود ندارد.

در نهایت بهتر است به یاد داشته باشید لازم است این محصولات را از تولیدکنندگان معتبر خریداری نمایید تا اطمینان حاصل کنید که آن‌ها از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند. بهتر است قبل از خرید به ویژگی های گونی ساختمانی توجه نمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.