وبلاگ - آخرین اخبار
گونی پلاستیکی

مقدمه

گونی پلاستیکی یکی از رایج‌ترین محصولات برای بسته بندی مواد مختلف در صنایع متفاوت هستند، زیرا به خوبی در بازار یافت می‌شوند و مزایای قابل توجهی ارائه می‌دهند. به طور معمول این گونی‌ها ضد آب از پلی پروپیلن ساخته شده‌اند؛ به همین دلیل دوام و استحکام بالایی دارند و یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های موجود در مقایسه با محصولات دیگر هستند.

این موارد در صنایع مختلفی مثل کشاورزی، ساختمان سازی، مهندسی ژئوتکنیک، در بحث جداسازی مواد و موارد متعدد دیگر به کار گرفته می‌شوند و این تنوع در کاربرد به دلیل ویژگی‌های خاصی است که این گونی‌ها ارائه می‌دهند. یکی از کاربردهای متداول در استفاده از این گونی پلاستیکی که دارای لمینت است بسته بندی شن می‌باشد. کیسه‌های شن کاربردهای متفاوتی دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل این موارد است:

انواع گونی ضد آب (لمینت)

 

برای مشاهده انواع گونی لمینت (ضد آب) و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

گونی‌های شن برای کنترل سیل

یکی از رایج‌ترین کاربردها استفاده از گونی‌ پلاستیکی ضد آب برای بسته بندی شن و ماسه به منظور کنترل موقتی سیل است. آن‌ها ساخته می‌شوند تا بتوانند در برابر نیروی سیل مقاومت کافی از خود نشان دهند و از شما نیز محافظت کنند.

بر خلاف گونی پلاستیکی رایج، گونی‌های بافته شده از پلی پروپیلن ضد لغزش هستند؛ در نتیجه وجود شن در آن‌ها باعث می‌شود تا ساختار کلی کیسه پایدار و مقاوم باشد. کیسه‌های شن و ماسه گزینه‌ای بسیار ساده و موثر برای کاهش خسارت‌هایی است که سیلاب ایجاد می‌کند. اگر گونی‌های لمینت شن درست ساخته شوند، می‌توانند شبیه به یک سد مقاوم در برابر نیروهای سیلاب عمل کنند؛ در نتیجه مسیر آب به راحتی قابل هدایت خواهد بود.

 

ساختار گونی‌های ضد آب شنی

همانطور که اشاره کردیم شما می‌توانید از گونی‌های پلاستیکی استفاده کنید. با پر کردن آن‌ها به وسیله شن جهت حرکت آب را تغییر دهید و به صورت کنترل شده مسیر آب را به منطقه دیگر هدایت کنید. از آنجایی که این مسئله باعث کاهش خسارت‌های احتمالی ناشی از سیل می‌شود، در صرفه جویی هزینه‌های پس از آن بسیار موثر است. این یکی از بهترین، آسان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه حل‌ها برای شهرها و مناطقی است که سیل خیز هستند.

علاوه بر این به منظور تقویت سطح رودخانه‌ها و دریاچه‌ها زمانی که بارش باران شدید است می‌توان از گونی‌های پلاستیکی بافته شده از پلی پروپیلن و پر شده از شن استفاده کرد تا رواناب جمع آوری شود. این مسئله کمک می‌کند تا سطح آب در مدت زمان کوتاهی کنترل شود. مسئله این است که در صورت نبودن کیسه‌های شن و ماسه و در اثر جاری شدن سیلاب خسارت وارد شده به یک منطقه بسیار زیاد خواهد بود.

کاربرد گونی پلاستیکی شن برای کنترل فرسایش

افزایش خاک به مرور زمان و به‌ صورت طبیعی در هر مکان که جریان آب و باد وجود داشته باشد رخ می‌دهد. با این حال این مسئله می‌تواند برای بسیاری از صنایع مخرب باشد. کیسه‌های پر شده از شن و ماسه برای جلوگیری یا کاهش موقت این مسئله بسیار مفید هستند. شما می‌توانید آن‌ها را به طور موقت در امتداد ساحل رودخانه یا جاده‌ها قرار دهید تا از حرکت آب در خاک که باعث فرسایش آن می‌شود جلوگیری کنید. گونی‌های شن و ماسه انرژی ورودی را جذب می‌کنند و مانع از تخریب و جابجایی خاک در منطقه محافظت شده می‌شوند.

همچنین کیسه‌های پلاستیکی ضد آب باعث محافظت زیرساخت‌های آسیب پذیر مثل جاده‌ها می‌شوند، پس اگر می‌خواهید از فرسایش خاک و حرکت آب جلوگیری کنید آن‌ها گزینه مناسبی برای اهداف شما هستند.

کیسه‌های شن برای اهداف عمومی

زمانی که گونی‌های پلاستیکی ضد آب را از شن و ماسه پر می‌کنید، آن‌ها به طور معمول حدود ۲۲ کیلوگرم وزن دارند. این باعث می‌شود که بتوان از آن‌ها در بحث ساخت و ساز به عنوان وزنه‌هایی برای ایمن سازی مواد در برابر باد استفاده کرد.

از دیگر موارد استفاده عمومی این است که از کیسه‌های شن به منظور بهبود کشش و ایمنی کلی خودروها در جاده‌های لغزنده و شرایط نامساعد جوی استفاده می‌شود.

 

چرا گونی‌های لمینت برای کیسه‌های شن مناسب است؟

موارد زیادی وجود دارد که بیان می‌کند چرا گونی‌های پلاستیکی تولید شده از پلی پروپیلن می‌تواند برای صنایع مختلف از جمله تولید کیسه‌های شن مناسب باشد. با این حال برخی از مهم‌ترین عوامل شامل این موارد می‌باشد:

سهولت در استفاده

گونی‌های پلاستیکی ضد آب محصولات ساده و مناسبی برای استفاده آسان هستند، چرا که نیاز به تجهیزات خاصی ندارند. برای پر کردن آن‌ها تنها کافیست از دو نفر کمک بگیرید. برای ساخت دیواره‌ای از کیسه‌های شن توصیه می‌شود که آن‌ها را به خوبی مهر و موم کنید و گونی‌ها را به طور کامل پر کنید تا پایداری آن‌ها افزایش پیدا کند.

دسترسی آسان

گونی‌های پلاستیکی ضد آب به راحتی قابل حمل به مقصد مورد نیاز شما هستند، به خصوص زمانی که آن‌ها از شن و ماسه پر شوند می‌توانند در هر مکانی قرار گیرند. از طرفی با توجه به تقاضای زیاد برای این محصولات آن‌ها به راحتی در بازار یافت می‌شوند. از آنجایی که تجهیزات خاصی برای به کارگیری این محصولات نیاز نیست، گزینه‌های مناسبی برای بسته بندی مواد مختلف خواهند بود.

ذخیره سازی راحت

گونی‌های پلاستیکی تولید شده از پلی پروپیلن زمانی که خالی باشند به راحتی جمع و ذخیره می‌شوند، در نتیجه فضای کمتری را اشغال می‌کنند. این محصولات بسیار سبک هستند اما در عین حال از استحکام و مقاومت قابل توجهی برخوردارند تا جایی که پر کردن آن‌ها با مواد مختلف هم باعث پارگی آن‌ها نمی‌شود.

در صورت نگهداری صحیح می‌توانید آن‌ها را سال‌های سال در اختیار داشته باشید. هر چند که این محصولات قابل بازیافت هستند و همین باعث شده تا تقاضا برای مصرف آن‌ها زیاد باشد. برای بررسی ویژگی ها و کاربرد گونی لمینت بافته شده مقاله ما را مطالعه نمایید. برای دریافت قیمت گونی پلاستیکی رولی با فروشگاه الوند تماس حاصل نمایید: 0913 834 5996

نتیجه گیری

در حال حاضر نه تنها برای تولید کیسه‌های شن بلکه از گونی‌های پلاستیکی ضد آب برای موارد مختلف مثل ذخیره سازی محصولات کشاورزی، به عنوان چادرهای موقت، سایه بان، در بسته بندی مواد و محصولات خوراکی نیز استفاده می‌شود.

با این حال اگر به دنبال محصولات با کیفیتی برای نیاز خود هستید، بهتر است آن را از تولیدکنندگانی تهیه کنید که گونی‌های تولید شده از پلی پروپیلن را با کیفیت بالا در بازار ارائه می‌دهند؛ در نتیجه می‌توانید اطمینان داشته باشید که از مزایای این محصولات به خوبی بهره مند خواهید شد.

برای مشاهده قیمت گونی پلاستیکی رولی محصولات الوند را مشاهده نمایید:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.