وبلاگ - آخرین اخبار
پارچه ترانزیتی چیست

مقدمه

حتما تا کنون از خودتان سوال کرده‌اید که پارچه ترانزیتی چیست؟ در ادامه جواب این سوال را خواهید یافت.

زمانی که در جاده‌ها و بزرگراه‌ها تردد کرده‌اید احتمالا ماشین‌های حمل بار و وسایل نقلیه سنگین را دیده‌اید که قسمت بار آن‌ها پوشیده شده است. این پوشش پارچه ترانزیتی است که با توجه به جنس و بافتی که دارد به منظور پوشاندن قسمت بار ماشین‌های ترانزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه ترانزیتی کاربردهای بسیار زیادی دارند و با توجه به تنوع رنگ، می‌توان این محصولات را بر اساس سلیقه مشتری سفارشی سازی و در بازار عرضه کرد. با توجه به گسترش حمل و نقل زمینی و بین المللی نیاز به پارچه‌های ترانزیتی ضد آب بیش از پیش احساس می‌شود، زیرا از مقاومت بالایی برخوردار هستند. علاوه بر آن طول عمر بالا و هزینه مقرون به صرفه این محصولات موجب شده تا کاربرد زیادی داشته باشند.

انواع برزنت

با این حال پیش از خرید پارچه‌های ترانزیتی لازم است تا با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

 

پارچه ترانزیتی چیست

بررسی ویژگی‌های پارچه ترانزیتی

این محصولات از برزنت تولید می‌شوند. انعطاف پذیری و مقاومت بالای برزنت باعث شده تا گزینه بسیار مناسبی برای ماشین‌های سنگین و وسایل نقلیه جاده‌ای باشند. نوع بافت و تار و پود این پارچه‌های ترانزیتی، آن‌ها را در برابر محصولات خاصی مثل آهن آلات مقاوم می‌کند. همین مسئله موجب شده است تا در حمل و نقل فلزات در مسیرهای طولانی از ماشین‌هایی استفاده شود که پوشش بار آن‌ها از چادر ترانزیتی است.

بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل، زمانی که محموله حساسیت بالایی دارد و قرار است مسیر طولانی را طی کند از کامیون‌هایی استفاده می‌کنند که دارای پارچه ترانزیتی هستند تا کمترین آسیب به بار وارد شود و تا جایی که امکان دارد محموله صحیح و سالم به مقصد برسد.

در شرایطی که وضعیت آب و هوا و نامناسب باشد، وجود پارچه‌های ترانزیتی بدون آسیب دیدن بار لازم است. به کمک آن‌ها اطمینان حاصل می‌شود که بار به صورت سالم به مقصد رسیده است. به عبارت بهتر وجود این پارچه‌ها باعث می‌شود که رانندگان ترانزیت و وسایل نقلیه سنگین از عدم آسیب بار اطمینان حاصل نمایند.

از ویژگی‌های خاص پارچه‌های ترانزیتی که بسته به نوع آن‌ها متغیر می‌باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آتش و ضد آب
  • امنیت محصولات
  • مقاومت در برابر نور خورشید و اشعه ماورا بنفش
  • دوام بالا در برابر اسیدها و مواد شیمیایی مختلف
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
  • دوام در مقابل کاهش و افزایش دما

در ویدیو زیر نحوه پرس پارچه های ترانزیتی را مشاهده خواهید کرد:

 

موارد کاربردی پارچه ترانزیتی اصفهان

با توجه به اینکه در صنایع مختلف می‌توان با خرید پارچه ترانزیتی بخش قابل توجهی از این محصولات را عایق بندی کرده و در برابر شرایط مختلف آب و هوایی به مقاومت آن‌ها کمک کرد، این محصولات طرفداران زیادی در صنایع گوناگون دارند.

ویژگی‌های خاص این محصولات با توجه به نوع کاربرد و بر اساس نیاز مشتری قابل سفارشی‌ سازی هستند. به عنوان مثال ممکن است مایل باشید تا پارچه روکش شما در برابر حرارت نور خورشید و یا پوسیدگی مقاوم باشد.

همچنین اگر مواد شیمیایی و اسیدی را حمل می‌کنید لازم است که پارچه در برابر این مواد از مقاومت کافی برخوردار باشد. به همین دلیل انتخاب محصول اهمیت بسیار زیادی دارد.

نه تنها به عنوان روکش ماشین‌های باربری بلکه می‌توان برای موارد زیر نیز از این محصولات استفاده کرد:

  • تولید انواع چادر مسافرتی و چادر ماشین
  • تولید سایه بان آلاچیق
  • برای کالسکه و چتر
  • پوشش محافظتی برای انواع محصولات
  • روکش ساختمان و کاور دستگاه‌های صنعتی
  • سایه بان استخر
  • محافظ محصولات کشاورزی و خوراک دام‌ها
  • صنعت حمل و نقل زمینی، ریلی و کشتیرانی
  • پوشش وسایل آزمایشگاه

 

پارچه ترانزیتی چیست

انواع مختلف پارچه ترانزیتی چیست؟

برای تولید این پارچه‌ها از فلامنت و پنبه استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای خرید پارچه‌های ترانزیتی آن‌ها را به صورت یک رو و دو رو در بازار تهیه کنید .

با توجه به نیاز و مورد مصرف محصول می‌توانید پارچه‌های یک رو که شامل یک لایه پارچه و یک لایه چرم هستند را انتخاب کنید. یا اینکه مدل‌های دو رو که محکم‌تر بوده و لایه‌های چرم مصنوعی دو طرف پارچه دوخته شده‌اند را خریداری کنید.

به منظور ایجاد مقاومت بیشتر برای بخش بار ماشین‌های سنگین از پارچه‌های ترانزیتی دو رو استفاده می‌شود.

با این وجود برای دوخت چادر مسافرتی، سایبان‌ها و کالسکه پارچه‌های یک رو گزینه‌های بهتری هستند.

یکی دیگر از انواع دسته بندی پارچه‌های ترانزیتی به شکل موادی و کانتینری است.

در مدل موادی پارچه‌ها به صورت سه لایه و شش لایه توزیع می‌شوند. نمونه‌های کانتینری بیشتر تحت عنوان برزنت و مشما شناخته می‌شوند. رانندگان تریلی این مدل را ترجیح می‌دهند، زیرا بسیار مستحکم و مقاوم است و تنوع رنگی در آن بیشتر به چشم می‌آید. این محصولات به خوبی قابل شستشو هستند و عمر بالایی دارند. همین امر موجب می‌شود تا به عنوان محصولاتی مقرون به صرفه و کاربردی شناخته شوند. هرچند که با توجه به تعدد استفاده از آن‌ها در صنایع مختلف می‌توان این محصولات را با هدف‌های گوناگون به کار گرفت.

پارچه ترانزیتی چیست

پارچه‌های ترانزیتی به چه نام شناخته می‌شوند؟

مصرف کنندگان این محصولات را با توجه به جنس و نوع کاربرد با نام‌های متفاوت زیر می‌شناسند:

  • روکش بار
  • چادر ترانزیتی
  • پارچه نسوز کانتینری
  • روکش کانتینری
  • برزنت ترانزیتی
  • برزنت کانتینری

چه نوع پارچه ترانزیتی بخریم؟

برای خرید این محصولات با توجه به جنس پارچه و همچنین کیفیت ممکن است قیمت‌های متفاوتی را از عرضه کنندگان بشنوید. با این‌ها اگر به دنبال پارچه‌های ترانزیتی ارزان با قیمت مناسب هستید بهتر است آن‌ها را به صورت عمده از تولیدکنندگان معتبر تهیه کنید.

تولیدکنندگان ایرانی این محصولات را در جنس‌های متفاوت و با کیفیت‌های مختلف در بازار عرضه می‌کنند. هرچند مدل‌های چینی و کره‌ای آن نیز وجود دارد. با این حال بسته به کاربرد و هدف استفاده بهتر است گزینه‌هایی را تهیه کنید که مناسب شما می‌باشد.

پارچه ترانزیتی چیست

سخن آخر

پارچه‌های ترانزیتی بسیار مقاوم و مستحکم هستند. بسته به نیاز و نوع کاربرد می‌توانید از انواع آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال برای روکش بار مدل‌های نسوز برزنتی به کار گرفته می‌شوند. امروزه در صنایع مختلف از جمله صنعت حمل و نقل پارچه‌های برزنتی جایگاه مهم و محکمی دارند.

برای خرید این محصولات بهتر است به کمک متخصصان و تولیدکنندگان پارچه‌های برزنتی، مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب نمایید و برای خرید پارچه‌های ترانزیتی ارزان از تولید کنندگان عمده خرید کنید. امیدوارم با مطالعه این مقاله به پاسخ سوال پارچه ترانزیتی چیست؟ رسیده باشید. برای دریافت قیمت‌ها با ما تماس بگیرید. 09138345996

محصولات فروشگاه الوند را در بخش زیر مشاهده نمایید:

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.