وبلاگ - آخرین اخبار
توری های ساختمانی

امروزه با قوانین جدید برای برقراری ایمنی در هنگام ساختمان سازی و پروژه های عمرانی، استفاده از تجهیزات ایمنی کار در ارتفاع مانند توری نمای ساختمان ضروری به نظر می رسد. خرید انواع توری لفاف نمای ساختمانی مزایای بسیار زیادی دارد که در این مقاله از کلینیک الوند به بیان آنها می پردازیم. همچنین قصد داریم در مورد قیمت این توری های ایمنی و بهترین مرکز فروش توری های پلاستیکی محافظ نمای ساختمان نیز صحبت می کنیم:

انواع توری نمای ساختمان

برای مشاهده لیست قیمت شید گلخانه (توری سایبان) بر روی دکمه کلیک نمایید.

توری نمای ساختمان یا لفاف ساختمانی چیست؟

یکی از دغدغه های کارفرمایان حفاظت از جان افراد و رعایت ایمنی در پروژه های ساختمانی بزرگ و کوچک است. از جمله خطرات احتمالی در این گونه موارد سقوط افراد از طبقات بالا یا افتادن اشیاء به پایین است.

به همین دلیل تمامی سعی تولید کنندگان بر این است که محصولی تهیه کنند که بتواند از شدت شتاب مصالح هنگام پرت شدن به پایین کم کند و جلوی مرگ کارگران و افرادی که در ساختمان های نیمه کاره کار می کنند را بگیرند. امروزه انواع لفاف ساختمانی در بازار وجود دارند که جای نصب انواع گونی ها را گرفته اند. اهمیت نصب این توری ها تا اندازه ای است که شرکت های بیمه نصب آن ها را در پروژه هایی با ارتفاع بیش از 3.5 متر اجباری کرده اند.

توری نمای ساختمان چیست

یکی از انواع پوشش های لفاف نما، توری نمای ساختمان است. این توری ها که از جنس شبکه های پلاستیکی و پلی اتیلن ساخته شده اند به اندازه ای محکم هستند که جلوی بروز بسیاری از خطرات در ساختمان ها را می گیرند. همچنین بسیاری از آن ها به مواد ضد آفتاب آغشته شده اند و در برابر آب، آفتاب و آتش سوزی مقاومت چشمگیری دارند. این محصولات ویژگی های خاصی دارند که در ادامه به شرح مختصر آن ها می پردازیم:

ویژگی های توری پلاستیکی محافظ نمای ساختمان

سال های زیادی است که مزایا و ویژگی های منحصر به فرد این محصولات باعث شده است سایر محصولات نتوانند جای آن ها را بگیرند. این ویژگی ها عبارتند از:

  • نصب راحت: توری های ایمنی کار در ارتفاع نصب راحتی دارند و می توان آنها را به راحتی در بین طبقات جابجا کرد.
  • قیمت مناسب: قیمت توری ایمنی ساختمان مناسب است و تمام کارفرمایان می توانند در پروژه های ساختمانی خود از آن ها استفاده کنند.
  • امکان استفاده مجدد: این توری های داربست را می توان پس از اتمام پروژه جمع کرد و در سایر عملیات ساختمانی استفاده کرد.
  • عدم جلوگیری کامل از تابش نور: توری های ایمنی ساختمان بر خلاف برزنت ها و پارچه های دیگر به طور کامل جلوی نور را نمی گیرند. همین امر باعث می شود هنگام کار کارگران نور کافی به داخل بتابد.
  • مقاومت و عمر طولانی: توری های نمای ساختمان به دلیل دارا بودن خاصیت ضد آفتاب و کیفیت ساخت، مقاومت زیادی در برابر آب و آفتاب و باد دارند و بر خلاف گونی ها دیرتر خراب می شوند.
  • حفاظت در برابر نور خورشید و باد: توری ها باعث سایه اندازی مختصر به داخل ساختمان و کم کردن شدت تابش نور خورشید و سرعت باد می شوند.
  • برقراری ایمنی: این محصولات به دلیل خاصیت ارتجاعی بودنشان از ریزش مصالح به بیرون از ساختمان و سقوط کارگران در هنگام انجام کار جلوگیری می کنند.
  • جلوگیری از ورود حیوانات و پرندگان: لفاف های ساختمانی به دلیل مشبک بودنشان، از ورود پرندگان و حیواناتی مانند گربه به داخل ساختمان جلوگیری می کنند.

توری نمای ساختمانی

ضرورت استفاده از توری های نمای ساختمانی

درست است که قوانین کار و ادارات بیمه استفاده از تجهیزاتی مانند توری های نمای ساختمانی را برای حفاظت جان افراد و کم کردن هزینه ها واجب کرده اند، اما مزایای استفاده از آن ها به اندازه ای است که بسیاری از کارفرمایان جدای از رعایت این قوانین، حین کار و در پروژه های کوچک و بزرگ ساختمانی خود از این محصولات استفاده می کنند.

اگر شما هم جزء کسانی هستید که هنوز با ضرورت استفاده از توری ها آگاهی ندارید و تصمیم نهایی را برای خرید آن ها نگرفته اید به شما پیشنهاد می کنیم با ادامه این نوشته همراه ما باشید:

حفاظت از جان عابرین

استفاده از توری ایمنی نمای ساختمانی

همه ما هنگام عبور از پیاده روها و جاهایی که ساختمان های بزرگ می سازند شاهد بنرها و اطلاعیه هایی بوده ایم که خطر سقوط مصالح ساختمانی را اطلاع می دهند. این به این دلیل است که همیشه در پروژه های ساختمانی بزرگ که ارتفاع زیادی نیز دارند امکان سقوط مصالح ساختمانی مانند آجر، میلگرد و تیرآهن وجود دارد.

در چنین مواقعی اگر عابری در حال عبور از زیر این ساختمان ها باشد، در اثر برخورد این مصالح ممکن است آسیب جدی دیده و حتی جان خود را از دست بدهد. به همین دلیل کارفرمایان موظف هستند فارغ از قیمت توری نمای ساختمان و هزینه ای که برای تهیه آن ها می پردازند، دور تا دور ساختمان یا فاصله بین طبقات را با آن ها مجهز کنند تا در صورت پرت شدن مصالح و تجهیزات ساختمان، به عابران صدمه ای وارد نشود.

حفاظت از جان کارگران ساختمانی

خطر همیشه در کمین کارگران و افرادی است که بدون رعایت نکات ایمنی در ارتفاعات کار می کنند. درست است که آمار کارگرانی که روزانه حین ساختمان سازی از طبقات بالا پرت شده و جان خود را از دست می دهند به نسبت کم شده است. اما هنوز هستند کار فرمایانی که به فکر جان افراد نبوده و با عدم ایمن سازی محیط موجب مرگ آن ها می شوند.

در صورتی که آن ها می توانند با پرداخت هزینه ای کم و نصب توری های نمای ساختمانی از مرگ افراد زیادی جلوگیری کنند. این توری ها گاهی دور تا دور ساختمان نصب می شوند و گاهی بین طبقات به صورت افقی نصب شده و در صورت پرت شدن افراد از طبقات، از شدت ضربه می کاهند و حتی باعث جلوگیری از مرگ آن ها می شوند.

توری نمای ساختمانی کار در ارتفاع

کم کردن هزینه های کارفرمایان

بالا رفتن هزینه های کارفرمایان، تنها به پرداخت هزینه درمان یا دیه کارگران یا عابرانی که حین انجام پروژه ساختمانی آسیب دیده اند نیست. بلکه گاهی هنگام حمل کیسه های شن، ماسه، گچ و سایر مصالح ساختمان توسط کارگران، گونی ها از طبقات به پایین سقوط کرده و در اثر پارگی کلیه مصالح از بین می رود.

این خود باعث هدر رفت هزینه های کارفرمایان است. اما اگر با پرداخت هزینه کمی نسبت به خرید توری های نمای ساختمان اقدام کنند، حین افتادن آن ها از طبقات بالاتر، به دلیل ارتجاعی بودن این توری ها، جلوی پاره شدن و از بین رفتن مصالح نیز گرفته می شود.

بهترین فروشگاه برای خرید توری لفاف نمای ساختمانی

همینطور که خواندیم توری های نمای ساختمان مزایای بسیار زیادی دارند که خرید آن ها برای تمام کارفرمایان و ساختمان سازان در کلیه پروژه های ساختمانی ضروری به نظر می رسد. اما به دلیل اینکه توری های لفاف ایمنی انواع مختلفی دارند که کیفیتشان با هم متفاوت است، لازم است مرکز فروش مناسبی برای توری های نمای ساختمانی پیدا کنید. یکی از این فروشگاه های معتبر فروشگاه الوند است.

این مرکز این توری ها را با کیفیتی عالی و قیمتی مناسب در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد. همچنین در صورت انتخاب این مرکز، امکان خرید اینترنتی را نیز از تمامی نقاط ایران دارید.  برای اطلاع از قیمت ها و مشورت با مشاورین در زمینه انتخاب محصولی مناسب می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.