وبلاگ - آخرین اخبار
انواع گونی و کیسه

از انواع گونی و کیسه ها برای نگهداری و طبقه بندی و نظم دهی به محصولات صنایع مختلف از جمله صنعت ساختمان و کشاورزی استفاده می شود. گونی و کیسه ها که برای بهینه سازی بسیار کارآمد هستند در جنس های مختلف پلاستیکی، نخی، کاغذی و … تولید و به بازار عرضه می شود. در این مقاله از “الوند” قصد داریم به معرفی نام انواع گونی و پاکت برای بسته بندی بپردازیم.

انواع گونی ضد آب (لمینت)

 

برای مشاهده انواع گونی لمینت (ضد آب) و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

گونی چیست؟

گونی نوعی پارچه­ ی زمخت است که برای ساختن کیسه های با دوام و محکم استفاده می شود. گونی برای حمل انواع محصولات مانند محصولات کشاورزی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد که در سایز های دلخواه تولید می شوند.

انواع مختلف کیسه و گونی

انواع گونی و پاکت ها با توجه به ضخامت الیاف و مواد به کار رفته در آنها طبقه بندی می شوند. تنوع نام گونی های موجود بسیار زیاد است و بر اساس جنس، نوع مصرف و … نام گذاری شده اند.

به طور کلی انواع گونی در سه دسته گونی های پلاستیکی، کاغذی و نخی طبقه بندی می شوند.

انواع گونی های پلاستیکی

گونی پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی از مواد مختلفی ساخته می شوند و هر یک از ویژگی های خاصی برخوردارند. آنها هم چنین در اشکال و رنگ های مختلفی وجود دارند. مطمئنا با آشنایی با انواع پاکت و گونی پلاستیکی می توانید گونی مناسب برای نیاز خود را انتخاب کنید.

گونی های پلی اتیلن

یکی از رایج ترین پلاستیک های مورد استفاده در سراسر جهان، پلی اتیلن است. پلی اتیلن دارای ویژگی های زیاد است که آن را به ماده ای عالی برای تولید کیسه های پلاستیکی تبدیل کرده است. این ماده سبک، نسبتا شفاف و در برابر آب و دما مقاوم است. هم چنین از مقاومت کششی بالایی نیز برخوردار می باشد. کیسه های پلی اتیلن در انواع چگالی ها از چگالی بالا، متوسط و کم تولید می شود.

  • گونی پلی اتیلن با چگالی بالا: از این کیسه ها با اطمینان می توان برای ذخیره مواد غذایی استفاده کرد. کیسه های پلی اتیلن با چگالی بالا موارد استفاده زیادی دارند. از آن ها می توان در فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها و هم چنین برای کیسه زباله و کیسه لوازم خانگی استفاده کرد.
  • گونی پلی اتیلن با چگالی کم: این نوع از گونی برای انواع کیسه غذا، کیسه های نان و هم چنین به عنوان کیسه هایی با خاصیت کشش و مقاومت متوسط استفاده می شود. انواع کیسه های پلی اتیلن با چگالی پایین به دلیل نقطه ذوب پایین برای استفاده در آب بندی بسیار مناسب هستند.
  • گونی پلی اتیلن با چگالی متوسط: گونی های پلی اتیلن با چگالی متوسط از مقاومت و قدرت کشسانی بالایی برخوردار نیستند، به همین دلیل بیشتر برای بسته بندی محصولات کاغذی و کیسه زباله استفاده می شوند.

گونی پلی پروپیلن

این گونی ها  برای مصارف مختلفی از جمله بسته بندی محصولات کشاورزی، شیمیایی، شن و سیمان، مواد غذایی، به عنوان گونی های ساختمانی و هم چنین برای آب بندی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

طیف گسترده ای از انواع کیسه های پلی پروپیلن بر اساس نیاز و خواسته های مشتریان در دو نوع ساده و لمینت تولید و عرضه می شود.

گونی پلی پروپیلن ساده: کیسه های گونی ساده و معمولی در انواع مختلفی تولید و غرضه می شوند. از جمله کیسه های پلی پروپیلن با لایه نایلونی داخلی، کیسه های متراکم و فشرده ، کیسه های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید، کیسه های بی رنگ و شفاف یا گونی شیشه ای،  کیسه یک سرباز ته دوخت، کیسه ای والوادار ته دوخت، کیسه های دو لایه، کیسه گونی های بی رنگ و شفاف و کیسه دولایه (لایه نایلون دوزی شده).

گونی  پلی پروپیلن لمینت: کیسه گونی لمینت نسبت به گونی ساده از ظاهر و کیفیت چاپ بهتری برخوردار است و ضد آب می باشد.

انواع گونی کاغذی

گونی کاغذی

گونی سوپاپ

گونی سوپاپ از رایج ترین گونی کاغذی است. از این نوع گونی ها برای بسته بندی مخصوصا محصولات پودری مانند سیمان استفاده می شود.

گونی دهان باز

این نوع گونی معمولا کاملا ضد نشت است و برای محصولات شیمیایی و یا مواد غذایی که در هنگام حمل و نقل نیاز به محافظت دارند، قابل استفاده هستند.

گونی کاغذی لایه دار (کامپوزیت)

این گونی در حالت دو لایه و سه لایه و با ترکیبی از کاغذ، نایلون و متالایز تولید می شوند.

گونی کاغذی یکسره

گونی یکسره جهت بسته بندی پودر مکانیزه و برخی از مواد غذایی استفاده می شود.

انواع گونی و کیسه نخی

کیسه نخی

گونی های نخی و بومی از رایج ترین گونی های هستند که با الیاف طبیعی ساخته می شوند. این نوع از گونی ها معمولا از جنس نخی سنتی، پنبه ای ارگانیک و پنبه ای بازیافتی هستند. حسن استفاده از گونی های نخی قابلیت استفاده چندین باره از این نوع گونی است. این نوع کیسه ها تجدید پذیر و مناسب محیط زیست هستند. هر کیسه نخی تا 131 بار قابلیت استفاده دارند.

کیسه های نخی فیبری

این نوع کیسه بسیار قوی، بادوام و نرم هستند و قابلیت شست و شو با آب سرد را دارند.

کیسه های نخی کالیکو

کیس های کالیکو از پنبه سنتی تهیه شده اند، بسیار محکم و با دوام هستند و قابلیت شست و شو دارند.

کیسه های کنفی

این نوع گونی ها بسیار بادوام و مقاوم در برابر پوسیدگی هستند. کیسه های کنف قابلیت شست و شو دارند و چند بار مصرف هستند. این کیسه ها برای مصارف صنعتی یا غیر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

گونی های قابل استفاده مجدد جوت

این نوع کیسه ها بافت دانه ای دارند به همین علت به راحتی مارک نمی شوند  و قابلیت چاپ بسیار ناچیز و محدود دارند.

 

خرید انواع گونی

برای خرید انواع گونی و پارچه گونی با کیفیت مناسب کافی است به فروشگاه آنلاین الوند مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید. فروشگاه الوند، آماده ارائه خدمات تولید، دوخت ، پرس و فروش انواع چادر و گونی و برزنت برای مصارف صنعتی یا غیر صنعتی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت ها می توانید با شماره 09138345996 در تماس باشید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.