وبلاگ - آخرین اخبار
چادر مسافرتی

سفر کردن مانند هر برنامه دیگری در زندگی آداب خاص خود را دارد. برای مسافرت نیاز به وسایل و ملزومات خاصی دارید که چادر مسافرتی یکی از آن‌ها می‌باشد. برای کسانی که عاشق رفتن به کوه، جنگل و کمپینگ هستند. چادرهای مسافرتی یک گزینه مهم و قابل توجه است که بر اساس ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند می‌توانند تجربه خوبی را در اختیار شما قرار دهند؛ همانطور که یک چادر بی‌کیفیت ممکن است باعث چالش‌هایی در زمان مسافرت شود، بنابراین اگر به دنبال این هستید که آرامش بیشتری در این زمان تجربه کنید بهتر است یک محصول خوب و با کیفیت را برای خود تهیه نمایید.

اندازه یکی از مهم‌ترین ملاحظاتی است که هنگام انتخاب یک چادر مسافرتی و کمپینگ باید به آن توجه داشته باشید. شما هنگام مسافرت به یک سرپناه نیاز دارید که راحت و جادار باشد و در عین حال وزن زیادی را به شما تحمیل نکند. اگر به دنبال خرید یک چادر کوله‌ پشتی خوب هستید بسیار مهم است که به ویژگی‌های آن‌ها توجه کنید.

چادرهای یک نفره معمولا برای یک الی دو نفر مناسب هستند. هرچند که اگر اندازه چادر‌ها بزرگ‌تر شود فضای ذخیره سازی بیشتری را ارائه می‌دهند و در نتیجه راحت‌تر هستند.

همه مدل چادر‌های مسافرتی ویژگی‌ها و خصوصیات یکسانی ندارند، به همین دلیل بهتر است شما با توجه به نیازها و انتظارات خود یک گزینه مناسب تهیه نمایید.

چادر‌های دونفره معمولا برای دو نفر مناسب و برای بیشتر از آن ناکافی خواهند بود. اگرچه این بسته به سبک سفر و افرادی که قرار است از آن استفاده کنند نیز متفاوت می‌باشد.

چادر‌های سه نفره انتخاب بهتری برای کسانی هستند که به صورت دو یا سه نفره مسافرت می‌کنند. به این دلیل که فضای داخلی راحت‌تری دارند. با این حال هر چقدر اندازه چادر افزایش پیدا کند وزن بیشتری خواهد داشت و ممکن است در حین سفر دچار سختی شوید.

گونی پلاستیکی لمینت

چادر‌های دونفره برای چه کسانی مناسب است؟

برخی از جلوه‌های مسافرتی دو نفره بسیار محکم‌تر از گزینه‌های دیگر هستند هر چند این مسئله بسته به تولید کننده آن متفاوت خواهد بود. اگر مسافرت شما به گونه‌ای است که بخش زیادی از آن را با پای پیاده طی می‌کنید بهتر است چادر‌های دو نفره را انتخاب کنید.

اگر مدل‌هایی را انتخاب کنید که به اندازه کافی سفت و مستحکم باشند می‌توانید هنگام استراحت و اتراق در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید. با این حال توجه کنید که مقصد سفر نیز اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال کمپینگ در جنگل یا زمانی که قرار است به قصد کوهنوردی سفر کنید بسیار متفاوت خواهد بود از این رو نیاز به چادرهای مستحکم و مقاومی خواهید داشت.

اکثر چادرهای کوله پشتی ۲ نفره برای ۲ بزرگسال با وزن معمولی گزینه مناسبی هستند از این رو ممکن است افرادی که وزن کمتری دارند نیز (تا سه نفر) در این چادرها جای بگیرند.
گونی پلاستیکی لمینت

عوامل موثر در انتخاب چادر

بزرگ‌ترین عوامل تصمیم گیری در تعیین انتخاب سبک‌ترین و محکم‌ترین چادر شامل این موارد است:

– نوع سفر و مدت زمان مسافرت اینکه مسیر شما چقدر سخت است و تغییرات آب و هوا چگونه است؟

– شرایطی که انتظار دارید با آن‌ها روبرو شوید.

– ارتباط شما با همسفران و حتی میزان خواب آن‌ها

شما می‌توانید انواع چادرهای مسافرتی ما را با کلیک بر روی لینک روبرو مشاهده کنید. چادرهای مسافرتی

از چادرهای فروشگاه الوند دیدن نمایید

انتخاب چادر‌های بزرگ

هنگام مسافرت در مناطقی که با شرایط آب و هوایی طوفانی، بارانی و پشه‌های فراوان مواجه هستید نیاز به یک چادر بزرگ و مقاوم دارید. به احتمال زیاد در این شرایط زمان بیشتری را در چادر مسافرتی می‌گذرانید. به همین دلیل چادر مستحکم به خوبی می‌تواند به شما در برابر عوامل محیطی کمک کند. همچنین با توجه به افرادی که با آن‌ها همسفری بوده و در چادر مسافرتی را با آن‌ها شریک هستید یا میزان فضای شخصی که برای هر یک در نظر می‌گیرید به گزینه‌های بزرگ و جادار نیاز دارید. برخی از مدل‌های کوله‌ پشتی دونفره بسیار باریک هستند و ممکن است با توجه به وزن و ابعاد شما گزینه خوبی به شمار نیایند.

انتخاب چادر‌های سبک و مقاوم

در سفرهای سخت و با ارتفاع زیاد، صرفه‌ جویی در وزن بسته بندی بسیار مهم است. به همین دلیل یک چادر کوله پشتی سبک و کم حجم انتخاب بهتری خواهد بود و این مسئله به خصوص در مسافرت‌هایی که آب و هوا معمولی می‌باشد اهمیت بیشتری دارد.

البته در این مورد نیز بسیار مهم است که به عوامل محیطی مثل حشرات و پشه‌ها توجه داشته باشید و موردی را انتخاب کنید که در برابر حملات آن‌ها مقاومت می‌کند.
گونی پلاستیکی لمینت

چادرهای مناسب کمپینگ

برای کمپینگ وزن چادر مسئله بسیار مهمی است. به این دلیل که شما در طول سفر باید آن را مانند کوله پشتی حمل کنید. اگر اندازه آن بزرگ شود در نتیجه وزن آن نیز افزایش پیدا می‌کند و البته اندازه کافی برای افرادی که در سفر هستند خواهد داشت و جادار و راحت‌تر می‌باشند.

برخی از تولیدکنندگان چادرهای مسافرتی را دقیقا مطابق با ظرفیتی که عنوان می‌کنند تولید نمی‌کنند. به همین دلیل اگر یک خانواده چهار نفره هستید، احتمالا انتخاب گزینه‌های ۶ نفره برای شما مناسب خواهد بود.

تصمیم‌ گیری درباره چگونگی انتخاب یک چادر مسافرتی مهم است، زیرا یک مورد اشتباه می‌تواند تجربه شما را در سفر خراب کند و یا حتی به بهتر کردن آن کمک کند.

همان طور که به آن اشاره شد وزن چادر از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. جنس و لایه‌های به کار رفته در تولید آن نیز می‌تواند شامل پلی استر، فلامنت و انواع آلومینیومی و ستون‌های آن از فایبرگلاس و فلز باشد که از جمله مواردی است که برای ساخت چادر‌های مسافرتی به کار می‌روند.

در کنار اندازه چادر بهتر است به سایر جزئیات آن توجه داشته باشید. همانطور که گفتیم با توجه به نیاز و انتظارات خود بهتر است مواردی را تهیه کنید که بتوانید از امکانات آن بهره مند شوید. به عنوان مثال برخی از آن‌ها گیره و طناب و میخ برای کوبیدن داخل زمین دارند.

با توجه به نوع سفر خود و منطقه‌ای که می‌خواهید در آن کمپ برگزار کنید بهتر است یک چادر مسافرتی با کیفیت را انتخاب نمایید. به عنوان مثال انواع فنری، عصایی، اتوماتیک، گنبدی شکل و هرمی از جمله مواردی هستند که می‌توانید هر یک از آن‌ها را تهیه کرده و از مزایای آن‌ها استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.