وبلاگ - آخرین اخبار
گونی لمینت

تمام افراد در صنایع و کسب و کارهای مختلف که مصرف کننده ثابت انواع گونی های پلاستیکی هستند، با گونی لمینت آشنایی کامل دارند. دلایل زیادی باعث محبوبیت این محصولات در مقایسه با سایر کیسه ها و گونی ها برای بسته بندی شده است.

بهترین تعریفی که می توان برای آن ها در نظر گرفت ” کیسه هایی برای حمل و نقل و جابجایی و حفاظت از وسایل و مواد که از نفوذ آب جلوگیری می کنند ” است. اگر برای شما هم جالب است بدانید که این گونی ها چطور لمینت می شوند و پس از آن چه خاصیتی پیدا می کنند، یا می خواهید بدانید کاربردهای مختلف انواع گونی لمینت چیست، با گونی الوند در این مقاله همراه باشید.

انواع گونی ضد آب (لمینت)

 

برای مشاهده انواع گونی لمینت (ضد آب) و قیمت‌های آن بر روی دکمه کلیک نمایید.

 

گونی ها از چه موادی ساخته می شوند؟

قبل از اینکه شما را با ماهیت کیسه لمینت دار آشنا کنیم، ابتدا بهتر است با نحوه ساخت گونی ها و مواد تشکیل دهنده آن ها آشنا شوید. بطور کلی گونی ها به سه نوع پارچه ای، گونی کنفی، و گونی پلاستیکی تقسیم می شوند. از آنجاییکه لایه ضد آب تنها به مواد پلاستیکی اضافه می شوند، در اینجا تنها در مورد تولید گونی های پلاستیکی سخن می گوییم.

اکثر تولیدی ها و کارخانه جات تولید گونی، از موادی به نام پلی پروپیلن برای ساخت این محصولات استفاده می کنند. در این تولیدی ها مواد نرم کننده مخصوصی را به گرانول پلی پروپیلن اضافه می کنند و از آن ها الیاف انعطاف پذیری می سازند. سپس در بخش بافندگی تولید گونی های پلی پروپیلن، از این الیاف، رول گونی های پلاستیکی تهیه می شود. لازم است بدانید این محصولات بتنهایی ضد آب نیستند و استحکام زیادی ندارند.

ساخت گونی لمینت

لمینت چیست؟

واژه لمینت در صنایع مختلف تعاریف مختلفی دارد. در صنایع پتروشیمی نیز به هر کدام از مواد پلیمری که بتوان از آن ها برای ضد آب کردن کالاهایی مانند پارچه استفاده کرد، لمینت می گویند. در صنعت کیسه و گونی بافی از پلی اتیلن، و در بعضی از مواقع از ترکیب همزمان پلی پروپیلن و پلی اتیلن برای این منظور استفاده می کنند.

این مواد علاوه بر اینکه باعث ضد آب شدن پارچه های بافته شده می شوند، مقاومت آن ها را در برابر اجسام تیز و سنگین بیشتر می کنند. در ادامه شما را با انواع گونی لمینت دار و چگونگی ساخت آن ها آشنا می کنیم:

کیسه گونی لمینت چیست؟

زمانی که پلی اتیلن به صورت جداگانه یا همراه با پلی پروپیلن با حرارت زیاد به صورت مذاب در می آیند آماده برای ضد آب کردن کیسه ها هستند. این کار به دو روش انجام می شود:

اضافه کردن لمینت به صورت لایه ای جداگانه

در این روش لایه های نایلون مانندی از این مواد تهیه می شود که ابعاد آن ها با ابعاد رول گونی ها یکسان است. زمانی که گونی ها در اندازه های مختلف دوخته شدند آن ها نیز به صورت کیسه هایی جداگانه، داخل گونی ها قرار گرفته و یا دوخته می شوند. این روش چندان برای تولید گونی لمینت ضد آب که باید به صورت صد درصد جلوی ورود آب و رطوبت را بگیرد توصیه نمی شود. چرا که امکان نفوذ آب همچنان وجود دارد.

اضافه کردن لمینت به گونی

لمینت کردن پارچه ها در مرحله بافت

در این روش مواد مذاب و ژل مانندی که از پلی اتیلن یا پلی پروپیلن تهیه شده است، پس از مرحله بافت گونی ها، روی پارچه ها ریخته می شود. این مواد ضد آب به طور کامل بافت پارچه ها را پر می کنند تا مانع از نفوذ آب و رطوبت شوند. میزان مقاومت این پارچه ها در برابر آب و رطوبت به میزان قابل توجهی بالاتر از روش قبلی است. علاوه بر این استحکام، انعطاف و مقاومت بیشتری نیز در برابر فشارهای مختلف پیدا می کنند.

نکته: در برخی موارد نیز برای اطمینان بیشتر از ترکیب این دو روش برای ساخت گونی پلاستیکی لمینت دار استفاده می کنند.

ویژگی های گونی لمینت شده

شاید شما هم در ابتدا فکر کرده باشید که تنها ویژگی این پارچه ها ضد آب بودن آن هاست. اما در اینجا ما شما را با سایر ویژگی های این گونی های لمینت شده آشنا می کنیم:

  •  انعطاف بالا هنگام جابجایی اجسام سنگین
  • مقاومت در برابر نفوذ حشرات
  • استحکام بالا در برابر برخورد با اجسام تیز و برنده
  • عمر نسبتا طولانی تر نسبت به گونی های پلاستیکی ساده
  • قابلیت چاپ روی گونی های پلاستیکی لمینت شده
  • قابلیت بازیافت به دفعات مختلف

ویژگی های گونی لمینت شده

کاربرد کیسه گونی لمینت دار

همیشه با اضافه شدن به ویژگی های یک محصول، کاربردهای آن نیز در کسب و کارهای مختلف بیشتر می شود. گونی های پلاستیکی نیز از این امر مستثنی نیستند. مقاومت در برابر آب نیز ویژگی منحصر به فردی است که کاربردهای بسیار زیادی را همراه با خود برای پارچه ها و کیسه های لمینت شده به همراه می آورد. در ادامه به توضیح مختصر مهمترین آنها می پردازیم:

جابجایی مصالح ساختمانی

استفاده از گونی لمینت شده برای مصالح ساختمانی جزء مهمترین و بیشترین کاربردها محسوب می شود. به این دلیل که شاید بتوان برای جابجایی مواد غذایی از کیسه های کنفی نیز استفاده کرد، اما نوع بافت این کیسه ها برای جابجایی هیچ کدام از مصالح ساختمانی مناسب نیستند. بسته شدن منافذ گونی های پلاستیکی با مواد ضد آب باعث شده است این گونی ها گزینه مناسبی به عنوان کیسه های مناسب برای جابجای شن، ماسه، گچ و سیمان باشند.

جابجایی و نگهداری مواد غذایی

از آنجایی که آب و رطوبت به مواد غذایی صدمه زده و باعث خراب و فاسد شدن آن ها می شوند، مقاومت گونی های پلاستیکی لمینت دار در برابر آب، باعث شد بیش از پیش از آن ها برای نگهداری، ذخیره و جابجایی مواد خوراکی استفاده شود. از این محصولات بیشتر برای جابجایی محصولات کشاورزی مثل سیب زمینی و پیاز، همچنین به عنوان کیسه برنج و گونی حبوبات استفاده می شود.

جابجایی مواد غذایی با گونی لمینت

گونی لمینت در صنعت شهرسازی

بیشترین مصرف کیسه گونی های لمینت شده در صنعت شهرسازی برای قیرگونی کردن خیابان ها و کوچه ها است. استحکام بالای آن ها و همچنین مقاومت بیشترشان در برابر حرارت نسبت به گونی های پلاستیکی ساده، و همچنین ارزان بودنشان در برابر سایر گونی ها، باعث می شود این محصولات گزینه بسیار مناسبی برای قیرگونی باشند.

گونی پلاستیکی لمینت دار به عنوان گونی ساختمانی

گونی های ساختمانی اکثرا به عنوان نمای ساختمان استفاده می شوند. به طور کلی نیز وظیفه نمای ساختمان مانعی برای نفوذ آب، باد و آفتاب به داخل ساختمان های در حال ساخت و حفاظت از جان عابران در برابر پرتاب مصالح به پیاده رو هاست.

گونی های لمینت شده نیز به دلیل ضد آب بودن و قیمت مناسبشان در برابر توری های ساختمانی گزینه خوبی برای پروژه های ساختمانی کم ارتفاع و کوچک هستند. برای این منظور از رول گونی های پلاستیکی لمینت شده که به صورت متری در بازار به فروش می رسند به عنوان گونی نمای ساختمان ضد آب استفاده می کنند.

گونی پلاستیکی لمینت دار

گونی های لمینت شده برای مصارف خانگی

چنانچه تصمیم بگیرید از کیسه گونی های لمینت شده به جای نایلون های خرید استفاده کنید تصمیم هوشمندانه ای گرفته اید. این کیسه ها به دلیل مقاوم بودن و قابل شستشو بودنشان به دفعات زیادی قابل استفاده هستند. بنابراین با جایگزین کردن آن ها علاوه بر صرفه جویی در منابع و هزینه ها، آسیب کمتری نیز به محیط زیست می زنید.

کیسه گونی هایی که برای مصارف خانگی تهیه می شوند در ابعاد و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارند. علاوه بر این تهیه آن ها در اشکال مختلف در خانه نیز امکان پذیر است.

قیمت گونی لمینت دار

اگر به بازار فروش گونی ها سری زده باشید، متوجه شده اید که قیمت ها بسیار متفاوت است و همین امر باعث سخت تر شدن انتخاب گونی مناسب شما می شود. این مساله زمانی پیچیده تر می شود که با مفاهیمی مانند گونی ضد آفتاب، لمینت، جامبوبگ، رول گونی متری نیز آشنا نباشید. زیرا آنچه مسلم است این است که قیمت تمامی این گونی ها با نمونه های ساده آن متفاوت بوده و هر کدام از موادی که هنگام ساخت به آن ها اضافه شوند قیمتشان را نیز بالاتر می برند.

شاید آگاهی با این مفاهیم باید کسی را پیدا کنید که توضیح مختصری در موردشان به شما بدهد. اما ما راه ساده تری به شما نشان می دهیم. هنگام خرید گونی پلاستیکی با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید و علاوه بر صحبت با متخصصین الوند، از قیمت انواع گونی پلاستیکی نیز اطلاع پیدا کنید.

 قیمت گونی لمینت دار

خرید بهترین گونی لمینت ضد آب

برای کسانی که به گونی های با کیفیتی نیاز دارند، نامی آشناتر از شرکت پینک وجود ندارد. انواع مختلف گونی های پینک به دلیل کیفیت و قیمت مناسبشان شهرت زیادی در بازار دارند.

یکی از دلایل این نام آوری، ماشین آلات پیشرفته تولید پارچه های گونی پینک است. به همین دلیل است که گونی الوند به عنوان یک نمایندگی فروش این محصولات و دوخت گونی ها با استفاده از این پارچه ها، تبدیل به بهترین تولید کننده کیسه گونی های لمینت در اصفهان شده است. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که زمانی که قصد خرید گونی لمینت ضد آب را داشتید، به فروشگاه اینترنتی الوند سری بزنید تا از بین محصولاتی متنوع با کیفیتی عالی، بهترین را برای سفارش دوخت کیسه گونی انتخاب کنید.

خرید بهترین گونی لمینت

گونی لمینت ضد اب چیست؟

گونی لمینت ضد اب محصولی فوق‌العاده کاربردی است که استفاده زیادی در صنایع و کارهای مختلف دارد. این روزها بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای کارهای خود از این گونی‌ها استفاده کنند. حال بیایید توضیح دهیم که گونی لمینت چیست؟ لمینت در واقع نوعی پوشش پلیمری است که روی کیسه معمولی ریخته می‌شود و از این طریق باعث نفوذناپذیری آن خواهد شد. این ماده به صورت کوتینگ تولید شده و معمولا با قطر 20 میکرومتر روی سطح گونی قرار داده می‌شود.

کیسه لمینت با وجود داشتن یک لایه پلیمری نسبت به نفوذ آب و سایر مواد، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل است که در اصطلاح به آن گونی لمینت ضد اب نیز گفته می‌شود. در این محتوا قصد داریم ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد این محصول را برای شما مخاطبان عزیز شرح دهیم. پس با همراهی کردن ما تا پایان مقاله، اطلاعات خود را در مورد این مسئله افزایش دهید.

بررسی کاربردهای کیسه لمینت دار

همان طور که گفته شد، گونی لمینت ضد اب کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. اگر بخواهیم استفاده از گونی در صنایع مختلف را مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم که برای بسته بندی محصولات مختلف به صورت فله‌ای از گونی استفاده می‌شود.

برای مثال کشاورزان برای بسته بندی محصولات مختلف خود اعم از جو، گندم، برنج، حبوبات مختلف و… و ارائه این محصولات به کارخانه از گونی استفاده می‌کنند. همان طور که می‌دانید، چنین محصولاتی با قرار گرفتن در مقابل رطوبت ممکن است آسیب دیده و خراب شوند. بنابراین بهترین راه برای حفظ سلامت این محصولات، بسته بندی کردن آنها در گونی‌های لمینت دار است.

گونی لمینت ضد اب در صنایع تولید و بسته بندی مصالح نیز نقش موثری دارند. مصالحی مانند گچ، سیمان و… با قرار گرفتن در مقابل رطوبت به طور کلی از بین می‌روند و دیگر نمی‌توان از آنها استفاده کرد. بنابراین بهترین راه برای افزایش طول عمر نگهداری مصالح و حفظ کیفیت آنها، استفاده از گونی‌های لمینت دار یا ضد آب است.

گونی‌های لمینت و ضد آب

توضیحاتی در مورد مشخصات و ویژگی‌های کیسه لمینت

گونی لمینت ضد اب به طور کلی در دو نوع تولید می‌شود. در مورد اول، این کیسه‌ها با ماده پلی اتیلن لمینت گذاری می‌شوند. در نوع بعدی عملیات لمینت گذاری با پلی پروپیلن انجام می‌شود. تحقیقات و بررسی‌ها چنین نشان می‌دهند که آن دسته از گونی‌هایی که به وسیله پلی پروپیلن، لمینت دهی می‌شوند از مقاومت و نفوذ ناپذیری بیشتری برخوردارند.

البته گونی لمینت ضد اب که با پروپیلن لمینت گذاری می‌شود، دارای خواص و ویژگی‌های دیگری نیز می‌باشد. برای مثال این گونی‌ها، قابلیت چاپ نیز دارند. این گونی‌ها هم به صورت سرد و هم به صورت گرم تولید می‌شوند. گونی لمینت ضد اب از این نوع را می‌توان در رنگها و طرح‌های مختلفی تولید کرد. به علاوه خاصیت ارتجاع، بافت دو لایه و… از دیگر مزیت‌های این انواع گونی به شمار می‌روند.

نحوه قیمت گذاری در گونی‌های لمینت و ضد آب

گونی لمینت ضد اب با چه قیمتی در بازار به فروش می‌رسد؟ همان طور که گفته شد، گونی‌های لمینت در دو نوع تولید می‌شوند. برخی از آنها دارای متریال بهتر و مقاومت بیشتری هستند. برخی دیگر نیز مقاومت و نفوذناپذیری کمتری دارند. بدیهی است هر چه مقاومت و نفوذناپذیری کیسه در مقابل عوامل محیطی بیشتر باشد، قیمت آن نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین قیمت گونی بر اساس ملاک‌های مختلفی تعیین می‌شود.

علاوه بر کیفیت و متریال، عوامل دیگری نیز بر قیمت گونی لمینت ضد اب تاثیر دارند. ابعاد گونی، رنگ گونی و… از دیگر عوامل موثر بر قیمت آن به شمار می‌روند. به علاوه شما در صورت خرید عمده محصول می‌توانید آن را با قیمت مناسبتری خریداری کنید. خرید رول گونی لمینت به شما کمک می‌کند تا به محصولی با قیمت مناسب دست پیدا کنید. معمولا کشاورزان، صاحبان صنایع و… این محصول را به صورت رولی خریداری می‌کنند.

گونی‌های لمینت و ضد آب

معرفی انواع گونی ضد آب و بررسی مزیت‌های آنها

گونی لمینت ضد اب دارای انواع مختلفی است. در بخش های قبل دو مورد از انواع این گونی‌ها (پلی اتیلن و پلی پروپیلن) را به شما معرفی کردیم. جالب است بدانید که این گونی‌ها در انواع دیگری نیز تولید می‌شوند. برای مثال، گونی‌های کامپوزیتی نیز یکی دیگر از انواع این محصولات هستند.

گونی‌های ضد آب کامپوزیتی به عنوان گرانترین و بهترین انواع کیسه ضد آب شناخته می‌شوند. این کیسه‌ها علاوه بر داشتن یک لایه پلی پروپیلن، دارای یک لایه نایلونی نیز هستند. بنابراین دارای مقاومت و نفوذناپذیری زیادی هستند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این گونی‌ها توانایی تحمل وزن سنگین را نیز دارند. حال بیایید مزیت‌های استفاده از این گونی‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم. این مزیت‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • گونی لمینت ضد اب با وجود ساختار چند لایه، از نفوذ رطوبت، هوا، آب و… به مواد درون کیسه جلوگیری می‌کند. بنابراین محصولات موجود در آن ماندگاری و دوام بیشتری پیدا خواهند کرد.
  • گونی لمینت ضد اب دارای مقاومت بیشتری نسبت به گونی‌های معمولی است. بنابراین قادر به تحمل مواد در وزن بالاست.
  • گونی‌های لمینت ضد آب، قابلیت چاپ دارند. شما می‌توانید روی گونی‌های مدنظر خود، هر متن یا عبارتی را چاپ کنید. به این ترتیب از همین کیسه‌ها می‌توان به عنوان یک نوع بسته بندی شیک و منحصر به فرد استفاده کرد.

گونی‌های لمینت و ضد آب

خلاصه و جمع بندی مطلب

در این محتوا ابتدا در مورد گونی لمینت ضد اب به شما توضیحاتی دادیم. یاد گرفتیم که این محصولات ساختاری چند لایه دارند. متریال‌های تولید این محصولات را عمدتا پلی اتیلن، پلی پروپیلن و کامپوزیت تشکیل می‌دهند. این کیسه‌های ضد آب، نفوذناپذیری فوق‌العاده‌ای دارند. به علاوه مقاومت و دوام آنها نیز بسیار بالاست. از این گونی‌ها برای بسته بندی حبوبات، انواع آرد، انواع مصالح، پودرهای رخت شویی، کودهای شیمیایی و… استفاده می‌شود.

گونی لمینت ضد اب مزیت‌های زیادی دارد. این گونی‌ها می‌توانند مواد را در مقابل آسیب‌ها و عوامل محیطی حفظ کنند. از مهم‌ترین مزایای این نوع گونی‌ها می‌توان به قابلیت چاپ، تولید در رنگ‌های مختلف و… اشاره کرد. این محصولات در قیمت‌های مختلفی به فروش می‌رسند. هر چه کیفیت گونی بهتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. البته با خرید محصول به صورت عمده و رولی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.