وبلاگ - آخرین اخبار
نصب توری سایبان

در این مقاله درباره نصب توری سایبان صحبت می‌شود. توری شید از جنس پلی اتیلن است و برای ایجاد سایه روی گلخانه، پارکینگ و باغچه استفاده می‌شود.

انتخاب جای درست و نصب توری سایبان  به صورت صحیح یکی از کارهایی است که نیاز به آموزش های خاص خود را دارد. چرا که اگر در جای درست نصب نشود و نحوه انجام آن اشتباه باشد، کارایی لازم را جهت سایه انداختن به محل مورد نظرتان ندارد. اگر می خواهید در مورد طریقه نصب شید گلخانه اطلاعاتی در دست داشته باشید این مقاله از کلینیک الوند را مطالعه کنید.

فهرست مطالب

انواع شید گلخانه (توری سایبان)

برای مشاهده لیست قیمت شید گلخانه (توری سایبان) بر روی دکمه کلیک نمایید.

نکات مهم در نصب توری سایبان و شید گلخانه

توری سبز سایبان یا شید گلخانه یکی از محصولات پر کاربرد برای جلوگیری از تابش شدید و مستقیم آفتاب به گل ها و گیاهان و محصولات کشاورزی است. البته می توان از آن ها به عنوان انواع سایبان  و آلاچیق های برزنتی استفاده کرد. پس از انتخاب و خرید این شیدها باید به دنبال روش نصب صحیح و درست برای آن ها باشید. اگر نمی خواهید این کار را به یک نصاب حرفه ای در این زمینه واگذار کنید باید خودتان مطالعه کافی در این زمینه کسب کنید. به همین منظور ابتدا نکاتی را بیان می کنیم که لازم است هنگام آموزش نحوه نصب شید گلخانه، آن ها را در نظر بگیرید:

نکات مهم در نصب توری سایبان

رنگ و درصد سایه اندازی مناسب خود را انتخاب کنید

ابتدا باید هدف و نیاز خود را از نصب شید سبز گلخانه مشخص کنید. چرا که علاوه بر تنوع آن ها در رنگ، درصد سایه اندازی آن ها نیز متفاوت است. نمونه 90 درصد آن ها بیشترین میزان سایه اندازی را دارند. نصب شیدهای گلخانه با درصد متوسط و رنگ سبز برای گلخانه ها و حفاظت از محصولات کشاورزی استفاده می شود. از نمونه های درصد بالای آن و رنگ های سفید نیز می توان به جای سایبان های پارکینگ استفاده کرد.

نمونه پارچه توری سایبان اصفهان

جای نصب توری سایبان را به طور دقیق مشخص کنید

قبل از اینکه تصمیم به خرید و نصب توری سایبان بگیرید باید جای مناسب آن، متراژ مورد نیاز از این محصولات و حتی مکان وصل کردن آن ها را انتخاب کنید. چرا که در برخی از موارد لازم است این توری ها را دولایه استفاده کنید. بنابراین نیاز است برای خرید شیدهای گلخانه، میزان دو برابر مساحت مکان را در نظر بگیرید. علاوه بر این یکی دیگر از مزایای انتخاب مکان مناسب برای نصب، خرید میزان دقیق متراژ و تخمین زدن تعداد گیره های شید گلخانه است.

جای نصب توری سایبان

نصب توری سایبان باید به صورت شیب دار باشد

تولیدکنندگان شید گلخانه و توری سبز سایبان، این محصولات را از پلاستیک ها فشرده و الیاف پلیمری ساخته اند که علاوه بر ظرافت مورد نیاز، استقامت زیاد نیز در برابر رطوبت و آفتاب را نیز دارند. اما استحکام آن ها دلیل بر این نمی شود که از آن‌ها مراقبت لازم نکنید. به همین منظور نصب توری سایبان باید به گونه ای باشد که شیب دار باشند و از قرار دادن آن ها هم سطح زمین خودداری شود. چرا که با بارش باران و برف، قطرات آب روی آن ها می ماند. همین ماندگاری باعث پوسیدگی بیشتر می شود. هنگام تابش نور آفتاب نیز، چنانچه اگر اشعه ها زاویه دار باشند آسیب کمتری به الیاف این شیدهای گلخانه می زند.

نحوه اجرای صحیح گلخانه با توری سایبان

محل نصب شید گلخانه باید به دور از شعله باشد

همه ما می دانیم که انواع پلاستیک در برابر حرارت و آتش آسیب پذیر هستند. این مساله در مورد طریقه نصب شید گلخانه و توری سبز سایبان نیز صدق می کند. به این معنی که به دلیل ساخته شدن این محصول از پلاستیکی فشرده، جای نصب را باید به دور از شعله های آتش یا حتی حرارت های بسیار زیاد قرار داد. بروز چنین اتفاقی باعث بروز آتش سوزی می شود که به احتمال زیاد خسارت وارده از آن تنها دامن شیدهای گلخانه را نمی گیرد. بلکه ممکن است به بسیاری از محصولات شما نیز آسیب جدی وارد کند.

محل نصب شید گلخانه

نحوه نصب توری سایبان و شید گلخانه

اکنون وقت آموزش نصب شید گلخانه و توری سایبان رسیده است. پس از تهیه وسایل لازم، اندازه گیری درست و صحیح اندازه شیدها و تهیه نوع با کیفیت آن ها با درصد سایه اندازی مناسب، با رعایت کردن نکات زیر سعی کنید به درستی این محصولات را نصب کنید:

  • به غیر از گیره های مخصوص نصب توری سایبان از چیز دیگری استفاده نکنید. چرا که ممکن است شیدها را خراب کند.
  • محل قرار گرفتن گیره ها و اتصال آن ها به پایه ها، دیوار، یا هر چیز دیگر که حکم تثبیت کننده آن را دارد را با هم تنظیم کنید.
  • پس از نصب گیره ها، توری ها را با کمک چند نفر دیگر به پایه محکم کنید.
  • پس از آن اگر توری قرار است بالا برده شود و به سقف، ستون یا جای دیگری وصل شود این کار را انجام دهید.
  • پس از اتمام کار از درست نصب شدن آن اطمینان حاصل کنید.

نحوه نصب توری سایبان

نحوه نصب شید گلخانه و توری سایبان به صورت ویدیویی

نگهداری از توری سایبان و شید گلخانه

پس از نصب توری سایبان و شید گلخانه هنوز هم نکاتی وجود دارد که باید رعایت کنید. این نکات مربوط به نگهداری و مراقبت از این محصولات است. نکاتی که در ادامه به آن اشاره می کنیم لازم الاجراست. چرا که عمر آن ها و میزان سالم بودن آن ها بستگی به چگونی رعایت این اصول دارد.

  • هنگام بارش های شدید و طوفان ها در صورت امکان توری را به طور کامل جمع کنید تا پاره و خراب نشود.
  • چند بار در سال به این توری های سر زده و  گیره نصب توری سایبان، محل اتصال و محکم بودن آن ها را بررسی کنید. اگر برگ و شاخه و آشغال روی آن ریخته باشد آن ها را نیز پاکسازی کنید.
  • برای شستن آن ها از آب و صابون استفاده کنید و آن ها را با دست بشویید. از به کار بردن مواد سفید کننده خودداری کنید.

نگهداری از توری سایبان

خرید بهترین توری سایبان همراه با راهنمای نصب

گاهی پس از تحمل زحمات بسیار برای نصب توری سایبان و شید گلخانه یا صرف هزینه برای به کار گیری نصاب خبره، با گذشت زمان کمی این شیدها پوسیده شده و از بین می روند. در این موقعیت باید مجددا نسبت به خرید این محصولات و نصب دوباره آن ها اقدام کنید. این نیز نیاز به صرف هزینه های زیاد دارد. بنابراین بهتر است از ابتدا محصولی با کیفیت را از فروشگاهی معتبر تهیه کنید. فروشگاه الوند یکی از مراکز فروش شید گلخانه در اصفهان است که اقدام به فروش اینترنتی توری نیز کرده است. برای سفارش و اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 09138345996 تماس بگیرید.

خرید بهترین توری سایبان همراه با راهنمای نصب

نصب شید گلخانه

چه گرمای سوزان تابستان باشد و چه شرایط باد شدید، شید گلخانه مشکی رنگی شما را می‌پوشاند. ببینیم چطور

در حالی که پارچه اشعه UV خورشید را ساطع می کند، مقدار نور ایده آل برای رشد گیاه را فراهم می کند. با اجازه دادن به باد و جلوگیری از ورود گرد و غبار، مواد توری سلامت گیاهان شما را حفظ می کند.

همچنین، گونی الوند یک سال گارانتی ارائه می‌دهد، بنابراین دیگر نگران فرسودگی آن نخواهید بود.

نصب شید گلخانه

نصب توری سایبان 70درصد سایه اندازی با نوار دوزی لبه

کارشناسان باغبانی بر این باورند که توری سایبان سبز رنگ که باعث ایجاد سایه می شود برای تهویه گیاهان شما بهترین است. به خصوص اگر در مکانی زندگی می کنید که مکرراً شرایط آب و هوایی سخت دارد، نصب یک پارچه سبز رنگ پلی اتیلن سبک وزن رشد گیاه شما را افزایش می دهد.

به این ترتیب، توری سایبان با تراکم پارچه 70٪ را برای شما به ارمغان می آورد. در حالی که تراکم پارچه 60 درصد برای رشد میوه ها و سبزیجات ایده آل است، اکثر باغبانان درصد سایه پارچه ای با تراکم 70 درصد را انتخاب می کنند که سایه را برای ایمن بودن ایجاد می کند.

توری سایبان سبز در در فاصله نیم متر یا 80 سانت حلقه دوزی می شود که خود حلقه ها توسط نوار لبه دوزی توری سایبان به شید گلخانه وصل می شود. توری سایبان 70 درصد می تواند نه تنها برای پوشش گلخانه شما بلکه برای پوشش هر گونه گیاه کوچکی که در روستا یا حیاط خلوت خود دارید نیز استفاده شود. همچنین،  توری سایبان سفارشی گونی الوند دارای حلقه‌های فولاد ضد زنگ بادوام D در هر لبه است که اتصال قوی را تضمین می‌کند. بنابراین، بادهای شدید آن را از گلخانه شما جدا نمی کند.

به علاوه، با توجه به مزایا، قیمت توری سایبان 70 درصد تراکم بسیار مناسب است.

خرید پارچه سایه‌دار برای گلخانه‌ها

نصب توری سایبان با کلیپس

تا کنون، ما در مورد توری سایبان سیاه، سفید، آلومینیومی، آبی و سبز صحبت کرده ایم. پارچه مونوفیلامنت پارچه قرمز رنگی را برای شما به ارمغان می آورد که برای خانه باغ شما سایه ایجاد می کند. آیا نمی دانید که آیا به این نیاز دارید یا نه؟

برای پی بردن به آن، می توانید فاکتورهای ارائه شده در زیر را در نظر بگیرید. گیاهانی که در پارچه های مونوفیلامنت سایه قرمز رشد می کنند

  • سطح برگ بزرگ
  • حجم شاخ و برگ بالاتر
  • ساقه های ضخیم تر و بزرگتر
  • علاوه بر این، اگر به دنبال گلدهی زودرس بدون کاهش کیفیت گل یا افزایش رشد ریشه هستید، یک پارچه سایه قرمز برای شما مفید است.

شما می توانید از بین ده اندازه مختلف انتخاب کنید. این پارچه از مواد پلی اتیلن با چگالی بالا و بادوام ساخته شده است که گرما را کاهش می دهد و 95% اشعه های مضر UV را مسدود می کند. برای نصب توری مونوفیلامنت یا هر توری سایبان دیگری از کلیپس ها استفاده کنید که با استفاده از کلیپس ها دیگر نیازی به نوار و حلقه دوزی ندارید.

آموزش نحوه نصب توری سایبان

در این مقاله درباره شیوه‌ی نصب توری سایبان صحبت خواهیم کرد. توری سایبان یکی از انواع توری‌های شید است که از جنس پلی اتیلن تولید شده و برای ایجاد سایه بر روی گلخانه، پارکینگ، باغچه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما درباره فرایند نصب توری سایبان لازم به ذکر است که در مرحله اول، شما باید یک موقعیت مناسب را برای نصب شید انتخاب نمایید. موقعیتی که قرار است توری سایبان را در آن نصب کنید، باید از گزند باد در امان باشد و همچنین از شاخه درختان و سیم برق دور بماند.

در دومین مرحله، نوبت به انتخاب رنگ توری و درصد سایه اندازی آن می‌رسد. در این مرحله شما باید با توجه به موقعیت مکانی که می‌خواهید توری را در آن نصب کنید، درصد سایه اندازی و رنگ توری را انتخاب نمایید. هر چقدر رنگ توری تیره‌تر باشد، درصد سایه اندازی آن بالاتر است.

در مرحله، شکل نصب توری سایبان اهمیت دارد. توری سایه بان سبز از مواد پلی اتیلن تولید شده و آب از آن رد می‌شود. در زمان نصب توری، باید آن را به صورت شیبدار نصب کنید تا در هنگام ریزش برف و باران، آن‌ها بر روی توری نمانده و به سطح زمین منتقل شوند. نصب توری سایبان یا با استفاده از میخ و پرچ انجام می‌شود یا با گیره نصب توری سایبان.

هر دو صورت باید توری جوری نصب شود که هم از آسیب رساندن به آن جلوگیری شده و در برابر عوامل طبیعی مانند باد و طوفان محفوظ بماند. لازم به ذکر است که بعد از نصب سایبان و پوشش آن، باید هر چند وقت یکبار توری سایبان را بررسی کنید تا دچار پارگی نشده باشد یا گرد و خاک بر روی آن تلنبار نشده باشد.

نصب توری سایبان

آشنایی با انواع توری سایبان

بر اساس درصد سایه اندازی، توری سایبان را می‌توان به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. به صورت کلی، درصد سایه اندازی توری‌های سایبان چیزی بین 30 تا 80 درصد است. هرچقدر میزان سایه اندازی توری بیشتر باشد، نوری که به محیط می‌رسد کمتر خواهد بود.

مهمترین انواع توری سایبان با درصد سایه اندازی 30، 40، 50، 60، 70 و 80 درصد هستند. با این وجود استفاده از توری سایبان با درصد سایه اندازی 60 و 80 درصد در مناطق گرمسیری رواج زیادی دارد.

کاربردهای مهم توری سایبان

در خصوص کاربردهای توری سایبان لازم به ذکر است که مهمترین کاربرد این توری‌ها، کاربرد در حوزه کشاورزی و برای محافظت از گیاهان و محصولات کشاورزی است. استفاده از توری سایبان در گلخانه رواج زیادی دارد. این توری از سوختگی گل‌ها و پوست میوه‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین این توری‌ها از گیاهان و محصولات کشاورزی در برابر هجوم پرندگان و دیگر حیوانات حفاظت می‌کنند.

علاوه بر این، برای پوشش دهی استخر، مکان‌های تفریحی و ورزشی و پارکینگ نیز از توری سایبان استفاده می‌شود. توری سایبان در حیاط مهد کودک، مدرسه و مراکز آموزشی نیز کاربرد زیادی دارد. به غیر از این، از توری سایبان برای جلوگیری از ایجاد جلبک در استخر استفاده زیادی می‌شود.

کاربردهای توری سایبان

مزیت‌های کلیدی توری‌های سایبان

در خصوص مزایای توری سایبان لازم به ذکر است که این توری‌ها با کاهش میزان تابش نور مستقیم خورشید، باعث کاهش 5 تا 10 درجه دمای محیط می‌شود. این موضوع مخصوصا در زمان نصب توری سایبان در گلخانه یا باغ و باغچه مزیتی کلیدی به حساب می‌آید.

علاوه بر این، توری‌های سایبان از جنس الیاف پلی اتیلنی هستند و همین موضوع سبب می‌شود که این توری‌ها در برابر اشعه مادون قرمز خورشید مقاومت بالایی داشته باشند و در نتیجه این توری‌ها، طول عمر نسبتا زیادی دارند. به صورت متوسط طول عمر توری سایبان چیزی بین 3 تا 5 سال است. همچنین این توری‌ها برای کنترل سرعت باد در گلخانه، باغچه، حیاط خلوت و پارکینگ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توری سایبان برای محافظت از گیاهان در برابر نور شدید خورشید مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علاوه این توری‌ها با کاهش شدت نور خورشید، موجب کاهش میزان تبخیر سطحی آب گیاهان شده و میزان آب مورد نیاز برای گیاهان و درختان را کاهش می‌دهند. از طرفی توری سایبان برای جلوگیری از تشکیل خز و جلبک در درون آب استخرها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهمترین نکات برای افزایش طول عمر توری سایبان

در هنگام نصب و استفاده از توری سایبان یکسری نکات وجود دارد که رعایت آن باعث افزایش طول عمر این توری‌ها می‌شود. از جمله مهمترین نکاتی که باعث افزایش طول عمر توری سایبان می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بنزین، روغن و سیمان یکی از مضرترین مواد برای توری سایبان هستند. توری‌های سایبان را از این مواد دور نگه دارید. همچنین برای افزایش طول عمر توری سایبان، آن‌ها را از وسایل تیز و برنده دور نگه دارید.
  • قبل از نصب توری سایبان، حتما این توری‌ها را در اندازه‌ی دقیق انتخاب کنید تا از کشیدگی و پارگی بیش از حد آن جلوگیری شود.
  • برای تمیز کردن توری‌های سایبان از برس نرم، کمی آب و شوینده‌های خنثی استفاده کنید.
  • در فصولی مثل زمستان که به توری سایبان نیاز ندارید، توری را جمع کنید و در کاور بگذارید تا از گزند حشرات موذی دور بماند.

مراکز خرید توری سایبان با قیمت مناسب

به صورت کلی، دو روش برای خرید توری سایبان وجود دارد که این دو روش خرید اینترنتی و خرید فیزیکی توری سایبان هستند. در این بین اما خرید اینترنتی توری سایبان دارای مزایای قابل توجهی است که عبارتند از:

  • سادگی فرایند خرید توری سایبان
  • قیمت ارزان‌تر توری سایبان به دلیل عرضه مستقیم
  • تضمین کیفیت و سلامت توری‌های خریداری شده.

از طریق همین سایت می‌توانید برای خرید توری سایبان سبز اقدام نمایید. همچنین از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت می‌توانید با مشاورین ما تماس گرفته و اطلاعات کامل‌تری درباره نحوه نصب توری سایبان به دست بیاورید.

خرید توری سایبان

جمع بندی

در این مقاله درباره نحوه نصب شید گلخانه یا توری سایبان و مهمترین نکات در هنگام نصب این توری‌ها صحبت شد. توری سایبان یکی از تجهیزاتی است که در گلخانه‌ها، استخر، حیاط، باغ‌ها و مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت بالا، طول عمر 3 تا 5 سال، حفاظت از گیاهان و محصولات کشاورزی، جلوگیری از ایجاد جلبک در استخرها و … از جمله مهمترین مزایای توری سایبان است.

 

 

6 پاسخ
  1. کاملیا شریفی
    کاملیا شریفی می گوید

    خیلی ممنون از اطلاعات مفیدتون
    نصب شید گلخانه را خیلی راحت با کمک شما انجام دادم

    پاسخ
    • admin-karavar
      admin-karavar می گوید

      نصب توری شید بسیار کار راحتی است زیرا شما زمانی که سفارش خود را در فروشگاه گونی الوند با اندازه های سفارشی خودتان ثبت می کنید پس از دوخت کامل حلقه ها، نوارها و طنابها فقط باید طنابها را که از حلقه ها رد شده اند را به دیواره ها وصل کنید

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.